  • Data: 2013-01-23 09:10:20
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 07:11:26 +0100, PeJot napisał(a):

    > Wiele razy liczyłem rzeczywiste przekroje przewodów miedzianych ( linek
    > ) i zawsze wychodziło mi 8-10% mniej niż deklaruje producent. Nie
    > dotyczy przewodów Made in China, tam odchyłka 15-20% w dół to norma.

    O ile pamietam to nie calkiem sciema.
    Norma dopuszcza jakas odchylke, 10, 15 czy 20%, miedz jest droga, sztuka
    zrobic tak aby zarobic tzn zaoszczedzic miedzi i normy spelnic.
    Kto ma precyzyjne maszyny, moze ustawic np na 93% i nigdy nie zejsc ponizej
    wymaganych 90. Kto oszczedza na maszynach i kontroli, ten musi ustawic np
    98%, bo inaczej mu czasami zwroca partie kabli, albo i w ogole przestana
    kupowac.
    Chinczyki to w ogole wymylily cienkie przewody - jest lampka 15W, to
    przeciez nie trzeba w niej kabla 1mm^2, tylko wystarczy 0.1 ...

    J.