  • 21. Data: 2013-05-08 14:33:17
    Temat: Re: Samsung - android - parę pytań
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik atm napisał:

    > Dokladnie, tyle ze w zasadzie sami chcemy przedmiotow lepszych,
    > szybszych z wiesza iloscia czegosobieduszazyczy. Najlepiej jeszcze
    > w dobrej cenie i dosc szybko aktualizacje sprzetu. Efekt jest jaki jest,
    > tez nie jestem tym zachwycony. Na przeciwnym biegunie mamy tablety z
    > napisem klinowym Made in Babylon... nieograniczony czas pracy, brak
    > baterii, cos a'la e-ink itd ;]

    Tylko dlaczego postep ma sie kojarzyc z coraz wieksza iloscia problemow?
    Czas ktory zmarnowalem na konfiguracje telefonu z androidem, zeby jako
    tako dzialal to czas stracony przeze mnie. Nikt mi za niego nie zaplaci
    a co gorsza, ja za to zaplacilem kupujac produkt. W pakiecie dostajac "a
    teraz szanowny kliencie, zrob to sam!".

    No coz, stado much nie moze sie mylic, ze gowno jest smaczne.

    W mniejszasci sa tacy jak ja, ktorzy chcieliby:

    - aby w sloncu cos bylo widac na tym megahiperduper ekranie (po co mi
    ekran, ktorego nie mozna uzytkowac?)

    - aby bateria trzymala jednak troche dluzej (2-3 razy), na co mi
    telefon, ktory ciagle sie rozladowuje "pędzikiem" (cytujac reklame).

    - aby był to produk out-of-box a nie zrob-to-sam - na co mi telefon, w
    ktorym do normalnego dzialania musze wymienic, sciagajac ze sklepu, cala
    kope aplikacji (bo developerom sie nie chcialo popracowac nad swoimi
    wersjami do danego modelu telefonu).

    No ale cóż, miliony much to miliony sprzedancyh egzemplarzy...

    Trudno sie dziwic, ze w srebrnym papierku opakowane firmy sprzedaja po
    prostu badziew.

  • 22. Data: 2013-05-08 15:07:42
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-05-08 14:33, Mr. Misio wrote:

> [...]
    > tako dzialal to czas stracony przeze mnie. Nikt mi za niego nie zaplaci
    > a co gorsza, ja za to zaplacilem kupujac produkt. W pakiecie dostajac "a

    Jak pisalem wczesniej, klienci chca szybsze ladniejsze itd, prducent sie
    nie wyrabia i wypuszcza na rynek wersje alpha lub beta. Podonie przeciez
    blysnela Nokia w Stanach promujac chyba Lumie 900 jako telefon wolny od
    wszelkich niedorobek (w przeciwnienstwie do konkurencji)... i za chwile
    przepraszali klientow i czym predzej szykowali latke.
    Obecnie nie ma zadnego dopracowanego nowego telefonu na rynku.
    Z reszta to tez nic nowego, w Palmach co i rusz byl jakis problem z
    digitezerm, szumami w sluchawkach, w ipaqu 2200 odpadaly gumowe boki
    itd. Podobnie E52, wpisza w google Nokia E52 issues, bedziesz mial ladna
    liste z mikrofonem na czubku torcika.

    > No coz, stado much nie moze sie mylic, ze gowno jest smaczne.
    >
    > W mniejszasci sa tacy jak ja, ktorzy chcieliby:
    >
    > - aby w sloncu cos bylo widac na tym megahiperduper ekranie (po co mi
    > ekran, ktorego nie mozna uzytkowac?)

    E fe, zly Android, zly!!!

    > - aby bateria trzymala jednak troche dluzej (2-3 razy), na co mi
    > telefon, ktory ciagle sie rozladowuje "pędzikiem" (cytujac reklame).

    Noz ten Android.... nawet w Iphone i WP wcina podstepnie baterie.

> [...]
    > ktorym do normalnego dzialania musze wymienic, sciagajac ze sklepu, cala
    > kope aplikacji (bo developerom sie nie chcialo popracowac nad swoimi

    Czyli wracamy do punktu wyjscia:
    1. Kupiles dziadostwo, badziewie, tandete, niedorobke (odpowiednie
    podkreslic) i na tej podstawie oceniasz caly swiat. Cos malo marudzisz
    na temat tabletu, ktory podobno posiadasz....czym on jest napedzany?
    2. Jesli chciales out-of-the-box trzeba bylo brac iPhonea lub Nokie z
    WP, ktore to platformy ciesza sie taka opinia. Ja nie mam problemu z
    aplikacjami systemowymi w SGS2. Zeby bola mnie jedynie po przesiadce na
    N8 (ktora cenie za aparat i darmowa nawigacje, choc gdy porowna sie ja z
    CoPilotem to okazuje sie, ze czasem warto zaplacic).

  • 23. Data: 2013-05-08 15:56:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Mr. Misio nabazgrał(a):

> [...]
    > W mniejszasci sa tacy jak ja, ktorzy chcieliby:
    > - aby w sloncu cos bylo widac na tym megahiperduper ekranie (po co mi

    Bez przesady ... przynajmniej w SGS3 na full jasność da się używać choć nie
    wiem jak na Karaibach bo tam słońce inaczej świeci :)

    > - aby bateria trzymala jednak troche dluzej (2-3 razy), na co mi telefon,
    > ktory ciagle sie rozladowuje "pędzikiem" (cytujac reklame).

    To fakt, po prostu ja się już przyzwyczaiłem że idąc spać podpinam tel. do
    ładowarki.

> [...]
    > ktorym do normalnego dzialania musze wymienic, sciagajac ze sklepu, cala
    > kope aplikacji (bo developerom sie nie chcialo popracowac nad swoimi

    Bez przesady, podstawow aplikacje spełniające wymagania są dostępne a jeśli
    ktoś chce więcej to ma za free albo za grosze na play.google tak samo można
    powiedzieć np. o windows czemu nie ma dobrego antywira, pakietu office,
    dobrego menagera plików od razu w systemie ?? albo czemu kupując auto nie
    mam od razu boxa, relingów na rowery, mocowania do nart w komplecie itd...

    > No ale cóż, miliony much to miliony sprzedancyh egzemplarzy...
    > Trudno sie dziwic, ze w srebrnym papierku opakowane firmy sprzedaja po
    > prostu badziew.

    Ja za to uważam że np. sprzedająć tel. poza operatorami powinien być
    odchudzony do gołego a jak ktoś chce to doinstalować ze strony producenta co
    się chce, w końcu za coś się płaci pełną sumę a nie za 1 czy 10 zł u
    operatora.

  • 24. Data: 2013-05-08 15:56:30
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-08 14:33, Mr. Misio pisze:

    ja za to zaplacilem kupujac produkt. W pakiecie dostajac "a
    > teraz szanowny kliencie, zrob to sam!".
    >
    > No coz, stado much nie moze sie mylic, ze gowno jest smaczne.

    Ale przyznasz chyba, że jakieś plusy Androida w stosunku do Twojej Nokii
    też są? Np. wygodniejsza przeglądarka internetowa, odtwarzacz filmów itp...
    Nokia E52 to telefon przyzwoity, ale - w porównaniu do możliwości
    smartfonów z nowocześniejszymi systemami - prymitywny.
    Dla niektórych smartfon wymagający indywidualnej konfiguracji "pod
    użytkownika" nie jest dobrym wyborem. Ale ja na przykład cenię sobie to,
    że w dużym zakresie mogę sam decydować o wielu funkcjonalnościach
    komputerka, który przy okazji służy mi do dzwonienia/sms-owania. Jak
    ktoś przede wszystkim dzwoni i jest PRZYZWYCZAJONY do pewnych rozwiązań,
    to będzie mu ciężko się przestawić.
    Ja kiedyś miałem podobnie z Motorolą - po użytkowaniu Siemensa, Nokii i
    Sagema wydawała mi się (i nadal tak uważam) koszmarną pomyłką jeżeli
    chodzi o ergonomię, ale dla wielu innych wszystko było OK.
    Podobnie jest z Windowsami - jednym z częstszych zarzutów wobec
    interfejsu Windows 8 jest brak przycisku Start, według mnie dlatego, że
    się użytkownicy przyzwyczaili, a nie dlatego, że to jest w dzisiejszych
    czasach taki świetny pomysł...

    --
    Pozdrowionka :)

  • 25. Data: 2013-05-08 17:26:36
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-08 13:30, Mr. Misio pisze:
> [...]

    Helium (dawniej

    > Poza zgraniem sejwów gierek archiwizuje jakies wazne i przydatne rzeczy?

    Dla mnie kwestia sejwów była najistotniejsza, ale zasada jest taka, że
    program po prostu zapisuje stan aplikacji na dany moment. Czyli na
    przykład jeśli masz aplikację typu "przypominacz", to po zgraniu i
    odtworzeniu powinna się z powrotem pojawić baza Twoich wpisów do tego
    programu oraz jego ustawienia, dokładnie tak jak było w momencie zgrania
    (co więcej, da się w ten sposób przenosić backupy pomiędzy różnymi
    urządzeniami).
    Niestety, nie da się zapisać danych ze wszystkich aplikacji systemowych
    - nie zapamiętuje np. ustawień systemowych ani danych kont pocztowych
    (ale już SMSy tak).
    Wszędzie chwalą aplikację Titanium Backup, ale on wymaga roota, a mi się
    nie chce w tym temacie doktoryzować.

  • 26. Data: 2013-05-08 18:19:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl>

    > Reklamcja towaru bo może być coś uszkodzone fizycznie ... albo zaspałeś i
    > zwalasz na budzik :)

    Nieraz dzwonią dwa razy. Taki błąd systemu operacyjnego wykrywania
    nastawionej godziny.

  • 27. Data: 2013-05-08 18:32:52
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik atm napisał:

> [...]
    > podkreslic) i na tej podstawie oceniasz caly swiat. Cos malo marudzisz
    > na temat tabletu, ktory podobno posiadasz....czym on jest napedzany?

    Androidem. Ale moge pomarudzic. Mimo, ze mniej.

    Android niby taki sam, a inny. To znaczy nie ma czesci GSM w nim :]
    Tablet to tablet, a nie telefon. W telefonie na androida utyskiwalem
    glownie na funkcje telefoniczne. W tablecie nie moge utyskiwac, bo ich
    nie ma.

    no i to jednak "aż" 7 cali. Wygodniej. Ale jak mi ktos powie, ze mam
    nosic 7 calowy telefonto pekne ze smiechu :D

    Jako system-zabawka na tablecie android sprawdza sie swietnie. Dlaczego
    zabawka? Bo wlasciwie na tablecie to se mozna cos poprzegladac, ale nie
    popracowac. Oczywiscie, jak ktos ma prace polegajaca na przegladaniu
    stron WWW to sobie popracuje.

    Pograc niby tez mozna. W Angry Birds. Niestety reszta odpada, glownie ze
    wzgledu na sterowanie i wirtualne klawisze/pady/kontrolery. Co sprowadza
    sie do tego, ze albo sobie zaslaniasz ekran łapami, i cie zabiją, albo
    nie zaslaniasz i cię tez zabiją ;)

    Od grania mam konsolę. Sprawdza się lepiej. Wygodniej. I nie musze sie
    martwić, ze jak pogram godzine to mi padnie bateria ;)

    Ogolnie tablet lezy w szufladzie i nie pamietam kiedy go ostatnio
    wlaczylem. Okazalo sie, ze po przetestowaniu jak dziala, okazalo sie ze
    ... dziala i co z tego?

    Ladnie wygladaja na nim fotki :]

    Pod warunkiem, ze nie w sloncu.

    Do czytania ksiazek sie nie nadaje. Wole papier. Nie testowalem jeszcze
    e-papieru. Ale i tak wole papier. Czytam w wannie :] Jak mi ksiazka
    czasem wpadnie to... po wyschnieciu mozna czytac dalej.

    Tak wiem, nie moge wozic ze soba 100 tysiecy ksiazek jak jade pochodzic
    po gorach. No jakos mnie to nie boli, bo wezme sobie jedna ksiazke do
    przeczytania. Druga kupie gdzies na miejscu jak mnie zajdzie potrzeba.

    Ale wracajac...

    Ludzie lubią gadżety i zabawki. Wydaje im się, że dzięki smartfonom i
    tabletom maja lepsze zycie...

    Hmmmm....

    Polecam:

    http://www.youtube.com/watch?v=EPG9ZiuBH7Q

  • 28. Data: 2013-05-08 18:42:02
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik kosmos napisał:

    > ja za to zaplacilem kupujac produkt. W pakiecie dostajac "a

    > Ale przyznasz chyba, że jakieś plusy Androida w stosunku do Twojej Nokii
    > też są? Np. wygodniejsza przeglądarka internetowa,

    Tak.

    Ale nie uzywam.

    > odtwarzacz filmów itp...

    Tak.

    Ale nie uzywam (ogladacie filmy na malusich wyswietlaczach? szacun.)

    > Nokia E52 to telefon przyzwoity, ale - w porównaniu do możliwości
    > smartfonów z nowocześniejszymi systemami - prymitywny.

    Tak. Dokladnie. I ten prymitywizm ma swoje zalety. Po prostu telefon
    dziala. :)

> [...]
    > interfejsu Windows 8 jest brak przycisku Start, według mnie dlatego, że
    > się użytkownicy przyzwyczaili, a nie dlatego, że to jest w dzisiejszych

    Ale probowales na nie-tablecie uzywac Windows 8? :)

    Problem jest taki, ze menu start pozwalalo na minimalizm. Mozna bylo
    miec zainstalowane 50 aplikacji i wszystko miescilo sie na jednym
    ekranie. Pomijajac, ze mozna bylo wyszukac po nazwie.

    JA instalowalem Win 8 niedawno, zainstalowalem 3 aplikacje. I juz w
    postaci najbardziej minimalnej "menu start" zajmuje 2 ekrany. Nie mowie
    o tych kafelkach na dzien dobry tylko o "ukrytym" menu start ;)

    wszystko jest rozwiniete, wszystko zajmuje sto razy wiecej miejsca.

    Tak, mozna sobie powyszukiwac serczem, ale czasem (!!! czasem !!!) bylo
    wygodniej po prostu poprzegladac poszczegolne pozycje.

    Menu Start to był odpowiednik Spisu Treści książki. Brak spisu
    niespecjalnie przeszkadza w powiesci romantycznej. Za to zdecydowanie w
    literaturze fachowej, podreczniku itp.

    Co z tego, że jest "szukaczka" (powiedzmy, ze indeks w ksiazce) jak nie
    ma spisu tresci?

    MS się pewnie wycofa ze swojego pomyslu, ze system i na tablecie i na
    desktopie MUSI wygladac identycznie. A jak nie... No cóż. Steam juz
    uruchomil granie pod linuxem ;) Moze sie okazac, ze zainteresowanie
    windowsem spadnie dosc znacznie w najblizszym czasie.

  • 29. Data: 2013-05-08 19:07:53
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-08 18:42, Mr. Misio pisze:

    > Tak. Dokladnie. I ten prymitywizm ma swoje zalety. Po prostu telefon
    > dziala. :)

    W takim razie sądzę, że smartfon (a w każdym razie smartfon z systemem
    Android) nie jest dla Ciebie odpowiednim typem telefonu - i zaznaczam,
    że nie mówię tego nieżyczliwie, po prostu Android to system, który
    niejako "wymaga" dostosowania przez użytkownika. Coś jak Linuks na
    pececie - ma mnóstwo zalet, ale trzeba go najpierw skonfigurować. Ja
    próbowałem (oczywiście wersję z interfejsem graficznym, bo się na tym
    nie znam) i odbiłem się jak od ściany, nie pasuje mi i tyle. Ale nie mam
    zamiaru twierdzić, że to zły system - po prostu zbyt mocno odbiega od
    tego, do czego się przyzwyczaiłem, nie oferując nic wartościowego (dla
    mnie) w zamian.

    > Ale probowales na nie-tablecie uzywac Windows 8? :)

    Używam co jakiś czas (na laptopie żony) i nie narzekam, naprawdę. A choć
    przyzwyczaiłem się do menu Start, to jego brak jest z nawiązką
    rekompensowany przez tempo uruchamiania komputera (czas od wciśnięcia
    guzika power do osiągnięcia "gotowości bojowej" to niecała minuta, a to
    według mnie szybko). Ale ja to z tych, co na Vistę nie narzekają, więc
    chyba po prostu dziwny jestem ;-)

    --
    Pozdrowienia :)

  • 30. Data: 2013-05-08 19:14:58
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > - aby był to produk out-of-box a nie zrob-to-sam - na co mi telefon, w
    > ktorym do normalnego dzialania musze wymienic, sciagajac ze sklepu, cala
    > kope aplikacji

    A ja zawsze chciałem telefonu, który mógłbym sobie samodzielnie
    zaprogramować. Jakby nie to, że ten android jako taki otwrty nie jest to by
    mi nawet odpowiadał. Tak czy siak, producent telefonu jest producentem
    telefonu, a producent aplikacji jest producentem aplikacji.

    >(bo developerom sie nie chcialo popracowac nad swoimi wersjami do danego
    >modelu telefonu).

    To przecież popracowali i teraz możesz je ściągnąć ze sklepu :-)