  • 1. Data: 2013-05-06 22:09:03
    Temat: Samsung - android - parę pytań
    Od: "Berdan" <W...@w...pl>

    Do tej pory korzystałem z telefonów Nokia i systemu Symbian.
    Wszystko było ok ale doszedłem do wniosku, że ... przesiądę się na Samsunga
    i Androida.
    1. Czy są jakieś generalne rady dla nowicjusza w dziedzinie smartofonów, z
    androidem, od samsunga?
    2. Jakie programy warto pobrac, gdzie ich szukać
    3. Czy jest jakis darmowy program antywirusowy na androida?
    4. czym i jak robić kopie nowego - czystego - telefonu (z fabryki) aby w
    przyszlosci zrobic ew. format i przywrocenie starych ustawien
    5. CZy znacie jakas dobra strone dla posiadaczy SGS2?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2013-05-06 22:22:06
    Temat: Re: Samsung - android - parę pytań
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 06.05.2013 22:09, Berdan pisze:
> [...]
    > Samsunga i Androida.
    > 1. Czy są jakieś generalne rady dla nowicjusza w dziedzinie smartofonów,
    zmienić nastawienie, nie szukać podobieństw dalej niż zielona słuchawka.
    resztę wymyśl sam, nie próbuj robić czegokowliek jak na PC albo
    symbianie. niema menu start!
    > 2. Jakie programy warto pobrac, gdzie ich szukać
    co potrzebujesz. qpic, do obrazków, mx player do filmów. Wszystko zależy
    czy to urządzenie będzie telefonem czy małym komputerkiem
    > 3. Czy jest jakis darmowy program antywirusowy na androida?
    Zmienić nastawienie. pisałem już?
    > 4. czym i jak robić kopie nowego - czystego - telefonu (z fabryki) aby w
    > przyszlosci zrobic ew. format i przywrocenie starych ustawien
    bez sensu. kopie możesz robić jak już coś będziesz miał wgrane,
    ustawione, a nie gołego systemu.
    > 5. CZy znacie jakas dobra strone dla posiadaczy SGS2?
    forum. android pl czy jakoś tak...

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-05-07 08:54:08
    Od: "Berdan" <W...@w...pl>

    > ToMasz

    dzięki i za to.

  • 4. Data: 2013-05-07 09:01:04
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Berdan nabazgrał(a):

> [...]
    > Samsunga i Androida.
    > 1. Czy są jakieś generalne rady dla nowicjusza w dziedzinie smartofonów,

    Używać i nie marudzić że coś nie działa, jak nie działa szukać dla czego
    samemu się coś zjebało.

    > 2. Jakie programy warto pobrac, gdzie ich szukać

    Takie jakie potrzebne urzytkownikowi, strona: play.google.com

    > 3. Czy jest jakis darmowy program antywirusowy na androida?

    Jedyny soft bezpieczenistwa jaki mam na tel. to lookout (opis znajdziesz w
    sklepie googla)

    > 4. czym i jak robić kopie nowego - czystego - telefonu (z fabryki) aby w
    > przyszlosci zrobic ew. format i przywrocenie starych ustawien

    To nie PC, backup robi się po instalacja całego softu ale w sumie też nie
    trzeba bo po wyczyszczeniu tel do fabryki aplikacje ze sklepu googla są
    pobierane automatycznie albo są na liście do pobrania.

    > 5. CZy znacie jakas dobra strone dla posiadaczy SGS2?

    forum.android.pl

    > Z góry dzięki za pomoc.

    nie ma za co.

  • 5. Data: 2013-05-08 01:21:20
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Chris napisał:

    > Używać i nie marudzić że coś nie działa, jak nie działa szukać dla czego
    > samemu się coś zjebało.

    ROTFL kurwa tekst godny samego Wisznu-Androida ukazujacy wyzszaosc
    androida nad wszechswiatem.

  • 6. Data: 2013-05-08 09:32:38
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Mr. Misio nabazgrał(a):

    > ROTFL kurwa tekst godny samego Wisznu-Androida ukazujacy wyzszaosc
    > androida nad wszechswiatem.

    Leo why ??? mam Samsunga ze stokowym romem i nie grzebię bez sensu z nowymi
    domorosłymi romami .. wszystko działa bez problemu a skoro działa to po co
    mieszać ??
    Wcześniej miałem HTC i zmieniałem romy bo HTC nie daje wsparcia dla nowych
    systemów i zaczeły się jaja, na początku fajnei działa ale po xx dniach
    zaczynają mulić, albo jakieś dziwne zwiechy apikacji, nie działa cześć
    funkcji tel itd ... skoro coś działa dobrze to po co zmieniać :)

  • 7. Data: 2013-05-08 10:09:43
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-08 09:32, Chris pisze:
> [...]
    > dniach zaczynają mulić, albo jakieś dziwne zwiechy apikacji, nie działa
    > cześć funkcji tel itd ... skoro coś działa dobrze to po co zmieniać :)

    To, że Tobie działa wszystko bez zarzutu nie jest jeszcze dowodem na to,
    że u innych też tak będzie... Ja mam na przykład Samsunga I-9105P, bez
    brandu, nie modyfikowany, a nierzetelnie działa w nim budzik (czasem -
    bez widocznego powodu - nie dzwoni, mimo iż w danym dniu powinien)...
    Nie wiem, czy to wina softu od producenta czy hardware, ale to jest coś,
    na co ja osobiście bym doradzał zwrócić uwagę przyszłemu posiadaczowi
    podobnego sprzętu.
    W kilku grach zdarzają się zacięcia w określonych miejscach - ewidentnie
    wina producenta procesora (lub tego, kto pisał sterowniki na to
    urządzenie). Nie jest to kwestia wydajności procesora, bo po
    półminutowym zwisie i rzężeniu animacja generuje się płynnie. Gdzie
    miałbym szukać tego "co samemu zjebałem"?

    Pozdrowionka :)

  • 8. Data: 2013-05-08 10:19:11
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-07 09:01, Chris pisze:
> [...]

    > nie trzeba bo po wyczyszczeniu tel do fabryki aplikacje ze sklepu googla
    > są pobierane automatycznie albo są na liście do pobrania.

    Trzeba przy tym zwrócić uwagę na fakt, że po przywróceniu ustawień
    fabrycznych oprócz samych aplikacji traci się też dane i ustawienia w
    tych aplikacjach (np. poziom osiągnięty w jakiejś grze). Do zgrania
    takich ustawień na dzień dzisiejszy polecałbym aplikację Helium (dawniej
    Carbon) - jest darmowa i nie wymaga roota, ale do podstawowych rzeczy
    wystarcza. Tylko wymagany jest chyba system w wersji co najmniej 4.1, no
    i trzeba podłączyć telefon do komputera.

    Pozdrowionka :)

  • 9. Data: 2013-05-08 10:42:45
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    kosmos nabazgrał(a):

> [...]
    > Nie wiem, czy to wina softu od producenta czy hardware, ale to jest coś,
    > na co ja osobiście bym doradzał zwrócić uwagę przyszłemu posiadaczowi

    Reklamcja towaru bo może być coś uszkodzone fizycznie ... albo zaspałeś i
    zwalasz na budzik :)

> [...]
    > zwisie i rzężeniu animacja generuje się płynnie. Gdzie miałbym szukać tego

    Spytaj się programistów od gry czemu tak działa, co ma do tego system albo
    procesor ???

  • 10. Data: 2013-05-08 11:26:17
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-05-08 10:42, Chris pisze:
    > kosmos nabazgrał(a):

    > Reklamcja towaru bo może być coś uszkodzone fizycznie ... albo zaspałeś
    > i zwalasz na budzik :)

    Na razie testuję alternatywną aplikację i jest ok (ale zobaczymy, może
    do czasu).

    > Spytaj się programistów od gry czemu tak działa, co ma do tego system
    > albo procesor ???

    Jednego developera pytałem i odpisał mi, że mieli wcześniej dwa
    zgłoszenia z podobnymi objawami, oba na urządzeniach z takim samym
    chipsetem (Broadcom). Wstępnie oceniono, że to wina sterowników, i oni
    (developer) nie będą sami z tym walczyć (co zrozumiałe, bo gierka już
    pewnie stara i szkoda czasu ulepszać). Chcieli jeszcze logi z czasu
    kiedy ten "zły efekt" się pojawiał, ale okazało się, że bez roota nie da
    rady wszystkiego "logować". Na mój chłopski rozum wytłumaczenie ze
    sterownikami jest całkiem wiarygodne.
    Oczywiście Samsung doradził przywrócenie ustawień fabrycznych, a potem
    jak nie pomoże to wysłać do serwisu (tylko co to da, jeśli to faktycznie
    błąd w fabrycznych sterownikach?).
    Ale w sumie to pierdoły i w korzystaniu z telefonu nie przeszkadzają.

    --
    Pozdrowionka :)