eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
    dzisiejsze!
    Date: Wed, 26 May 2010 14:30:34 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 48
    Message-ID: <htj7pr$o56$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
    <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <htj0iu$qte$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfd1661$1@news.home.net.pl> <htj53n$elm$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfd1826$1@news.home.net.pl> <htj622$i24$1@inews.gazeta.pl>
    <4bfd1f71$3@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274880635 24742 194.80.173.254 (26 May 2010 13:30:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 May 2010 13:30:35 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <4bfd1f71$3@news.home.net.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-User: radnor
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2283812
    [ ukryj nagłówki ]

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    news:4bfd1f71$3@news.home.net.pl...
    > kamil pisze:
    >
    >>> Wróć, dzieciaku, do szkoły i przypomnij sobie wzorek na opory
    >>> aerodynamiczne.
    >>
    >> Wroc chlopcze skad przyszedles, albo udowodnij ze Twoj wzor sprawdza sie
    >> w samochodzie palacym dwa razy wiecej przy 100km/h i trzy razy wiecej
    >> przy 150km/h.
    >
    > No beton... Odporny na wiedzę i trudny do zarąbania...
    >
    > Wydatek energetyczny na pokonanie oporów aerodynamicznych rośnie z
    > kwadratem prędkości - to jest dobrze znany i zbadany fakt.
    >
    > Nie przekłada się to bezpośrednio na zużycie paliwa, które zależy nie
    > tylko od wydatku energetycznego na utrzymanie prędkości, ale także od
    > sprawności energetycznej silnika i układu przeniesienia napędu a także

    Alez oczywiscie, ze sie przeklada. Straty energii w ukladzie przeniesienia
    napedu sa w tym przypadku pomijalne, zas silnik ma pewna stala sprawnosc w
    funkcji obrotow. Przy tych samych obrotach silnika i dwukrotnie wiekszej
    predkosci, samochod powinien palic czterokrotnie wiecej (a nie nawet jak
    podalem wczesniej - dwukrotnie).

    > Nie bierzesz pod uwagę, że 50km/h jeździsz raczej w
    > cyklu miejskim, 100km/h na bardziej otwartych trasach, a 150km/h to już
    > raczej na autostradach i innych trasach szybkiego ruchu.

    Biore pod uwage test polegajacy na utrzymaniu stalej predkosci na odcinku
    drogi pozwalajacym wykluczyc znaczacy wplyw rozpedzania na wynik pomiarow.


    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: