-
X-Received: by 10.49.37.40 with SMTP id v8mr1743qej.15.1389481266537; Sat, 11 Jan
2014 15:01:06 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.37.40 with SMTP id v8mr1743qej.15.1389481266537; Sat, 11 Jan
2014 15:01:06 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!p15no9064663qaj.0!news-out.google.com!l9ni1
4863qay.0!nntp.google.com!p15no9064659qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000g
oo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sat, 11 Jan 2014 15:01:06 -0800 (PST)
In-Reply-To: <52d1ac11$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=178.218.235.70;
posting-account=uH7oWAoAAADxJOfF8crJwBDr7TyPKNm3
NNTP-Posting-Host: 178.218.235.70
References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<52d01475$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<52d01daf$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<52d0340e$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<52d14199$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<52d17fc8$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<52d1ac11$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Rys. techniczny
From: l...@g...com
Injection-Date: Sat, 11 Jan 2014 23:01:06 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33013
[ ukryj nagłówki ]W dniu sobota, 11 stycznia 2014 21:39:42 UTC+1 użytkownik cef napisał:
Sam nie wierzę jak bardzo jestem wytrwały w tłumaczeniu, że proces o jakim piszę już
trwa i jest on po części wymuszony przez potrzeby przemysłu. Nawet nie wiem jaki sens
jest pisanie tego wszystkiego, bo wydaje mi się, że jeśli nawet przyprowadzę Cię na
takie zajęcia to powiesz mi, że to bzdura i koniec, bo masz przecież cytaty z książek
i tego się trzymajmy.
> (..) przewag� nad czytaniem Dobrza�skiego"
Oj no widzisz, tu wkradł się błąd, bo chodziło mi oczywiście o przepisywanie
odpowiednich rozdziałów Dobrzańskiego. I to by miało lepszy skutek niż rysowanie
odręczne, bo może jakby któryś ze studentów przepisał cały dział o grubości linii i
ich zastosowaniu w rysunku to prędzej zapamięta o co w tym chodzi... Ale przepisywać
to on sobie może w domu, a nie na zajęciach.
> Kolega ma k�opoty z czytaniem?
Takie samo jak Ty, kiedy kilka razy zapytałem czy uczeń studiów wyższych ma czas na
uczelni (podczas zajęć) na takie manualne przepisywanie, rysowanie itd. No i widzę,
że z jednej strony zgadzasz się, że nie ma sensu mechanicznie przepisywać tego co
jest na tablicy, ale z drugiej strony nie dociera do Ciebie, że ja nikomu nie
zabraniam prowadzić regularnych notatek robionych ręcznie, a nawet na papirusie, ale
poza zajęciami na uczelni. 90 minut jakie mogę poświęcić studentom nie może być
zmarnowane. A rysunek techniczny, DT czy inne nie mają służyć nauce rysowania
odręcznego, lecz nauce zasad rysunku technicznego i to w takiej formie, aby
pracodawca zechciał go przyjąć (a przynajmniej zaprosić na rozmowę) i żeby był z
niego zadowolony. A jeśli student ma ochotę porysować ręcznie, bo tak szybciej i
trwalej zdobywa wiedzę, to dlaczego nie? Ale w domu, dla siebie, we własnym zakresie.
> Czytanie Dobrza�skiego anga�uje tylko wzrok, lepsze efekty da rysowanie -
>
> cho�by w CADzie, ale r�czne bedzie lepsze dlatego, �e zmusza do koncentracji
>
> na zagadnieniu i UWAGA- aktywizuje dodatkowe obszary m�zgu
>
> (te odpowiedzialne za pami�� kinetyczn�).
... jakie to ciężkie... W końcu coś zrozumiałeś, chociaż podparłeś się czymś co jest
wynikiem mojej nieuwagi i niedoprecyzowania. Ale super, widzę że jednak rysowanie w
CAD coś daje, a wyobraź sobie, że studenci już po technikum przychodzą z taką
umiejętnością (co już udowodniłem) i mogą skupić się już tylko na samych zasadach
rysunkowych przy użyciu AC (jako narzędzia jakim kiedyś był ołówek), a co niektórzy i
tak nie będą zadowoleni i zaczną psioczyć na uczelnię, prowadzącego bo zaś robią to
co w technikum (no kurde studia to ciemnota i zacofanie, bo chłopaki już śmigają w SW
w domu, a tu zaś AC).
> W og�le wydaje mi si�, �e Ty niezbyt wiele uwagi przywi�zujesz
>
> do tre�ci na kt�re odpisujesz, a chodzi Ci tylko o to, �eby zakrzycze�
>
> mnie sloganami. Musia�em trzy razy pisa� o zaletach i przewagach
>
> , �eby� �askawie zuawa�y� o czym dyskutujemy.
No ja mam podobne wrażenie, kiedy kilka razy pytałem o stosowność wprowadzenia CAD
zamiast rysunku odręcznego, traktując CAD jako nowoczesną naukę zasad rysunku
technicznego. No, ale ty dalej zasypywałeś mnie argumentami jakie to dobre jest
rysowanie ręczne itd. Sprawa jest dla mnie prosta: uczelnia nie jest miejscem na tego
typu praktyki (nie w tych czasach). Poza zajęciami wyznaję zasadę: "róbta co
chceta..."
> Autorytety z zagranicznych uczelni te� ola�e�.
Taaaa... olałem. Podałem Ci realne osoby, odniosłem się do konkretnych zajęć, dałem
przykłady, które są cenione wśród studentów, dzięki czemu Ci dydaktycy są najbardziej
szanowanymi ludźmi na uczelni. Ale Ty to olałeś. Odnosisz się zaś do ogólnych zasad,
które są może i uniwersalne, ale czy potrzebne studentom na zajęciach?
> (w ostatnim po�cie za��czy�em wyci�g z tych materia��w jako
g��wn� tez�
>
> i wy�ej masz zacytowane, gdyby� nie umia� odszuka�)
Nie miałem takiej potrzeby, bo nawet gdybym napisał, że masz rację, to znajdziesz
argument, że jej nie mam. Temat dotyczy studiów, programu nauczania i (tu uwaga)
odrzuceniu takich archaizmów jak nauka rysunku technicznego metodami manualnymi
(chociaż nie rozumiem dlaczego używanie AC taką czynnością nie jest). Co do techniki
szybkiego uczenia się itd. napisałem już wiele razy: jeśli ktoś tak uważa, że mu
pomoże rysowanie ręczne to może to robić, ale nie w czasie zajęć.
> Masz jakies publikacje w temacie metodyki, �e chcia�by� podwa�a� tamte
tezy?
W odniesieniu do podstawówki, czy może studiów? Bo zaczynam się zastanawiać o jakim
poziomie rozmawiamy. Poniżej posyłam link do tekstu Pani Walentyny Wróblewskiej:
http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/43/id
/897
To są problemy z jakimi boryka się edukacja, a Ty zaraz potniesz się za chęć
przywrócenia rysunku odręcznego na wszystkich uczelniach...
No i dwa cytaty jakby Ci się nie chciało czytać:
"Studenci wyrażają chęć uczenia się tych treści, które uznają za przydatne, potrzebne
w przyszłej pracy, w sytuacjach radzenia sobie z życiowymi problemami - muszą
dostrzegać możliwość zintegrowania nabytych wiadomości i umiejętności w praktyce"
No więc jak to było z tym CV? Kto zdobędzie pracę: ten co ma kurs SW, INV, czy co
CREO kosztem rysunku ręcznego, czy może ten co kosztem rysunku odręcznego zdążył co
najwyżej poznać podstawy AC?
Kolejny:
"Pogłębionej analizie treści może służyć metoda projektów, która polega na realizacji
dużego zadania samodzielnie przez studentów. Specyficzną cechą projektu jest to, że
studenci sami zdobywają informacje o jakimś szerszym niż zwykle zagadnieniu,
opracowują je w oryginalnej formie (prezentacje multimedialne, nagrania audio i
wideo, książki, gry dydaktyczne, wizualizacje w postaci tablic, plansze, schematy,
foliogramy i inne formy), a następnie prezentują członkom grupy."
Czy ja już o tym nie pisałem? Samodzielna praca w domu (metodami jakimi chcą, mogą
ręcznie zapierniczać co tam chcą, a mogą w oryginalnej formie), ale zajęcia to już
prezentowanie pracy, dyskusja, wnioski itd.
No i na koniec:
"Znane są nam od wielu wieków stwierdzenia Konfucjusza: Co usłyszę, zapomnę. Co
zobaczę, zapamiętam. Co sam zrobię, zrozumiem."
Kiedyś nasi poprzednicy musieli kreślić ręcznie, bo nie było innych możliwości i tego
wymagano w pracy. Nieco później pominięto zabawę z tuszem, chociaż syfiącą się kalkę
zostawili (ja tak miałem), no i w końcu stwierdzono, że i kalka nie ma sensu... Tak
dochodzimy do dnia dzisiejszego, gdzie niektórzy dochodzą do wniosku, że wystarczy
zwykły szkic, który należy przenieść do AC.
I tym zakończę moją obecność w tej rozmowie. Brak sensu, zaczynam się załamywać kiedy
czytam takie rzeczy. Prowadziłem zajęcia na uczelni, szkoliłem ludzi, dawałem
korepetycje, oraz pomagałem (i dalej to robię) przyszłym inżynierom i magistrom w
napisaniu ich pracy (tym co ze mną współpracują). I chyba muszę zweryfikować sposób
prowadzenia zajęć, tablicę interakcyjną zastąpić "kredową", zajęcia w pdf. zamienić
na systematyczne prowadzenie notatek odręcznych, zajęcia z wytrzymałości zacząć od
przepisania ręcznie kilku zadań z Niezgodzińskiego zamiast w MathCad. Tylko kto do
mnie wtedy przyjdzie? Fascynaci od archaizmów?
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.14 00:22 cef
- 12.01.14 01:06 l...@g...com
- 12.01.14 10:35 cef
- 12.01.14 12:41 EC.ENG
- 12.01.14 13:16 cef
- 12.01.14 13:56 EC.ENG
- 12.01.14 14:45 cef
- 28.01.14 12:49 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=