  • Data: 2014-01-09 15:19:00
    Temat: Re: Rys. techniczny
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-09 11:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Ja zilustrowałem pewną myśl na przykładzie. Ty widzisz przykład,
    > a nie widzisz myśli, którą on ilustruje. Już biegnę tłumaczyć.
    > Otóż nie istnieje żaden związek między uczeniem się ręcznego
    > rysunku technicznego a umiejętnością posługiwania się regułami
    > z norm.

    Skoro tak twierdzisz, to jakoś to wykaż. Ja na podstawie mojego
    wieloletniego doświadczenia w pracy z różnymi ludźmi uważam
    (ale może jestem w błędzie), że ktoś kto nie potrafi opanować
    stosunkowo prostych reguł graficznych potrzebnych do poprawnego
    zrobienia rysunku odręcznego, którego stopień komplikacji obejmuje
    jedynie wycinek norm rysunkowych - nie będzie też umiał opanować
    trudniejszych reguł i norm, z których część też ma charakter
    graficzny, a które są potrzebne do pracy inżyniera.

    > Normy poznaje się czytając je, a ćwiczyć tę znajomość można
    > dowolną metodą. Przy czym rysowanie ręczne jest najmniej
    > skuteczne, bo w czasie kiedy mógłbyś przećwiczyć 10 przykładów,
    > zrobisz jeden. Udowodnij, że jest odwrotnie.

    Milcząco zakładasz że lepiej jest przećwiczyć więcej przypadków,
    a ja po raz kolejny twierdzę, ze nie o wyrabianie sprawności
    rysunkowej chodzi w ćwiczeniu jakim jest zrobienie rysunku
    odręcznego, tylko o sprawnie przeprowadzoną weryfikację
    przydatności do zawodu. Aczkolwiek też uważam, że poprawne nawet
    narysowanie jednego rysunku trochę nauczy, ale niezbyt wiele.

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK