-
X-Received: by 10.49.132.196 with SMTP id ow4mr23144qeb.30.1389263353873; Thu, 09 Jan
2014 02:29:13 -0800 (PST)
X-Received: by 10.49.132.196 with SMTP id ow4mr23144qeb.30.1389263353873; Thu, 09 Jan
2014 02:29:13 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed4.news.xs4all.nl
!xs4all!newspeer1.nac.net!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!z4no4306232qaw.1!news-out.google.com!l9ni11706qay.0!nn
tp.google.com!p15no4301413qaj.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
ups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Thu, 9 Jan 2014 02:29:13 -0800 (PST)
In-Reply-To: <lalqd0$6va$1@news.task.gda.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=195.67.50.26;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 195.67.50.26
References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<52cb1c48$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<lahpfc$ra3$2@node2.news.atman.pl>
<52cc9c4f$0$2175$65785112@news.neostrada.pl>
<52cd74e9$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
<lak07o$q52$1@news.task.gda.pl>
<e...@g...com>
<lakq95$vmu$1@news.task.gda.pl>
<4...@g...com>
<lalqd0$6va$1@news.task.gda.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Rys. techniczny
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Thu, 09 Jan 2014 10:29:13 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 146
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32909
[ ukryj nagłówki ]On Thursday, 9 January 2014 10:33:13 UTC+1, Lukasz Kozicki wrote:
> W dniu 2014-01-09 07:46, Konrad Anikiel pisze:
>
> > Nie wyja�ni�e� co jest takiego szczeg�lnego w umiej�tno�ci r�cznego
>
> > rysowania, co pozwala na unikanie b��d�w podczas rysowania w CADzie.
>
> > Prosz� o prost� zale�no��, np je�li konstruktor nie wie �e zatyczki
>
> > rapidograf�w Rotringa si� zakr�ca na gwincie, a Rystora zaciska na
>
> > klick, to nigdy nie nauczy si� skalowania blok�w w autocadzie.
>
> > Coďż˝ w tym rodzaju, poproszďż˝.
>
>
>
> S�dz�, �e zdajesz sobie spraw� �e obs�uga rapidograf�w nie ma tu
> nic do rzeczy. Zreszt�, rysunek odr�czny raczej oddaje si� w o��wku
> (tak jest zalecane).
Zgoda. Nieistotne szczegóły techniczne, z punktu widzenia tematu dyskusji, ale masz
rację.
> Chodzi o to, �e przy rysunku komputerowym bardzo trudno sprawdzi�
> czy delikwent wykona� go sam, czy skopiowa� od kolegi i mo�e
> troch� pozmienia�, by kopiowanie nie rzuca�o si� w oczy.
Nieprawda. Każdy CAD wpisuje do pliku niepowtarzalny kod zależny od komputera na
którym powstała pierwsza wersja pliku. Bardzo łatwo jest sprawdzić czy dwa pliki są
kopiami jednego źródła, czy powstały niezależnie. Jeśli prowadzący zajęcia tego nie
wie, to się nie zna na swojej robocie, ot co.
>
>
>
> A je�li wykona� sam, to musia� opanowa� takie podstawowe rzeczy
> jak to, �e w rysunku technicznym s� 3 grubo�ci linii i okre�lona
> zale�no�� mi�dzy ich grubo�ciami. �e ka�da grubo�� linii
s�u�y
> do okre�lonych cel�w. �e linie ci�g�a, przerywana, osiowa itp
> maja okre�lone zastosowanie, kt�rego trzeba przestrzega�. �e ma
> znaczenie wielko�� liter i okre�lona proporcja mi�dzy wielko�ciami
> liter stosowanych na rysunku. Ktoďż˝ kto by tylko skopiowaďż˝ cudzy
> rysunek, nawet by na to nie zwr�ci� uwagi.
Wymieniasz reguły, które tak obowiązują każdego konstruktora, bez względu na technikę
wykonania rysunku. Nie szkoda Ci prądu na pisanie tego?
> A jak siďż˝ pewnie
> domy�lasz, kopiowanie wszystkiego jest nagminne.
Ba! Kiedy student skończy szkołę i stanie się konstruktorem, dowie się że to jest
podstawowa metoda w inżynierii!
> Przy rysunku
> odr�cznym trzeba przynajmniej taki wz�r w�asnor�cznie przerysowa�.
I twierdzisz że nieuczciwy student który nie ma zamiaru opanować jakiegoś tematu,
tylko zadanie od kogoś przerysuje, będzie lepszym inżynierem, jeśli zrobi to ręcznie?
Skąd Ty bierzesz taką wiarę?
>
>
>
> Ponadto cz�owiek nigdy nie robi�cy rysunku odr�cznego - potem nie
> b�dzie w trakcie rysowania "czu�" �e docelowym medium nie jest
> ekran monitora, tylko papier.
Bzdura. Docelowym medium jest produkt. Który potem leży na półce w sklepie, albo
pracuje w jakimś procesie w fabryce. Albo jest budynkiem w którym ktoś mieszka. Czy
Twój dom wie jak go narysowano? Czy lepiej mu się stoi jeśli narysowano go ręcznie na
kalce, czy wolałby żeby był narysowany autocadem?
> I na papierze ma znaczenie czy
> napisy b�d� mia�y 1mm wysoko�ci, 2.5mm czy 10mm; ma znaczenie,
> czy linia przerywana b�dzie mia�a odcinki o d�ugo�ciach 1mm,
> czy 10mm, czy 100mm.
Jakie? Zły beton na budowie wymieszają z przerażenia?
No dobra, ma znaczenie. Tylko powiedz mi czy to znaczenie jest większe jeśli rysunek
jest z Autocada. No dobra, rysunek i tak zawsze jest z autocada, więc powiedz mi czy
znaczenie się podniesie kiedy jeśli autor rysunku kiedyś coś rysował z garści, czy
może wtedy kiedy zna reguły? Wyrażając się inaczej: czy Ty naprawdę wierzysz że
jedyną drogą do poznania reguł poprawnego rysunku jest ręczne ćwiczenie, w sytuacji
kiedy w życiu zawodowym konstruktor nigdy ręcznie żadnego rysunku konstrukcyjnego nie
narysuje?
Jeśli chcesz uczyć młodych ludzi reguł rysunku, to może ucz ich reguł, a nie
bazgrania, które jest tylko skutkiem ich użycia? Zauważ, że wątek zaczął się od
karygodnego błędu w skrypcie z jakiejś politechniki: autor niepoprawnie
zinterpretował normę. Dlaczego nie odpytuje studentów ze znajomości tej normy, tylko
każe im rysować ręcznie to co mogliby na komputerze? Może dlatego że sam nie zna tych
reguł i tak naprawde to mu to wisi, bo i tak nigdy nikogo w życi niczego nie nauczył,
a przynajmniej ich czymś zajmie i się powymądrza?
> Ludzie kt�rzy tego raz nie zrozumiej�, potem oddaj� bran�ystom
> rysunki wykonane np. wy��cznie lini� ci�g�� o identycznej szeroko�ci
> (czy t�usto�ci) i tym samym kolorze, albo wymy�laj� w�asny "kod",
> np. rysuj�c cz�ci niewidoczne lini� kropkowan�, a miejsca
> przekroj�w - osiow�.
O, i to jest teoria której próbujesz maniakalnie bronić nie mając ani jednego
konkretnego dowodu.
A ja bywałem w różnych miejscach na świecie i zdradzę Ci w tajemnicy pewną
prawidłowość którą zauważyłem: im wyżej zaawansowany technicznie kraj, tym mniejsza
szansa znalezienia kogoś potrafiącego wykonać rysunek techniczny ręcznie. Jak to
wytłumaczyć Twoją teorią?
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.14 11:37 Konrad Anikiel
- 09.01.14 11:41 Lukasz Kozicki
- 09.01.14 11:47 Konrad Anikiel
- 09.01.14 11:48 JD
- 09.01.14 11:50 Konrad Anikiel
- 09.01.14 11:53 Konrad Anikiel
- 09.01.14 11:58 cef
- 09.01.14 12:07 Konrad Anikiel
- 09.01.14 12:22 Konrad Anikiel
- 09.01.14 12:24 JD
- 09.01.14 12:41 cef
- 09.01.14 13:08 Konrad Anikiel
- 09.01.14 13:08 PeJot
- 09.01.14 13:20 Konrad Anikiel
- 09.01.14 13:22 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual