-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rozruch i ladowanie
Date: Wed, 28 Feb 2018 18:17:00 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 43
Message-ID: <p76o6c$r90$1@usenet.news.interia.pl>
References: <1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1519838220 27936 83.15.205.22 (28 Feb 2018 17:17:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Feb 2018 17:17:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625674
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-28 o 17:18, Majka pisze:
> Cześć,
> (Założenie dla całego wątku/tematu: wszystko średnio, nie popadajmy w obliczenia z
wielką dokładnością, nie używamy epitetów)
>
> Interesuje mnie, jak długo muszę jechać (lub mieć tylko włączony silnik), by
uzupełnić stratę energii z akumulatora, jaka była podczas rozruchu silnika.
>
> Dane wyjściowe:
> przeciętny popularny samochód osobowy, w przeciętny wiek auta, przeciętny popularny
silnik, przeciętny akumulator, i tak dalej wszystko przeciętne...
Nie ma czegoś takiego ;)
>
> Podczas rozruchu silnik zaczyna pracę. Po jednym 2-4 sek. "kręceniu" zaskakuje, bo
jest sprawny, i ruszamy:
> Minimum odbiorników, czyli: włączone światła mijania (przeciętne chyba 2x55w z
przodu, dwie przeciętne żaróweczki z tyłu), włączony nawiew na najmniejszej
prędkości. Nic więcej kierowca nie włączył.
>
> 1. Po jakim czasie jazdy (cykl mieszany) do akumulatora "wróci" energia, jaka
została zużyta przez rozrusznik?
> 2. Po jakim czasie postoju z włączonym TYLKO silnikiem (bez odbiorników energii) do
akumulatora "wróci" energia zużyta przez rozrusznik?
Swego czasu oglądałem kilka Peugeotów 206, z różnymi silnikami.
Pamiętam, że w niektórych na wolnych obrotach bilans energetyczny był
ujemny.
Żona ma 206 1,4 HDi, ale nie pamiętam, jak u niego jest. Za zimno, żeby
teraz patrzeć :(
Inne auta:
Focus, rok produkcji około 2005, czyli mk.2. Był z benzyną i dizelkiem.
Jeden z nich miał bilans ujemny, inny ledwo-ledwo dodatni.
Subaru Forester "jedynka" silnik 2.0 - dodatni
Forester II 2.5 turbo - ujemny.
Micra k11 1.3 benz - chyba bilans lekko ujemny, nie jestem pewien.
Freelander TD4 - mocno dodatni :)
Pajero II 2.8TD - dodatni.
> 3. Czy to prawda, że prędkość obrotowa nie ma wpływu na prąd ładowania, że zawsze
alternator/prądnica "produkuje" prąd ok 14V?
>
Volty to napięcie, nie prąd. Alternator daje dużo więcej, niż 14V.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.18 18:36 Tomasz Gorbaczuk
- 28.02.18 18:43 Jacek Maciejewski
- 28.02.18 18:43 RadoslawF
- 28.02.18 18:59 Tomasz Gorbaczuk
- 28.02.18 19:16 ToMasz
- 28.02.18 19:40 Tomasz Pyra
- 28.02.18 19:55 cef
- 28.02.18 21:32 Kaczin
- 28.02.18 21:54 RadoslawF
- 28.02.18 22:44 Jacek Maciejewski
- 28.02.18 22:42 Tomasz Pyra
- 28.02.18 23:01 PiteR
- 28.02.18 23:10 PiteR
- 01.03.18 07:24 Jacek Maciejewski
- 01.03.18 09:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa