eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanieRe: Rozruch i ladowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozruch i ladowanie
    Date: Wed, 28 Feb 2018 18:17:00 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <p76o6c$r90$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1519838220 27936 83.15.205.22 (28 Feb 2018 17:17:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Feb 2018 17:17:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625674
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-02-28 o 17:18, Majka pisze:
    > Cześć,
    > (Założenie dla całego wątku/tematu: wszystko średnio, nie popadajmy w obliczenia z
    wielką dokładnością, nie używamy epitetów)
    >
    > Interesuje mnie, jak długo muszę jechać (lub mieć tylko włączony silnik), by
    uzupełnić stratę energii z akumulatora, jaka była podczas rozruchu silnika.
    >
    > Dane wyjściowe:
    > przeciętny popularny samochód osobowy, w przeciętny wiek auta, przeciętny popularny
    silnik, przeciętny akumulator, i tak dalej wszystko przeciętne...

    Nie ma czegoś takiego ;)

    >
    > Podczas rozruchu silnik zaczyna pracę. Po jednym 2-4 sek. "kręceniu" zaskakuje, bo
    jest sprawny, i ruszamy:
    > Minimum odbiorników, czyli: włączone światła mijania (przeciętne chyba 2x55w z
    przodu, dwie przeciętne żaróweczki z tyłu), włączony nawiew na najmniejszej
    prędkości. Nic więcej kierowca nie włączył.
    >
    > 1. Po jakim czasie jazdy (cykl mieszany) do akumulatora "wróci" energia, jaka
    została zużyta przez rozrusznik?
    > 2. Po jakim czasie postoju z włączonym TYLKO silnikiem (bez odbiorników energii) do
    akumulatora "wróci" energia zużyta przez rozrusznik?


    Swego czasu oglądałem kilka Peugeotów 206, z różnymi silnikami.
    Pamiętam, że w niektórych na wolnych obrotach bilans energetyczny był
    ujemny.
    Żona ma 206 1,4 HDi, ale nie pamiętam, jak u niego jest. Za zimno, żeby
    teraz patrzeć :(
    Inne auta:
    Focus, rok produkcji około 2005, czyli mk.2. Był z benzyną i dizelkiem.
    Jeden z nich miał bilans ujemny, inny ledwo-ledwo dodatni.
    Subaru Forester "jedynka" silnik 2.0 - dodatni
    Forester II 2.5 turbo - ujemny.
    Micra k11 1.3 benz - chyba bilans lekko ujemny, nie jestem pewien.
    Freelander TD4 - mocno dodatni :)
    Pajero II 2.8TD - dodatni.


    > 3. Czy to prawda, że prędkość obrotowa nie ma wpływu na prąd ładowania, że zawsze
    alternator/prądnica "produkuje" prąd ok 14V?
    >
    Volty to napięcie, nie prąd. Alternator daje dużo więcej, niż 14V.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: