eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanieRe: Rozruch i ladowanie
  • Data: 2018-02-28 18:43:02
    Temat: Re: Rozruch i ladowanie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 28 Feb 2018 08:18:37 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > 3. Czy to prawda, że prędkość obrotowa nie ma wpływu na prąd ładowania,
    W porównaniu z starym rozwiązaniem z prądnicą, alternator daje
    wystarczająco dużą moc by ładować aku już przy obrotach biegu jałowego.

    > że zawsze alternator/prądnica "produkuje" prąd ok 14V?
    Napięcie na wyjściu alternatora jest skutkiem działania elektronicznego
    układu regulacji napięcia ładowania który jest tak skonstruowany że
    zapewnia napięcie ładowania odpowiednie dla chwilowego stanu
    akumulatora. Kiedy aku jest rozładowany, alternator podaje niższe
    napięcie, kiedy aku jest naładowany, alternator zapewnia wyższe napięcie
    itd aż do napięcia określonego przez producenta jako maksymalne napięcie
    naładowania czyli 14-14,5V. Przy czym cały czas regulator pilnuje by
    prąd łądowania nie przekroczył właściwego dopuszczalnego.


    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: