eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanieRozruch i ladowanie
  • Data: 2018-02-28 17:18:37
    Temat: Rozruch i ladowanie
    Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Cześć,
    (Założenie dla całego wątku/tematu: wszystko średnio, nie popadajmy w obliczenia z
    wielką dokładnością, nie używamy epitetów)

    Interesuje mnie, jak długo muszę jechać (lub mieć tylko włączony silnik), by
    uzupełnić stratę energii z akumulatora, jaka była podczas rozruchu silnika.

    Dane wyjściowe:
    przeciętny popularny samochód osobowy, w przeciętny wiek auta, przeciętny popularny
    silnik, przeciętny akumulator, i tak dalej wszystko przeciętne...

    Podczas rozruchu silnik zaczyna pracę. Po jednym 2-4 sek. "kręceniu" zaskakuje, bo
    jest sprawny, i ruszamy:
    Minimum odbiorników, czyli: włączone światła mijania (przeciętne chyba 2x55w z
    przodu, dwie przeciętne żaróweczki z tyłu), włączony nawiew na najmniejszej
    prędkości. Nic więcej kierowca nie włączył.

    1. Po jakim czasie jazdy (cykl mieszany) do akumulatora "wróci" energia, jaka została
    zużyta przez rozrusznik?
    2. Po jakim czasie postoju z włączonym TYLKO silnikiem (bez odbiorników energii) do
    akumulatora "wróci" energia zużyta przez rozrusznik?
    3. Czy to prawda, że prędkość obrotowa nie ma wpływu na prąd ładowania, że zawsze
    alternator/prądnica "produkuje" prąd ok 14V?

    Majka


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: