  • Data: 2018-02-28 18:17:00
    Temat: Re: Rozruch i ladowanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-28 o 17:18, Majka pisze:
    > Cześć,
    > (Założenie dla całego wątku/tematu: wszystko średnio, nie popadajmy w obliczenia z
    wielką dokładnością, nie używamy epitetów)

    > Interesuje mnie, jak długo muszę jechać (lub mieć tylko włączony silnik), by
    uzupełnić stratę energii z akumulatora, jaka była podczas rozruchu silnika.

    > Dane wyjściowe:
    > przeciętny popularny samochód osobowy, w przeciętny wiek auta, przeciętny popularny
    silnik, przeciętny akumulator, i tak dalej wszystko przeciętne...

    Nie ma czegoś takiego ;)

    > Podczas rozruchu silnik zaczyna pracę. Po jednym 2-4 sek. "kręceniu" zaskakuje, bo
    jest sprawny, i ruszamy:
    > Minimum odbiorników, czyli: włączone światła mijania (przeciętne chyba 2x55w z
    przodu, dwie przeciętne żaróweczki z tyłu), włączony nawiew na najmniejszej
    prędkości. Nic więcej kierowca nie włączył.

    > 1. Po jakim czasie jazdy (cykl mieszany) do akumulatora "wróci" energia, jaka
    została zużyta przez rozrusznik?
    > 2. Po jakim czasie postoju z włączonym TYLKO silnikiem (bez odbiorników energii) do
    akumulatora "wróci" energia zużyta przez rozrusznik?

    Swego czasu oglądałem kilka Peugeotów 206, z różnymi silnikami.
    Pamiętam, że w niektórych na wolnych obrotach bilans energetyczny był
    ujemny.
    Żona ma 206 1,4 HDi, ale nie pamiętam, jak u niego jest. Za zimno, żeby
    teraz patrzeć :(
    Inne auta:
    Focus, rok produkcji około 2005, czyli mk.2. Był z benzyną i dizelkiem.
    Jeden z nich miał bilans ujemny, inny ledwo-ledwo dodatni.
    Subaru Forester "jedynka" silnik 2.0 - dodatni
    Forester II 2.5 turbo - ujemny.
    Micra k11 1.3 benz - chyba bilans lekko ujemny, nie jestem pewien.
    Freelander TD4 - mocno dodatni :)
    Pajero II 2.8TD - dodatni.

    > 3. Czy to prawda, że prędkość obrotowa nie ma wpływu na prąd ładowania, że zawsze
    alternator/prądnica "produkuje" prąd ok 14V?

    Volty to napięcie, nie prąd. Alternator daje dużo więcej, niż 14V.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam