  • Data: 2018-10-29 22:02:49
    Temat: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-29 o 17:06, yabba pisze:

    > Ponieważ sam nie przeprowadzałem badań wpływu opona na zużycie paliwa,
    > to podzieliłem się z wątkotwórcą posiadanymi informacjami na ten temat.
    > Wiadomości te nie były wynikiem zaplanowanego testu, tylko wynikły jako
    > ciekawostka ze wspólnej podróży dwoma prawie identycznymi samochodami.
    > Różnica zużycia była zauważalna dla kierowców.
    > Jednocześnie różnica była na tyle mała, że mogła wynikać bardziej ze
    > sposobu przyspieszania każdego z kierowców, rozrzutu parametrów silników
    > albo nawet z powodu jazdy w cieniu aerodynamicznym niż z 1 cm różnicy
    > szerokości opon.

    Zależy który jechał pierwszy.

> [...]
    > zużycie paliwa. Jednak czy zwiększenie szerokości opony o 5% przełoży
    > się na 5% wzrost zużycia paliwa? Raczej nie, ponieważ nawet 5% wzrost
    > oporów toczenia będzie miał mały udział w całkowitych oporach ruchu
    > samochodu.
    >
    > Podsumowując, dla szerszych opon nastąpi wzrost zużycia paliwa, ale w
    > ilości praktycznie pomijalnej. Odnosząc się do mojego przykładu, to na
    > 1000km trasie tracimy 3 litry. Często jednak jest większy rozrzut w
    > dozowaniu paliwa przez dystrybutory na różnych stacjach i zupełnie nie

    Całkiem słuszne uwagi. Rozkminiając jednak 15zł(3l)/1000km to sam
    komfort jazdy jest lepszy na szerszych oponach (bez przesady) ale
    również cena opony jest wyzsza więc koszt rośnie. Nie wiem tylko co z
    przebiegiem bo skoro węższa opona ma większy nacisk to powinna się
    szybciej ścierać...a szersza ma wiekszą powierzchnię.
    Jak wspomniałem w pierwszej odpowiedzi, zmiany w spalaniu są praktycznie
    niemierzalne. Co do przesady, to gdybyśmy rozmawiali o znacznej różnicy
    w szerokości 175 a 265 to dochodzi również ciężar opony i tutaj mogą
    pojawić się większe różnice ale nie mam danych na ile większe.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?