-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <3...@m...org> <llvdce$old$1@node2.news.atman.pl>
<llvg44$str$1@node1.news.atman.pl>
<53839c96$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
<lm1jtv$f5v$1@usenet.news.interia.pl> <1...@m...org>
<lm1t0k$2vj$1@usenet.news.interia.pl> <z...@m...org>
<lm1vu2$97h$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Tue, 27 May 2014 19:42:39 +0200
Message-ID: <n...@m...org>
Lines: 67
NNTP-Posting-Host: 83.6.186.161
X-Trace: 1401212558 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2153 83.6.186.161:10556
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4413
X-Received-Body-CRC: 1589787402
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534033
[ ukryj nagłówki ]Tue, 27 May 2014 14:18:43 +0200, MichaelData(R)
> Podałem iz zakładasz że prędkość obu pojazdów była równa.
Nie, i nie wiem skąd Ci to przyszło do głowy. :P
> Zakładajac jednak że BMW miało np 50km/h a Mitsu 20km/h
> to "wymuszenie" przez Mitsu upada w momencie wjazdu na rondo.
Policzyłeś to w odniesieniu do tego ronda? :P Przy założonej prędkości BMW
50km/h co daje 14m/s i 20km/h Mitsu co daje 5,5m/s. Przy gabarytach tego
ronda (średnica ~50m, czyli po łuku jedzie się też ok. 50m) i założeniu
stwierdzającym iż Mitsu wjechał na rondo gdy BMW jeszcze na nim nie było,
to aby spotkali się w miejscu kolizji i zastanym stanie walenia Mitsu w BMW
(a nie na odwrót), BMW musiałoby mieć nie 50 a min. 80 na liczniku. Śmiem
twierdzić, że przy takim łuku jak na tym rondzie by się nie spotkali tam
gdzie się spotkali, a jeśli nawet to zniszczenia byłyby drastycznie inne i
dyskwalifikujące kierowcę Mitsu jako winnego. :P
Jeśli nawet policja, która takie sprawy zazwyczaj "rozstrzyga" po
najmniejszej linii oporu i "orzeka" winnym tego co przecina komuś tor
jazdy, uznała że zawinił kierowca Mitsu, to ja nie mam więcej pytań.
> Jest to okoliczność "łagodzaca" dla Mitsu.
Jest, ale, sam przyznasz w świetle powyższego, nie w tym wypadku.
> Mozliwe ze było inaczej. Moment kto-kogo wali jest
> w sumie mało istotny ale jak widać w tym przypadku
> obciąża kierowcę Mitsu.
To bardzo istotne, bo pozwala ustalić szczegóły.
> Nie mniej, powodem kolizji jest (powtarzam) zmiana pasa ruchu
> i gdyby BMW nie dokonało tego (liczy się zawsze moment najblizszy
> zdarzenia a nie odległy) nie byłoby kolizji.
Ja też powtarzam. :P Kolizja jest wynikiem wjechania Mitsu na skrzyżowanie
gdy należało pierwszeństwa ustąpić pojazdowi marki BMW, a potem dopiero
jechać. Albo wjechać i ustąpić chociaż zjazd. Czy to jest naprawdę takie
trudne żeby się tym miejscem podzielić? Szczerze mówiąc nie rozumiem tego
zacietrzewienia. NAwet gdyby przepisy stanowiły inaczej, to jest to
logiczne.
> Ja sie raczej składam do kontrowersyjnej wersji oraz interpretowania
> przez sąd zaistniałej sytuacji. Co tam było w szczegółach, mozna sie
> tylko domyslać bo zapewne student tego nie napisze :)
Ależ matematyka wszystko wyjaśnia. Akurat w przypadku tego ronda fakty są
nieubłagane i jakich założeń by nie przyjąć, taranują kierownika Mitsubishi
jak tramwaj.
Czyli BMW może jechało szybko, ale 80-100/h? Z kolei jak jechało 50/h (a to
już nie tak znowu szybko) to nie mogło być poza skrzyżowaniem tylko musiało
być ewidentnie na skrzyżowaniu i kierownik Mitsu MUSIAŁ to widzieć. Aby
doszło do kolizji tam gdzie do niej doszło to Mitsu musiało mieć niewiele
mniej jak 40 w czasie wjazdu, itd.
Wg mnie Mitsu widząc miejsce bezpardonowo się wpakowało na rondo a potem
już typowo uzurpowało sobie prawo do przejazdu z regułą prawej ręki za
pazuchą. Takich spotykam na pęczki na rondach będąc na miejscu BMW (i
możesz wierzyć lub nie, jadę normalnie a nie wyścigowo). Z tą różnicą, że
ja na siebie uważam -- szkoda mi potem czasu na szwędanie się po serwisach
i sądach.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.14 19:46 Myjk
- 27.05.14 19:47 Myjk
- 27.05.14 21:21 BartekK
- 27.05.14 22:55 PlaMa
- 27.05.14 23:01 PlaMa
- 27.05.14 23:03 PlaMa
- 27.05.14 23:05 PlaMa
- 27.05.14 23:08 PlaMa
- 27.05.14 23:13 PlaMa
- 27.05.14 23:20 PlaMa
- 27.05.14 23:25 PlaMa
- 28.05.14 01:36 MichaelData(R)
- 28.05.14 02:03 MichaelData(R)
- 28.05.14 02:06 MichaelData(R)
- 28.05.14 07:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=