  • Data: 2016-02-15 14:58:06
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 14:37:36 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:
> [...]
    lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz
    rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz
    zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

    > Bzdura, miganie lewym na rondach to nowomoda, a bierze się prawdopodobnie stąd, że
    mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12 a nie będących skrzyżowaniami o ruchu
    okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym
    od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.

    Taka nowomoda że stosowana od czasów mojego dzieciństwa (1970-te i wcześniej).
    Może to jakiś lokalny ewenement ale na śląsku to było dosyć popularne. I jakos nie
    wyginęło mimo tego że w przepisach nie jest jakoś skodyfikowane.
    Więc ktoś tego uczy...

    rondzie dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym wjeździe ma szanse wiedzieć
    że zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu ruch będzie płynniejszy.

    > Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z prawdziwego ronda,
    sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz
    innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.

    Nie. Bo jak widzisz po swojej lewej kogoś migającego w lewo, wjeżdzającego na rondo o
    dwu pasach ruchu z drogi o jednym pasie ruchu to wiesz że pojedzie wewnętrznym pasem
    więc możesz spokojnie pojechać zewnetrznym.
    Jak nie mruga to nie wiesz który pas zajmie więc nie możesz swobodnie pojechać sobie
    zewnętrznym.

    PS.
    Twoje "Bzdura" i moje IMHO oraz opis zjawiska jednak nie są na tym samym poziomie
    kultury...