  • Data: 2013-01-10 17:41:10
    Temat: Re: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Jan 2013, J.F wrote:

    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał
    [...]
    > Co nie znaczy ze musimy zle przyklady wdrazac u nas

    Ale akurat zatrzymywanie (a nie odbieranie) PJ nie jest rozwiązaniem
    złym. Zerojedynkowość prowokuje do swoistej "gry" - mam jeszcze
    12 punktów w zapasie to mogę :P
    Oddziaływanie przerwy w podróży mogłoby dawać znacznie lepszy efekt
    khem, "wychowawczy".
    Oczywiście pod standardowym warunkiem - że dolny próg kary
    będzie niski.

    > We wloszech na 3 pasowych odcinkach dopuszczone jest 150 - czemu tak nie
    > zrobic ?
    >
    > I alkoholu do 0.5 promila (albo i 0.8 :-))

    Ale to nie działa i nie trafia do świaomości, jeśli nie samych
    decydentów, to przynajmniej do ich przekonania że nie trafi
    do przekonania wyborców.
    Właśnie w 1PR coś na temat "pijaństwo na drodze" wspominali,
    również o tym iż PiS proponował zabieranie pojazdu.
    O tym, żeby jasno odpowiedzieć czy ta sama kara ma być
    za 0,051% i 0,3% nie wspominali.

    IMVHO, bezwzględnie potrzebne jest, aby zacząć zbierać
    i *ujawniać* statystyki wysokości opromilowania sprawców
    i poszkodowanych kierujących w poszczególnych kategoriach
    (a nie tylko uczestników, wśród których trudno oddzielić
    pasażera od motocyklisty).
    Gdzieś tak na poziomach właśnie 0,05 0,08 0,12 i może 0,2%
    (a może wyżej).
    Ciekawe, czy propaganda by się zepsuła.
    Przypomnę, że moje próby odszukania danych (co do których
    byłem niemal pewien że kilka lat temu były podane publicznie)
    nt proporcji winnych w zdarzeniach "pijany z trzeźwym" spełzły
    na niczym. Nie ma. Zniknęły.

    > i zamek wpisac do kodeksu ...

    A nie prościej narzekać na polskich kierowców, że głupi są
    i korzystają z przepisów które istnieją? ;)
    (oczywiście mam na myśli potencjalne stłuczki na przewężeniu
    przy zachowaniu pierwszeństwa na "swoim" pasie).

    pzdr, Gotfryd