  • Data: 2013-01-10 20:04:36
    Temat: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-10 18:35, Michoo pisze:
    > On 10.01.2013 17:57, Artur Maśląg wrote:
    (...)
    > Akurat co do autostrad to imo znacznie bardziej od prędkości
    > niebezpieczna wydaje się być chęć jej wykorzystania - samo to, że ktoś
    > jedzie 180 czy 200 na autostradzie raczej nie stwarza zagrożenia.

    Nie zgadzam się z tym - sama chęć jeszcze nie jest niebezpieczna.
    Sam mam nieraz chęć i na niej się kończy, ponieważ nie bardzo
    widzę warunki ku temu. Nawet na niemieckiej autostradzie.

    > Zagrożenie stwarza to, że ktoś kto jedzie 180 czy 200 będzie też siadał
    > na ogon i "popychał" tych wolniejszych, jeździł slalomem miedzy innymi
    > pojazdami... A wtedy o utratę panowania nie tak trudno.

    Tutaj nawet nie chodzi o utratę panowania, a wprowadzanie zamieszania
    na drodze, straszenie innych itd. Za takie zachowanie w Niemczech
    również PJ stracić łatwo - tu nie chodzi o samą prędkość. Niewątpliwie
    jest ona jedną z przyczyn wypadków i nie darmo jest jednak ścigana
    wszędzie.

    utor.html

    > When raining the speed limit is 110 km/h.

    Trzeba było całość zamieścić (ponieważ już padło 150km/h):
    "
    We invite everybody driving on the motorway to drive cautiously on the
    whole network, not only in proximity of speed control devices.

    If not otherwise indicated, the speed limit on the motorway is 130km/h.
    When raining the speed limit is 110 km/h.
    "

    > Oczywiście. Przecież cały (prawie) PMS jeździ "szybko ale bezpiecznie".

    Zauważyłem, a wręcz się przyzwyczaiłem. Z wieloma też ciężko na podobne
    tematy dyskutować, ponieważ uczepią się jak pijany płotu jakiegoś
    absurdalnego przykładu (czy też czegoś wyrwanego z kontekstu) i będą
    erystykę stosować. Przy okazji człowiek się czegoś miłego dowie o sobie
    itd. ;)

    > Sam niecały rok po zdaniu egzaminu poczułem się tak pewnie, że nie
    > wylądowałem w rowie a na poboczu chyba tylko dzięki lekcji na płycie
    > poślizgowej... Jakbym kupił na początek coś o większej mocy to pewnie
    > bym statystykę podbił. (A jak mi się od tamtego wydarzenia spalanie
    > poprawiło ;))

    W czasach, kiedy ja robiłem PJ, to pojęcie "płyta poślizgowa" raczej
    nie istniało, na ulicach Polski grasowało ORMO i zanim poszedłem na
    kurs (można chyba było też eksternistycznie, już nie pamiętam od kiedy
    do kiedy), to już miałem sporo kilometrów zrobionych z ojcem jako
    nauczycielem. Owszem, jako młody człowiek miałem swoje za kołnierzem,
    ale w rozsądnych granicach. Niebezpieczna brawura pojawiła się ~30.
    Na szczęście szybko doszedłem do wniosku, że moje umiejętności
    (wyższe niż przeciętne, bo szkolone ;) ) niestety skutkowały też
    pozwalaniem sobie na zbyt dużo na drogach cywilnych. Na szczęście
    krótko i bez skutków ubocznych. Lepiej je w takim ruchu wykorzystać
    w sytuacjach skrajnych (co się wielokrotnie sprawdziło), niż jeździć
    regularnie na krawędzi i płakać na FR, których jak kot napłakał.

    BTW - kiedyś nawet rozumiałem jakieś żale, że granicą to i owo,
    że w Niemczech tak pinkie i w ogóle. No, ale tam jakoś przepisów
    przestrzegali, a w Polsce nie - magiczna granica moralności.
    Obecnie to już takich różnic nie ma (sporo się podciągnęliśmy),
    ale rozwiązania z tamtych krajów jakoś się wielu nie podobają ;)