  • 11. Data: 2009-01-30 12:24:32
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > A jaki miałby być mechanizm owego psucia wzroku?

    Czyta się zbyt dużo takich opinii i od tego psuje się wzrok :)

    Zaiste, ilość narzekających jest proporcjonalna do rozwoju techniki.
    Najnowsze lustrzanki szumią, nieostrzą, zacinają się i w ogóle najlepsze
    były przed wojną, monitory psują wzrok, świecą czernią i mają same wady,
    a mp3 rzęzi i szumi w porównaniu z walkmanem na kasetę :)

    Dałbym jednemu z drugim posiedzieć przed crt znowu albo popstrykać coś
    300D...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-01-30 12:40:23
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > Ech, wszystkie te tanie to TN, chociaż na mojego LG, który też
    > najprawdopodobniej jest TN nie narzekam. Dużo lepszy od ekranów w
    > Toshibie Satelite, czy moim Asusie. Graficzne NEC z matrycami H-IPS to
    > koszt rzędu 5000 - 8000 zł za 24". Chyba będzie trzeba pójść na
    > kompromis, albo zadowolić się tym, co mam ;)

    Nie przesadzajmy, tani monitor nadający się do oglądania szczegółów w
    cieniach kosztuje ok 1,5-2 tys zł.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2009-01-30 12:40:42
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > A co to za matryca, bo taką mam w swoim:
    > Active Matrix TFT Color LCD
    > (http://us.lge.com/flatron/80series/specifications.h
    tml)
    > Nic więcej tam nie piszą.

    TN.

  • 14. Data: 2009-01-30 12:45:15
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Dlaczego? Technologia teenek poszła bardzo do przodu, praktycznie
    > pozostaje tylko problem zmian charakterystyki w pionie.

    Poszła do przodu, owszem na papierze. W rzeczywistości coraz nowsze
    wydania monitorów z TN są coraz gorsze.

    > (choć na co dzień nie używam tn).

    To chyba nie wymaga komentarza.

  • 15. Data: 2009-01-30 12:54:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Poszła do przodu, owszem na papierze. W rzeczywistości coraz nowsze
    > wydania monitorów z TN są coraz gorsze.

    Coraz lepsze barwy, coraz szersze kąty, o rozdzielczości nie wspomnę -
    gdzie to coraz gorzej?
    Przeciętny TN sprzed dwóch lat wygląda przy przeciętnym dzisiejszym jak
    wiejskie kino przy multikinie.

    > To chyba nie wymaga komentarza.

    Nie używam, bo już mam lepszy. Gdybym jednak teraz coś kupował byłby to
    wybrany 24'' hd tn. Zresztą, w mieszkaniu mam dwa nowe teeny - iiyama
    2403 i LG L204wt - da się na tym pracować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 16. Data: 2009-01-30 12:55:31
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <glut0o$dqi$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Tom01 nabazgrał:
    > Nie przesadzajmy, tani monitor nadający się do oglądania szczegółów w
    > cieniach kosztuje ok 1,5-2 tys zł.

    Tradycyjnie już: możesz podać przykładowe modele?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 17. Data: 2009-01-30 13:08:18
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Tradycyjnie już: możesz podać przykładowe modele?

    Eizo S1921/1932
    Nec 1990SX

  • 18. Data: 2009-01-30 13:11:50
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Coraz lepsze barwy, coraz szersze kąty, o rozdzielczości nie wspomnę -
    > gdzie to coraz gorzej?

    Całkiem zwyczajnie: na ekranie!

    > Przeciętny TN sprzed dwóch lat wygląda przy przeciętnym dzisiejszym jak
    > wiejskie kino przy multikinie.

    Znam kilka modeli TN sprzed 2-3 lat, które są w stanie konkurować ze
    znacznie poważniejszymi konstrukcjami. Porównania do obecnego chłamu nie
    ma żadnego.

    > Zresztą, w mieszkaniu mam dwa nowe teeny - iiyama
    > 2403 i LG L204wt - da się na tym pracować.

    Pracować się da, to oczywiste. Nawet na b-w. Jednak stwierdzenia, że TN
    pokazuje dobrze detale w cieniach, to mocne naciąganie rzeczywistości.

  • 19. Data: 2009-01-30 13:20:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

    > Eizo S1921/1932
    Ok. Jest S-PVA, ale to "tylko" 19" i co gorsza "jedynie" 1280x1024,
    więc dla mnie, to praktycznie żadna poprawa. Jedyne co na początku
    zauważę, to poprawa przeglądania stron - nie będę musiał używać w Operze
    powiększenia 120%, żeby wygodnie czytać.
    Chciałbym się jednak przesiąść na FullHD z przyzwoitą matrycą, więc te
    poprawione wersje PVA (S i inne literki) za 2-2,5 byłyby OK. Można się
    zastanowić.

    > Nec 1990SX
    Tego nie znalazłem, ale pewnie podobny do Eizo.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 20. Data: 2009-01-30 13:20:29
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Dałbym jednemu z drugim posiedzieć przed crt znowu

    Nie bluznij. Mam dwa takie w domu + 2 takie w studio + 4 zapasowe w
    piwnicy. Pracuje na tym codziennie. Wlasnie dlatego, ze mnie jeszcze
    zaden LCD nie zachwycil na tyle, zeby sie przesiasc. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat