  • 101. Data: 2009-01-31 16:19:33
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-31 12:47:38 +0100, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> said:

    > Drugim kryterium moga byc wymiary i waga (przy zachowaniu rozsadnego
    > swiatla i jakosci ;)).

    Szkoda tylko, że aby pokryć użytecznie zakres przeciętnego zuma, trzeba
    mieć tych stałek ze 2-3. Taaa, wie, łyżworolki. Nie ma to jak ułatwiać
    sobie życie...

    de Fresz

  • 102. Data: 2009-01-31 17:10:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tom01" <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> napisał:

    > Sens użycia fachowej terminologii nie jest rzeczą dowolną.
    >
    > Kalibracja sprzętowa ingeruje w sprzęt, programowa w oprogramowanie.
    > Taka jest różnica. Oba rodzaje mogą wykorzystywać sprzęt pomiarowy lub
    nie.

    Nie do końca. Rozumiem, że chodzi o to, że kalibracja sprzętowa ma oznaczać
    ingerencję w sam monitor a nie komputer nim sterujący. Tym niemniej podczas
    kalibracji ingerencja w monitor jest nadal ingerencją w oprogramowanie -
    tyle, że siedzące w jakichś pamięciach w samym monitorze - przecież podczas
    takiej kalibracji nic w nim w środku nie jest przelutowywane lub
    przełączane.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 103. Data: 2009-01-31 17:16:10
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    de Fresz napisal:
    > A moim skromnym każdy powinien sam poświęcić trochę czasu na zdobycie
    > pewnych podstaw wiedzy na dany temat, kolejny czas poświęcić na analizę
    > swoich potrzeb i oczekiwań, określić sensowny margines, skonfrontować
    > to wszystko ze swoim budżetem i wtedy podjąć świadomą decyzję.

    Zdazysz przed emerytura?

    > Ile znasz osób, które tak robią?

    Czasu jest za malo, aby poswiecac go na takie bzdety.
    Oplaca sie to tylko w dwoch przypadkach, gdy: (a) jest to zrodlo
    Twojej niebagatelnej kasy lub (b) jest to Twoje zyciowe hobby.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 104. Data: 2009-01-31 17:17:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-31 12:05:07 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > Podobną, ale nie tą samą. Porównywałem to wielokrotnie.

    Jakość obrazu - na dokładnie tym samym poziomie. Charakterystyka -
    oczywiście nieco inna. Też porównywałem. Za to Eizo ma dużo lepszą
    podstawkę i gwarancję.

    de Fresz

  • 105. Data: 2009-01-31 17:25:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-31 13:14:01 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Ja nie wiem, czy IPS, czy PVA jest mi potrzebne. Musiałbym najpierw
    > zobaczyć zwykły porządnej jakości TN pracujący obok takiego PVA, żeby
    > zdecydować.

    To nie jojcz, tylko sobie coś takego zaaranżuj.

    de Fresz

  • 106. Data: 2009-01-31 18:18:27
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Michal Tyrala pisze:
    > Stalki Lki tak, są zwykle duze i ciezkie. Chodzilo mi o to, ze innym od
    > jakosc/jasnosc powodem zakupu stalki jest to, ze jesli to nie jest
    > topowa jasnosc, to zwykle jest to malutkie i lekkie szklo. A i czesto
    > optycznie dosc ok.

    Zgadzam się, ale padło stwierdzenie o stałkach L, a nie innych.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 107. Data: 2009-01-31 18:25:48
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > przecież podczas
    > takiej kalibracji nic w nim w środku nie jest przelutowywane lub
    > przełączane.

    Podczas kalibracji sprzętowej, zmieniane są praktycznie na stałe,
    parametry wyświetlania monitora. W przypadku kalibracji programowej,
    zmiana LUT karty jest tymczasowa i działa tylko w wypadku uruchomienia
    stosownego programu.

    Można dywagować, na jakim etapie w urządzeniu istnieje rozgraniczenie na
    hard- i software, ale chyba nie o to chodzi. Ważne jest, jak to wygląda
    od strony użytkownika. Komputer z oprogramowaniem są to ewidentnie dwie
    rozłączne rzeczy, a monitor z własnym oprogramowaniem zarządzającym,
    jest natomiast jednym urządzeniem. Podobnie jak np tunery sat czy
    silniki w autach.

  • 108. Data: 2009-01-31 18:28:51
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-31 18:16:10 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > zdobycie
    > nalizę
    > ować
    > .
    > Zdazysz przed emerytura?

    A dziękuje, jak na razie ze wszystkm się wyrabiam.

    > Czasu jest za malo, aby poswiecac go na takie bzdety.

    Raczej lenistwo nie pozwala. Żeby cokolwiek wiedzieć o monitorach,
    wystarczy parenaście godzin w necie i ze dwie-trzy wycieczki do
    sklepów. Taaaa, jasne, życia szkoda.

    de Fresz

  • 109. Data: 2009-01-31 19:32:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > parametry wyświetlania monitora. W przypadku kalibracji programowej,
    > zmiana LUT karty jest tymczasowa i działa tylko w wypadku uruchomienia

    Który to program jest zazwyczaj uruchamiany automatycznie podczas startu
    komputera - zatem użytkownik praktycznie cały czas podczas pracy z
    komputerem widzi ekran skalibrowany. Z praktycznego punktu widzenia zatem
    akurat ta różnica istotna nie jest. Dużo ważniejsze dla użytkownika jest to,
    że przy kalibracji dokonywanej w samym monitorze lepiej oddawane są
    przejścia tonalne.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 110. Data: 2009-01-31 19:44:34
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Który to program jest zazwyczaj uruchamiany automatycznie podczas startu
    > komputera

    Formalnie, nie komputera, a systemu operacyjnego.

    > Z praktycznego punktu widzenia zatem
    > akurat ta różnica istotna nie jest. Dużo ważniejsze dla użytkownika jest to,
    > że przy kalibracji dokonywanej w samym monitorze lepiej oddawane są
    > przejścia tonalne.

    Skutek oczywiście jest celem, ale znajomość metody, może uchronić od
    nieporozumień i skutków dalekich od oczekiwań. Dlatego wypada być
    precyzyjnym.