  • Data: 2010-12-27 16:40:39
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 26, 4:44 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
    > Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
    > dopiero co wchodzi na rynek.

    Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ? GM ma juz druga generacje
    hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW.

    > Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
    > gwarancje.

    Karolku, dziecko. Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji
    hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow
    wtedy byc moze uda sie je porownac.

    > Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
    > oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.

    No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes
    ograniczony.

    > :P
    > Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.

    Synku. Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem
    wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na
    konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy
    poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac.

    > Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
    > duza czestotliwoscia.
    > A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
    > marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
    > A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
    > uwazasz to za jakis argument w dyskusji.

    Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie
    uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie
    przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne. No
    ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji
    znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka
    automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny
    metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem
    wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3
    miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV
    (incidents per thousand vehicles). Dla skrzyni biegow taki parametr
    nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa
    gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie
    od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w
    ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie
    "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc
    pojazdow w produkcji przemyslowej.

    > To nie kolega, tylko grupowy debil.

    W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej
    inteligencji od ciebie. Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie
    posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore
    usilujesz sie wypowiadac. Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie
    lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie
    jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie
    interesuje przemyslem samochodowym.

    > Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    > prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    > No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P

    Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3
    serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW
    przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego
    mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni
    lat to byloby klawo.

    > No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
    > BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?

    Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje
    kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas
    generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje
    sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy.

    > Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
    > sie w nich najlepsze podzespoly.

    Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie
    mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac
    odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to
    jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W
    czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-)

    > Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
    > gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P

    Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje. To jest
    najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic
    dwoch wersji tunelu nadwozia. Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12
    cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez
    choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po
    drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie. Pewnie nie masz
    pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek
    nadwoziowych.

    > --
    > Karolek

    JAM