-
Data: 2010-12-27 20:57:46
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-27 16:40, JAM pisze:
> On Dec 26, 4:44 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
>
>>> Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM.
>>
>> Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
>> Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
>> dopiero co wchodzi na rynek.
>
> Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ?
Pytnie z rodziny:
A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke?
> GM ma juz druga generacje
> hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW.
>
A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia.
Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac... Smieszna
firma, nie dziwne, ze walnela bankruta.
>> Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
>> gwarancje.
>
> Karolku, dziecko.
LOL, dobry ten moj nick, zawsze zwiedzie na manowce malo rozgranietych
osobnikow :>
> Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji
> hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow
> wtedy byc moze uda sie je porownac.
>
To po chuj, ze tak powiem, je porownujesz :>
Zreszta bardzo ciezko jest w ogole porownac cos co jest na rynku, do
czegos czego jeszcze w zasadzie nie ma :>
>
>> Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
>> oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.
>
> No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes
> ograniczony.
>
Mozesz ublizac do woli, dowodzisz tylko tego, ze masz wysokie mniemanie
o sobie i nic wiecej.
>> :P
>> Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.
>
> Synku.
Z takimi tekstami to wiesz do kogo mozesz.
>Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem
> wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na
> konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy
> poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac.
>
Tak, jestes wybitnym przykladem dzisiejszego pseudo inzyniera.
Radze spojrzec szerzej na problem i uwzglednic wiecej faktow, bo
wybiorczo patrzac to niektorym udalo sie skonstruowac nawet perpetum
mobile 1 czy 2 rodzaju :P
>> Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
>> duza czestotliwoscia.
>> A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
>> marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
>> A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
>> uwazasz to za jakis argument w dyskusji.
>
> Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie
> uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie
> przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne.
Jasne wszystko fajnie, ale...
Renowek z dci pod maska, w ktorych padla turbosprezarka (w dosc
efektowny sposob) tez nie widzialem tysiecy, a jednak wyciagam wnioski z
przypadkow, ktore widzialem, ale ktore Ty uznajesz za bezpodstawne
przeciez, bo nigdzie nie bylo recalla, czy innej statystyki :P
> No
> ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji
> znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka
> automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny
> metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem
> wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3
> miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV
> (incidents per thousand vehicles).
My sie nie rozumiemy chyba.
Ty piszesz o czyms innym i ja pisze o czyms innym.
>Dla skrzyni biegow taki parametr
> nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa
> gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie
> od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w
> ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie
> "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc
> pojazdow w produkcji przemyslowej.
>
Jak juz napislem, te skrzynie (GM) jak nie jezdzily u rzeznika to
spokojnie gwarancje wytrzymaly, to ze cos tam zmieniali moglo wynikac z
tego, ze jednak paru rzeznikow sie znalazlo.
>>> Tak jak ci kolega napisal.
>>
>> To nie kolega, tylko grupowy debil.
>
> W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej
> inteligencji od ciebie.
> Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie
> posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore
> usilujesz sie wypowiadac.
Inwektyw?
Gdzies do Ciebie cos napisalem co uznales za inwektywe?
Inwektywa to poslugujesz sie Ty Panie kolego, porownujac moja
inteligencje do tumana filipka.
>Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie
> lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie
> jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie
> interesuje przemyslem samochodowym.
>
Tak, tak, przyklasnal Ci bo sam ma biedak skrzynie GMa, a Ty to lykasz
jak pelikan :P
>> Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
>> prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
>> No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P
>
> Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3
> serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW
> przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego
> mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni
> lat to byloby klawo.
>
Uuu widze, ze komus sie cieplo robi, bo juz teraz tylko moedele V8
wchodza w gre :P
Przeciez nie tylko takie montowali wraz ze skrzynia ZFa, wiec skad to
dziwne ograniczenie? :>
A dane wlasnie z tych lat mam dosc dokladne na temat calej produkcji BMW :>
Seria 3 to jakies 40% produkcji BMW.
>> No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
>> BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?
>
> Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje
> kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas
> generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje
> sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy.
>
A biedny GM zwolnil tylu pracownikow, ze mu zdolnosci produkcyjne siadly
i sie obrazil na dolary BMW i im nie sprzedaje juz :>
Zapewne w BMW placza z tego powodu.
>> Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
>> sie w nich najlepsze podzespoly.
>
> Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie
> mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac
> odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to
> jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W
> czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-)
>
Ta z abramsa nie pasuje do 7.
>> Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
>> gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P
>
> Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje.
GM tez pasuje.
>To jest
> najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic
> dwoch wersji tunelu nadwozia.
ROTFL :>
Akurat te skrzynie to prawie, ze zamiennie pasuja, tunel w niczym nie
przeszkadza.
> Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12
> cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez
> choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po
> drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie.
No mozliwe, ze i tak bylo, co nie zmienia faktu, ze ZFa jest jednak
mocniejsza.
Prosze zauwaz, ze nigdzie nie twierdzilem, ze ZF jest tanszy itp.
stwierdzilem, ze lepiej sie sprawuje po wieloletnim i wielo tysiecznym
uzytkowaniu.
> Pewnie nie masz
> pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek
> nadwoziowych.
W tym przypadku nie byloby takiej potrzeby.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.10 15:33 JAM
- 28.12.10 20:15 Karolek
- 30.12.10 03:12 HeniekMogiłko
- 30.12.10 13:02 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=