eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie do znawców BMW › Re: Pytanie do znawców BMW
  • Data: 2010-12-27 20:57:46
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-12-27 16:40, JAM pisze:
    > On Dec 26, 4:44 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >>> Karolku, nie pograzaj sie. Hybrydy BMW to systemy kupiony w GM.
    >>
    >> Nie napisalem, ze nie kupilo od GMa.
    >> Napisalem, ze ta hybryda jest od dawna, a hybryda o ktorej Ty piszesz
    >> dopiero co wchodzi na rynek.
    >
    > Czy ty zawsze jestes taki ograniczony ?

    Pytnie z rodziny:
    A czy Ty zawsze ruchasz filipka w dupke?

    > GM ma juz druga generacje
    > hybryd a nie ta, ktora po dwoch latach uzytkowania sprzedal BMW.
    >

    A niech ma nawet i piata, niczego to nie zmienia.
    Sprzedal BMW technologie, ktorej sam nie potrfil wykorzystac... Smieszna
    firma, nie dziwne, ze walnela bankruta.

    >> Wiec znowu probujesz porownac cos starego z czyms nowym, jak te Twoje
    >> gwarancje.
    >
    > Karolku, dziecko.

    LOL, dobry ten moj nick, zawsze zwiedzie na manowce malo rozgranietych
    osobnikow :>

    > Tu nie ma czego porownywac, bo drugiej generacji
    > hybryd BMW wogole nie posiada. Moze kiedys najwyzej kupi od Amerykanow
    > wtedy byc moze uda sie je porownac.
    >

    To po chuj, ze tak powiem, je porownujesz :>
    Zreszta bardzo ciezko jest w ogole porownac cos co jest na rynku, do
    czegos czego jeszcze w zasadzie nie ma :>

    >
    >> Dobrze dobrze, wole ten wodor niz hybryde, ktora daje pseudo
    >> oszczednosci, ale tylko dla matolkow nie potrafiacych liczyc.
    >
    > No to akurat mnie nie dziwi. Dowodzi najwyzej znowu jaki jestes
    > ograniczony.
    >

    Mozesz ublizac do woli, dowodzisz tylko tego, ze masz wysokie mniemanie
    o sobie i nic wiecej.

    >> :P
    >> Te hybrydy sa takie doskonale, ze zwykly diesel jest od nich lepszy.
    >
    > Synku.

    Z takimi tekstami to wiesz do kogo mozesz.

    >Hybryda moze spokojnie wspolpracowac z dowolnym silnikiem
    > wliczajac w to diesla. Czy ty naprawde wogole sie nie znasz na
    > konstrukcjach samochodowych ? Sugeruje abys troche na te tematy
    > poczytal. Bedziesz mogle sie bardziej miarodajnie wypowiadac.
    >

    Tak, jestes wybitnym przykladem dzisiejszego pseudo inzyniera.
    Radze spojrzec szerzej na problem i uwzglednic wiecej faktow, bo
    wybiorczo patrzac to niektorym udalo sie skonstruowac nawet perpetum
    mobile 1 czy 2 rodzaju :P

    >> Nie trzeba byc ekspertem, wystarczy sie czyms zajmowac z wystarczajaco
    >> duza czestotliwoscia.
    >> A tak sie sklada, ze mam wystarczajaco czesta stycznosc z produktami
    >> marki BMW i to tymi starszymi, zeby sobie pewne opinie wyrobic.
    >> A Ty wymagasz jakis oficjalnych statystyk, ktorych nikt nie prowadzi i
    >> uwazasz to za jakis argument w dyskusji.
    >
    > Niestety bardzo w to watpie. W swiatku fachowcow samochodowych nie
    > uzywa sie statystyk samochodowych gdy probka statystyczna nie
    > przekracza tysiaca pojazdow, gdyz sa kompletnie nie miarodajne.

    Jasne wszystko fajnie, ale...
    Renowek z dci pod maska, w ktorych padla turbosprezarka (w dosc
    efektowny sposob) tez nie widzialem tysiecy, a jednak wyciagam wnioski z
    przypadkow, ktore widzialem, ale ktore Ty uznajesz za bezpodstawne
    przeciez, bo nigdzie nie bylo recalla, czy innej statystyki :P

    > No
    > ale, zeby o tym wiedziec, musialbys choc troche sie na motoryzacji
    > znac. Nie wierze, ze w zyciu widziales 1000 BMW ze skrzynka
    > automatyczna i to jednej marki z jednym typem silnika a nie kompletny
    > metlik wszystkich kombinacji modeli, marek, skrzyna i silnikow razem
    > wzietych z roznych lat. Usterkowosc podzespolow oblicza sie w skali 3
    > miesiecy, 6 miesiecy, 12 miesiecy i 36 miesiecy w jednostkach IPTV
    > (incidents per thousand vehicles).

    My sie nie rozumiemy chyba.
    Ty piszesz o czyms innym i ja pisze o czyms innym.

    >Dla skrzyni biegow taki parametr
    > nie moze wynosci wiecej niz 1 i to w skali 36 miesiecy gdyz naprawa
    > gwarancyjna skrzyni biegow jest nieslychanie kosztowna i odlicza sie
    > od zyskow koncernu. A to oznacza jedna naprawe na tysiac samochodow w
    > ciagu trzech lat. Juz widze jak to "twoje" doswiadczenie
    > "statystyczne" ma sie do tego jak sie naprawde mierzy usterkowosc
    > pojazdow w produkcji przemyslowej.
    >

    Jak juz napislem, te skrzynie (GM) jak nie jezdzily u rzeznika to
    spokojnie gwarancje wytrzymaly, to ze cos tam zmieniali moglo wynikac z
    tego, ze jednak paru rzeznikow sie znalazlo.

    >>> Tak jak ci kolega napisal.
    >>
    >> To nie kolega, tylko grupowy debil.
    >
    > W tym konkretnym temacie jak na razie Filip wykazal wiecej
    > inteligencji od ciebie.
    > Latwo zauwazyl, ze poza stekiem inwektyw, nie
    > posiadasz zadnych wiarygodnych danych technicznych na tematy na ktore
    > usilujesz sie wypowiadac.

    Inwektyw?
    Gdzies do Ciebie cos napisalem co uznales za inwektywe?
    Inwektywa to poslugujesz sie Ty Panie kolego, porownujac moja
    inteligencje do tumana filipka.

    >Filip rowniez udowodnil, ze wie zdecydowanie
    > lepiej od ciebie co jest masowym produktem firmy BMW. To akurat nie
    > jest zadna wielka tajemnica i wie o tym kazdy, kto choc troche sie
    > interesuje przemyslem samochodowym.
    >

    Tak, tak, przyklasnal Ci bo sam ma biedak skrzynie GMa, a Ty to lykasz
    jak pelikan :P

    >> Tak sie akurat sklada, ze na ten temat mam troche danych i nie jest
    >> prawda to co piszesz Ty i Twoj nowy kolega filipek.
    >> No chyba ze uwazasz, ze 1,5 w stosunku do 2 to znikoma wartosc :P
    >
    > Przytocz te dane. Chetnie zobaczymy. Ile w latach 95-2000 modeli 3
    > serii i modeli 5 serii z silniami 6 cylindrowymi produkowal BMW
    > przeciwko modelom serii 7 i 5 z silnikami V8. Jakbys jeszcze do tego
    > mial ile automatycznych skrzyn biegow w nich montowano na przestrzeni
    > lat to byloby klawo.
    >

    Uuu widze, ze komus sie cieplo robi, bo juz teraz tylko moedele V8
    wchodza w gre :P
    Przeciez nie tylko takie montowali wraz ze skrzynia ZFa, wiec skad to
    dziwne ograniczenie? :>
    A dane wlasnie z tych lat mam dosc dokladne na temat calej produkcji BMW :>
    Seria 3 to jakies 40% produkcji BMW.

    >> No i czego to ma dowodzic w omawianym temacie?
    >> BMW o wiele dluzej w swojej historii stosuje skrzynie ZFa i co z tego?
    >
    > Ano to, ze ZF kazdy moze kupic. Ta firma zyje z tego, ze sprzedaje
    > kazdemu, kto chce kupic swoje skrzynie biegow. Producenci koncowi zas
    > generalnie tego nie robia a tylko od czasu do czasu. Dlatego kupuje
    > sie od nich tylko to na czym bardzo danej firmie zalezy.
    >

    A biedny GM zwolnil tylu pracownikow, ze mu zdolnosci produkcyjne siadly
    i sie obrazil na dolary BMW i im nie sprzedaje juz :>
    Zapewne w BMW placza z tego powodu.

    >> Zawsze te najtansze sie najlepiej sprzedaja, ale nie zanczy ze montuje
    >> sie w nich najlepsze podzespoly.
    >
    > Co to jest "najlepszy" podzespol ? Moglbys zdefiniowac jak to sie
    > mierzy inzyniersko ? W projektowaniu maszyn nalezy sie poslugiwac
    > odpowiednimi miarami. Jezeli to ma byc wytrzymalosc skrzyni biegow, to
    > jest wiele skrzyn biegow "lepszych" od ZF. To moge ci zagwarantowac. W
    > czolgach typu Abrams jest stosowana skrzynia naprawde mocna :-)
    >

    Ta z abramsa nie pasuje do 7.

    >> Chyba, ze Ty wierzysz w karkolomna teze, ze do serii 7 montuje sie
    >> gorsze podzespoly niz do serii 5 czy 3 :P
    >
    > Do serii 7 montuje sie to co do tego samochodu pasuje.

    GM tez pasuje.

    >To jest
    > najmniejszy ilosciowo produkt BMW wiec zapewne nie oplaca sie robic
    > dwoch wersji tunelu nadwozia.

    ROTFL :>
    Akurat te skrzynie to prawie, ze zamiennie pasuja, tunel w niczym nie
    przeszkadza.

    > Skoro i tak trzeba montowac ZF do 8 i 12
    > cylindrowych silnikow, to do 6 cylindrowych od biedy mozna dac ZF tez
    > choc drogi i ciezki, bo po pierwsz klient bogaty i tak zaplaci a po
    > drugie taniej wyjdzie w produkcji miec jedno nadwozie.

    No mozliwe, ze i tak bylo, co nie zmienia faktu, ze ZFa jest jednak
    mocniejsza.
    Prosze zauwaz, ze nigdzie nie twierdzilem, ze ZF jest tanszy itp.
    stwierdzilem, ze lepiej sie sprawuje po wieloletnim i wielo tysiecznym
    uzytkowaniu.

    > Pewnie nie masz
    > pojecia, ile kosztuje zrobienie krotkiej serii unikalnych wytloczek
    > nadwoziowych.

    W tym przypadku nie byloby takiej potrzeby.


    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: