    From: r...@k...pl
    Subject: Re: Pytanie do "oponiarzy", konkretnie Fiat Uno
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 9 Oct 2010 00:03:57 +0200

    Dnia Fri, 08 Oct 2010 18:27:11 +0200, Fishman napisał(a):

    > Ergh... musiałeś mu kupić akurat ten który jest najbardziej mułowaty, a
    > pali więcej od litrowca?

    Kupując go, najważniejsza była dla mnie cena. Z gazem dałem za niego 3100
    zł. To jest auto tylko do wahadłowych przebiegów na trasie 50 km dziennie.

    > Z oponami do Uno było tak, że oryginalnie litrowy miał 135/80R13, pod
    > koniec produkcji montowano także 145/80R13 lub 145/70R13. Silniejsze
    > modele (np. 1.4) miały już opony 155/70R13 i takie właśnie polecałbym
    > założyć. Różnicy cenowej między nimi nie ma wielkiej, a na takich się po
    > prostu lepiej jeździ.

    Toteż właśnie takie zamówiłem!:)

    > Jeżeli auto ma jeździć na nich cały rok, to zastanów się może nad
    > wielosezonówkami. Uno ma dobrą dzielność terenową i jeżeli nie wyjedzie
    > skądś na wielosezonówkach, to i zimowe niewiele mu pomogą.
    > Ja mam teraz Navigatory 2 i sprawdzają się dobrze i na suchym w lecie i
    > na takim śniegu jak zeszłej zimy. Zastrzeżenia mam tylko do hamowania na
    > mokrym, ale tak mają chyba wszystkie Dębice.

    Jakoś nie mam zaufania do rzeczy uniwersalnych. Kupię mu zimówki i na parę
    lat będzie spokój. On będzie używał to auto tylko do dojazdu do szkoły. Ma
    jeździć z kumplem, który dołoży się do paliwa. O to tutaj chodzi. Dzięki
    temu samochodzikowi zaoszczędzi dziennie 2 godziny czasu. Zdecydowałem się
    na Daytony 510 DW. Mam takie same w innym aucie i nie narzekam. W tym Uno
    maksmalnie pojedzie 110 na godzinę, więc hałas gum raczej mu nie zaszkodzi.

    --
    Z pozdrowieniami
    RonnyPL - r...@k...pl