-
Data: 2012-04-20 17:36:58
Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:jmq6bm$8ki$...@i...gazeta.pl...
> Przypuszczam, że to zależy od granatu i od tego, co uznamy za bliską
> odległość. I tego, kim się jest - w grze można przecież być cyborgiem albo
> żołnierzem w pancerzu wspomaganym, którzy mogliby nawet w realistycznym
> scenariuszu obejrzeć taką eksplozję w rzeczywistości.
Dziwne pojęcie realizmu. Dziwne.
> Tylko że to wszystko jest nie do końca istotne - w grze nie chodzi
> przecież o to, żeby było tak, jak w rzeczywistości, tylko żeby dogodzić
> klientowi. A dla niektórych typów gier i niektórych typów klientów gra,
I dlatego mamy PEGI. Inaczej w ramach "dogadzania" byłyby zdumiewające
rzeczy (a i tak są).
> Przekonałeś mnie. Jeśli ty czegoś nie chcesz, to na pewno nie ma sensu ani
> potrzeby tego robić.
Jak na razie masz swój punkt widzenia i znasz mój punkt widzenia. Do
zrobienia dobrej gry potrzeba ci jeszcze: doświadczenia, lepszej znajomości
oczekiwań docelowych nabywców, oceny możliwości realizacji (z uwzględnieniem
realnych możliwości i budżetu) itp. itd.
Nie twierdzę, że to niemożliwe. Ale np. "Worms" odniosło sukces bynajmniej
nie dlatego, że wybuchy były 100% dokładnie wymodelowane.
> Dla tych rzeczy, być może nie tędy droga. Ale być może też jest tak, że
> przez złożone obliczenia numeryczne można uzyskać efekt, dzięki któremu
> gracze powiedzą "ale w tej grze fajnie wyglądają czary" - i gra się
Rozpisz mi tu równanie różniczkowo-całkowe na fireball'a odpalanego przez
wizarda level 4 wyposażonego w różdżkę "wzmocnione pierdyknięcie"
(zmodyfikowaną przez kowala-zombi z wioski)... zakładając że jest nów obu
księżyców, wizard jest zmęczony, pada deszcz i wieje
północno-zachodnio-południowy wiatr...
...jak to zrobisz, to wystarczy popatrzeć na samo równanie, aby wpaść w
zachwyt na twoją przyszłą ewentualną (i nigdy nie dokończoną?) grą.
> świetnie sprzeda. I to, że czarów tak naprawdę nie ma, nie znaczy, że
> pokazanie graczowi rzucenia czaru jako wirów wirująceej magicznej poświaty
> będzie równie satysfakcjonujące, co pokazanie mu rzucenia czaru przez
> wyświetlenie na ekranie zielonego prostokąta.
Oczywiście. Ale taką poświatę modelujesz "tanim sposobem" - np. nurbs,
harmoniki sferyczne, cokolwiek - byle ładnie wyglądało (czyli trzeba być
artystą, a to trudne) i nie zjadało czasu CPU na pierdoły. Bo "wiry
magicznej poświaty" prowadzące do 3 fps... o... gracze będą zachwyceni.
Naprawdę. Zwłaszcza ci grający w multi.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.12 17:38 slawek
- 20.04.12 23:02 Andrzej Jarzabek
- 21.04.12 01:28 slawek
- 21.04.12 10:08 Andrzej Jarzabek
- 21.04.12 13:23 slawek
- 23.04.12 14:32 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 15:00 AK
- 23.04.12 15:22 Edek Pienkowski
- 23.04.12 15:40
- 23.04.12 16:01 AK
- 23.04.12 16:23 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 16:40 AK
- 23.04.12 17:56 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 20:15 AK
- 24.04.12 09:13 Andrzej Jarzabek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=