  • 1. Data: 2012-04-16 23:46:50
    Temat: Przyspieszone początki z Fortranem
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    No to przyznaję się, nie znam Fortranu, a chciałbym znać. Szukam
    jakiegoś fortran-in-a-hurry.pdf.

    Ktoś mógłby coś polecić? Znałem kiedyś Fortran, ale poza commonami
    to nic nie pamiętam. Nawet nie znam opcji co do wersji języka.

    Edek

  • 2. Data: 2012-04-17 00:43:27
    Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jmi40a$19n$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Ktoś mógłby coś polecić? Znałem kiedyś Fortran, ale poza commonami
    > to nic nie pamiętam. Nawet nie znam opcji co do wersji języka.

    Krótko i węzłowato - jest trochę książek do Fortranu - znajdź taką która
    jest do Fortranu 2003 lub 2008, 2010. Ewentualnie - Fortran 95. Od Fortranu
    77 jest "normalne" if-then-else (prawie normalne). Od Fortanu 95 nie trzeba
    już pisać od 7 do 73 kolumny. Ważną nową koncepcją są moduły - tak że bloki
    common stały się zupełnie niepotrzebne. Wprowadzenie enddo itp. niemal
    zrobiło z Fortranu przyzwoity język strukturalny. Fortran 2003 ma obiekty.

    Kompilator? Wystarczy ci gfortran - Google i znajdziesz. Oczywiście są też
    komercyjne kompilatory - IBM, Portland itd. itp. Nic, z czym nie dałbyś
    sobie rady.

  • 3. Data: 2012-04-17 02:30:30
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 16 Apr 2012 21:46:50 +0000 (UTC), Edek Pienkowski
    <e...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Ktoś mógłby coś polecić? Znałem kiedyś Fortran, ale poza commonami
    >to nic nie pamiętam. Nawet nie znam opcji co do wersji języka.

    KTORY Fotran? Bo Fortranow jest pare odmian.

    No i mimo tego ze Fotran jest dosyc prostym jezykiem, mam watpliwosci
    czy sie go szybko nauczysz. Jezeli nawet nie potrafisz korzystac z
    google.

    A.L.

  • 4. Data: 2012-04-17 12:15:05
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 19:30:30 -0500, A.L. napisal:

    > KTORY Fotran? Bo Fortranow jest pare odmian.

    Trudno wyguglać wersję fortranu "KTORY", google nie rozróżnia
    wielkich i małych liter anjwyraźniej. Fortran jest taki
    cały drukowanymi z przymusu, czy to coding style?

    > No i mimo tego ze Fotran jest dosyc prostym jezykiem, mam watpliwosci
    > czy sie go szybko nauczysz. Jezeli nawet nie potrafisz korzystac z
    > google.

    Dziękuję za troskę, nigdy za wiele

    Edek

  • 5. Data: 2012-04-17 12:26:49
    Od: "AK" <n...@n...com>

> [...]

    > Ktoś mógłby coś polecić? Znałem kiedyś Fortran, ale poza commonami
    > to nic nie pamiętam. Nawet nie znam opcji co do wersji języka.

    Wieki temu wzialem rozbrat z Fortranem, ale niesmialo doradze abys
    niczego ponizej Fortranu 95 nie dotykal.
    Szkoda tracic czas na masochizm.
    (kompatybilnosc -wazne w przypadku za starym F4/77 jest zachowana).

    AK

  • 6. Data: 2012-04-17 12:34:34
    Od: "AK" <n...@n...com>

> [...]

    > Edek

    Wieki temu wzialem rozbrat z Fortranem, ale niesmialo doradze abys
    niczego ponizej Fortranu 95 nie dotykal.
    (kompatybilnosc - wazne w przypadku biblkotek zrodlowych w F4/77
    - ze starym F4/77 jest zachowana).

    AK

  • 7. Data: 2012-04-17 12:58:05
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 12:34:34 +0200, AK napisal:

    > Wieki temu wzialem rozbrat z Fortranem, ale niesmialo doradze abys
    > niczego ponizej Fortranu 95 nie dotykal.

    Jasne.

    > Szkoda tracic czas na masochizm.
    > (kompatybilnosc - wazne w przypadku biblkotek zrodlowych w F4/77
    > - ze starym F4/77 jest zachowana).

    Czyli obiektowy Fortran zachował wszystkie stare cechy, to dobrze.

    Edek

  • 8. Data: 2012-04-17 13:11:28
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

    > Jasne.

    > Czyli obiektowy Fortran zachował wszystkie stare cechy, to dobrze.

    Kiedy warto użyć Fortranu a nie jakiegoś innego języka programowania?

  • 9. Data: 2012-04-17 13:23:13
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 11:11:28 +0000, M.M. napisal:

    > Kiedy warto użyć Fortranu a nie jakiegoś innego języka programowania?

    Dla mnie to nie jest pytanie retoryczne. To kiedy warto?

    Edek

  • 10. Data: 2012-04-17 13:32:02
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik " M.M." <m...@g...pl> napisał:

    > Kiedy warto użyć Fortranu a nie jakiegoś innego języka programowania?
    > Pozdrawiam

    Np. wtedy, kiedy w Fortranie istnieje gotowe (albo zlblizone, albo chociaz gotowe
    glowne klocki)
    rozwiazanie Twojego merytorycznego problemu.
    PS: O dziwo tyczy to kazdego innego jezyka programowania.

    AK