  • Data: 2012-04-24 09:13:29
    Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/04/2012 19:15, AK wrote:

    > No niestety ja jeszcze "gadalem" i slyszalem :)
    > "Jest na tej Odrze kompilator COBOLu ?"

    Ale dopuszczasz możliwość, że:
    a) to akurat osoba, z którą gadałeś tak mówiła,
    b) jak jeszcze gadałeś, to jeszcze nie było ustalone?

    Bo słownik ortograficzny podaje "COBOL-a", i żeby nie było, nie
    sprawdzałem wszystkich po kolei w słowniku, tylko od razu to "COBOLu"
    wydało mi się podejrzane - ja bym intuicyjnie zdecydowanie powiedział
    "kobola", chociaż bym napisał raczej COBOLa bez myślnika.

    Może dlatego, że brzmi podobnie jak "kobold". W przypadku Fortranu nie
    ma jasnego paradygmatu, bo z jednej strony turbanu, z drugiej jednak tarana.