-
Data: 2012-04-20 23:02:37
Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 20/04/2012 16:36, slawek wrote:
>
> Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:jmq6bm$8ki$...@i...gazeta.pl...
>> Przypuszczam, że to zależy od granatu i od tego, co uznamy za bliską
>> odległość. I tego, kim się jest - w grze można przecież być cyborgiem
>> albo żołnierzem w pancerzu wspomaganym, którzy mogliby nawet w
>> realistycznym scenariuszu obejrzeć taką eksplozję w rzeczywistości.
>
> Dziwne pojęcie realizmu. Dziwne.
Skoro ciebie dziwi, to cię dziwi, cóż na to poradzę. Żeby poradzić sobie
z tym zdziwieniem, proponuję zapoznać się z pojęciem zawieszenia niewiary.
>> Tylko że to wszystko jest nie do końca istotne - w grze nie chodzi
>> przecież o to, żeby było tak, jak w rzeczywistości, tylko żeby
>> dogodzić klientowi. A dla niektórych typów gier i niektórych typów
>> klientów gra,
>
> I dlatego mamy PEGI. Inaczej w ramach "dogadzania" byłyby zdumiewające
> rzeczy (a i tak są).
Ponownie, skoro cię zdumiewają, to najwyraźniej są (dla kogoś)
zdumiewające. Dla mnie nie ma nic w tym zdumiewającego, ani tym bardziej
nie widzę co ma do tego PEGI, jeśli mówimy o dorosłych klientach.
>> Przekonałeś mnie. Jeśli ty czegoś nie chcesz, to na pewno nie ma sensu
>> ani potrzeby tego robić.
>
> Jak na razie masz swój punkt widzenia i znasz mój punkt widzenia. Do
> zrobienia dobrej gry potrzeba ci jeszcze: doświadczenia, lepszej
> znajomości oczekiwań docelowych nabywców, oceny możliwości realizacji (z
> uwzględnieniem realnych możliwości i budżetu) itp. itd.
Ja przecież nie robię gry. Ja ci mówię, co się robi w grach, które robią
ci, co robią.
> Nie twierdzę, że to niemożliwe. Ale np. "Worms" odniosło sukces
> bynajmniej nie dlatego, że wybuchy były 100% dokładnie wymodelowane.
A kwantyfikator przy twojej wypowiedzi był jaki? Nie wiesz do czego
obliczenia numeryczne w każdej jednej grze? No więc otóż są gry, gdzie
obliczeń numerycznych nie ma i nie potrzeba. A w innych grach są, i się
sprawdzają, przyczyniając się do sukcesu danej gry.
> Rozpisz mi tu równanie różniczkowo-całkowe na fireball'a odpalanego
> przez wizarda level 4 wyposażonego w różdżkę "wzmocnione pierdyknięcie"
> (zmodyfikowaną przez kowala-zombi z wioski)... zakładając że jest nów
> obu księżyców, wizard jest zmęczony, pada deszcz i wieje
> północno-zachodnio-południowy wiatr...
Ile płacisz?
> ...jak to zrobisz, to wystarczy popatrzeć na samo równanie, aby wpaść w
> zachwyt na twoją przyszłą ewentualną (i nigdy nie dokończoną?) grą.
Takie gry, które mają obliczenia numeryczne, to są zwykle gry kosztujące
miliony dolarów i wymagające pracy kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi
przez wiele miesięcy. Ja nie mam takich zasobów, żeby robić swoją taką grę.
> Oczywiście. Ale taką poświatę modelujesz "tanim sposobem" - np. nurbs,
> harmoniki sferyczne, cokolwiek - byle ładnie wyglądało (czyli trzeba być
> artystą, a to trudne) i nie zjadało czasu CPU na pierdoły. Bo "wiry
> magicznej poświaty" prowadzące do 3 fps... o... gracze będą zachwyceni.
> Naprawdę. Zwłaszcza ci grający w multi.
Kwestia jakie obliczenia są skomplikowane, a jakie nie są, jest dość
względna. Obliczenia do mojej magicznej poświaty muszą być na tyle
proste, żeby gra chodziła na tych 20 czy 30 fps, ale może to być 20 lub
30 fps na najnowszysch procesorach quad-core.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.12 01:28 slawek
- 21.04.12 10:08 Andrzej Jarzabek
- 21.04.12 13:23 slawek
- 23.04.12 14:32 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 15:00 AK
- 23.04.12 15:22 Edek Pienkowski
- 23.04.12 15:40
- 23.04.12 16:01 AK
- 23.04.12 16:23 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 16:40 AK
- 23.04.12 17:56 Andrzej Jarzabek
- 23.04.12 20:15 AK
- 24.04.12 09:13 Andrzej Jarzabek
- 26.04.12 22:35 slawek
- 28.04.12 13:23 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=