  • Data: 2009-10-26 15:04:49
    Temat: Re: Przydzwiek na ekranie oscyloskopu
    Od: "hmj" <k...@p...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hc4cbi$ca3$1@inews.gazeta.pl...
    > To, co pisał BartekK jest najbardziej prawdopodobne. Jeśli urządzenie jest
    > zasilane bateryjnie, to może być uziemione innym przewodem (do kompa, do
    > jakiegoś generatora, RTV czy coś, nawet przez drugą sondę!!!)

    Fizycznie nie jest. Do mojego urządzenia nie są dołaczone żadne inne
    urządzenia.

    > . Uziemienie może też być "pojemnościowe" - duża metalowa powierzchnia lub
    > długi przewód tworzy z ziemią pojemność, też może prąd popłynąć...

    Raczej nic z tych rzeczy, ewentualnie tylko PCB.

    > Może być też kombinacja tych dwóch opcji - takie "pozorne uziemienie"
    > tworzone jest w nieuziemionym urządzeniu podłączonym do badanego układu...
    > poza uziemieniem problemem może też być pojemność pasożytnicza w zasilaczu
    > (z wejścia na wyjście) jakiegoś urządzenia...
    > Napisz co jest do tego urządzenia podłączone i jak to mniej-więcej
    > wygląda...

    Nic, chociaż istnieje taka mozliwość. Opisywana sytuacja występuje, nawet
    wtedy, gdy urządzenie jest zupełnie odłączone od czegokolwiek.

    > Druga sprawa - czy pisząc "następnie do tego samego punktu przykładam grot
    > sondy" masz na myśli dokładnie ten sam punkt (grot dotyka krokodylka) czy
    > "następnie także do masy podłączam grot sondy"?? Bo jeśli podłączasz sondę
    > do masy ale nawet tuż obok, to to, co widzisz na ekranie, to napięcie na
    > ścieżce....

    Najpierw kabelek masy sondy dołączam do masy urządzenia w specjalnie
    udostępnionym punkcie masy (co zresztą jest bez znaczenia, bo efekt
    występuje w każdym dowolnym innym punkcie masy urządzenia). Potem dokładnie
    do tego punktu przyłączenia dotykam grotem sondy i... mam szumy.
    hmj