  • 21. Data: 2009-07-22 14:24:18
    Temat: Re: Przewidujemy - co jeszcze marketingowcy wymysla ?
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 08:05:31 +0200, Marx napisał(a):

    > po cichu???? szczegolnie na grupach foto bylo cicho jak makiem zasial o
    > cyfrze... :D
    > Wojny analog/cyfra tocza sie do dzis (polecam aktualny watek "przejscie
    > z analoga na cyfre boli") i maja po setki postow, gdzie to "po cichu"?

    Oczywiscie ze po cichu. Odnies to do ogolu ktory robi zdjecia czy tez cyka
    foty.

    > chodzi ci o alternatywne paliwa? o jakies konkretne? przyznam ze ja
    > zadnej kuli snieznej nie widze...

    Chodzi mi o auta eletryczne i hybrydowe. Zobacz ze nawet w Polsce po
    pierwsze rusza produkcja takich aut (SAm) a po drugie powstaja firmy ktore
    przerabiaja klasyczne auta na naped elektryczny. Zreszta polecam lekture
    aktualnego Newsweeka.

    Kyniu

  • 22. Data: 2009-07-22 14:27:43
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 14:24:14 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > A w czym akomodacja ma być lepsza od klasycznego ustawienia ostrości
    > i co to ma wspólnego z okiem myszołowa?

    Jesli to bedzie polplynna soczekwa (a testuje sie juz cos takiego w
    okulistyce) to bedzie mala, tania (tylko jedna soczewka zamiast ukladu
    optycznego), uniwersalna, energooszczedna (pobor pradu jak w wyswietlaczach
    cieklokrystalicznych) etc etc etc

    Kyniu

  • 23. Data: 2009-07-22 15:51:58
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
    > ... co to ma wspólnego z okiem myszołowa?

    Jeszcze raz podaję linkę :
    http://ww2.tvp.pl/17,20040629104952.strona
    ''Oko myszołowa działa jak teleskop. Dzięki temu drapieżnik
    potrafi dostrzec kicającego królika z odległości ponad półtora kilometra.''

    Porównaj wielkośc oka myszołowa ze współczesnym aparatem fotograficznym,
    który potrafi zrobić to samo.

    WM

  • 24. Data: 2009-07-22 20:18:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-21 15:47:28 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > To już było - w Pentaxach Optio serii T - np.
    > http://www.photographyreview.com/cat/cameras/digital
    -cameras/6-to-7-megapixel/pentax/PRD_403684_5648crx.
    aspx?TabID=2

    Pierwszy

    chyba był Samsung. I jakoś dość szybko się z tego wycofali.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-07-23 05:11:27
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    WM wrote:
> [...]
    > kilometra.''
    >
    > Porównaj wielkośc oka myszołowa ze współczesnym aparatem fotograficznym,

    Myszolow ma jednak nieco inny procesor, wyczulony - jak u wielu zwierzat -
    na rozpoznawanie nie ksztaltu, lecz ruchu. Zreszta z ludzkim okiem jest
    podobnie - to, co widzisz to produkt mozgu, a nie oka. Ostro i wyraznie
    widzisz tylko w samym centrum kadru... dodatkowo mozg "podbija
    rozdzielczosc" dzieki drobnym ruchom galek ocznych.

    k,

  • 26. Data: 2009-07-23 05:14:37
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Przyciski dotykowe mogą być znacznie wygodniejsze, szczególnie przy
    > nawigacji po menu. Szybszy dostęp do odpowiednich funkcji, zmienność
    > przycisków w zależności od ustawień aparatu.

    Przyciski kontekstowe moga miec takze klasyczna postac - najlepszym
    przykladem moze byc pewien samsung, gdzie do obslugi (bardzo wygodnego!)
    menu sluzyly przyciski tworzace rzad (pod ekranem) i kolumne (na prawo od
    LCD), wybor opcji nastepowal po wcisnieciu wybranej pary przyciskow
    (zgodnie z tym, co pojawialo sie na ekranie).

    Przyciski sensoryczne sa moim zdaniem po prostu niewygodne, malo
    ergonomiczne, wymagajace wiekszej uwagi, niz przyciski klasyczne,
    przynajmniej w takich zastosowaniach, jak podstawowa obsluga
    aparatu/grajka/komorki. Przynajmniej dla mnie - a przewinelo sie przez
    moje rece wiele gadzetow, niektore mialy specyficzny interfejs.

    k,

  • 27. Data: 2009-07-23 06:58:54
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 22 lipca 2009 (04:41:58) napisano:

    > Aparaty w przyszłości będą miały soczewki z akomodacją, jak w oku.
    > Jeszcze trochę brakuje do osiągnięcia parametrów np. oka myszołowa:

    "nie wie nic o kolorach -- jego świat jest czarno-biały"

    :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 28. Data: 2009-07-23 20:40:10
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał(a):

    > "nie wie nic o kolorach ...

    Te słowa były o ptaku nocnym Syczku, nie o myszołowie.
    Tylko nocne zwierzęta widzą czarnobiało.

    Pozdr. WM

  • 29. Data: 2009-07-23 20:44:45
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    KILu <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > widzisz tylko w samym centrum kadru... dodatkowo mozg "podbija
    > rozdzielczosc" dzieki drobnym ruchom galek ocznych.

    Piszemy o aparatach fotograficznych w przyszłości.
    Może będą miały wszystkie te mechanizmy wziete od przyrody.
    Plus stereowidzenie.

    WM

  • 30. Data: 2009-07-25 21:24:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    WM wrote:

    > Te słowa były o ptaku nocnym Syczku, nie o myszołowie.
    > Tylko nocne zwierzęta widzą czarnobiało.

    A taki pies?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj