  • 1. Data: 2009-07-20 19:28:40
    Temat: program do zmiany nazw zdjęć
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Poszukuje oczywiście darmowego prostego programiku do zmiany nazw zdjęć.
    Niby prosta czynność, z którą Windows sobie radzi, ale jednak efekt finalny
    mnie nie zadowala.

    Mianowicie mam np. 30 zdjęć ściągniętych za pomocą kreatora "Pobież obrazy"
    z aparatu przez USB. Zdjęcia są ponumerowane w taki sposób:

    2009-07-01 - impreza 001.jpg
    2009-07-01 - impreza 002.jpg
    2009-07-01 - impreza 030.jpg

    Stwierdzam po jakimś czasie, że walnąłem się z datą i zdjęcia powinny mieć
    datę:

    2009-07-02 - impreza 001.jpg
    2009-07-02 - impreza 001.jpg
    2009-07-02 - impreza 030.jpg

    Właśnie taki efekt jak powyżej chce uzyskać. Jednak Windows XP (pewnie jak
    każdy inny Win) potrafi zmienić zdjęcia grupowe w taki sposób:

    2009-07-02 - impreza.jpg
    2009-07-02 - impreza (1).jpg
    2009-07-02 - impreza (2).jpg
    2009-07-02 - impreza (29).jpg

    Problem jest w tym, że posortowane zdjęcia wg nazwy już nie są w kolejności
    chronologicznej i efekt jest więc mizerny.

    Czy znacie programiki, które potrafią zmienić nazw zdjęć w taki sposób, żeby
    w głównej mierze była zachowana chronologia?

    Z góry dzięki
    Pozdr.
    heyoo

  • 2. Data: 2009-07-20 20:14:21
    Temat: Re: program do zmiany nazw zdjęć
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości news:h42gha$1fl$1@news.onet.pl...

    Total Commander. Menu Pliki/Narzędzie zmiany nazw, lub klawisze Ctrl+m

  • 3. Data: 2009-07-20 20:18:01
    Od: Marek <n...@n...w.pl>

    Cześć MZ
    Mon, 20 Jul 2009 21:28:40 +0200 w <news:h42gha$1fl$1@news.onet.pl>
    napisałeś:

    > Czy znacie programiki, które potrafią zmienić nazw zdjęć w taki sposób, żeby
    > w głównej mierze była zachowana chronologia?

    moze freewarowy cam2pc, sortowanie wg daty, hurtowa zmiana nazw wg
    szablonu + autonumeracja.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2009-07-20 23:06:42
    Od: qunio <p...@g...pl>

    MZ wrote:
> [...]
    >
    > Czy znacie programiki, które potrafią zmienić nazw zdjęć w taki sposób, żeby
    > w głównej mierze była zachowana chronologia?

    ACDSee
    Irfanwiev

  • 5. Data: 2009-07-21 19:52:50
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości news:h42gha$1fl$1@news.onet.pl...
    >
    > Total Commander. Menu Pliki/Narzędzie zmiany nazw, lub klawisze Ctrl+m

    Wszystko pięknie działa, ale mam problem z jedną sprawą.
    Mianowicie chciałbym, żeby pliki mi się nie nadpisywały tylko tworzyły jako
    nowe w innej lokalizacji.
    Mam licencję na total commandera 7.03 i jakoś sobie z tym nie poradziłem, bo
    zawsze pliki mi się nadpisują.
    Dużego problemu mi to nie sprawia, ale wolałbym żeby tworzyły się jako nowe
    z nowymi nazwami.

    Z góry dzięki za podpowiedź, gdyż tej funkcji będę używał również i przede
    wszystkim dla plików z kamery.

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 6. Data: 2009-07-21 20:06:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MZ napisał(a):

    > Wszystko pięknie działa, ale mam problem z jedną sprawą.
    > Mianowicie chciałbym, żeby pliki mi się nie nadpisywały tylko tworzyły jako
    > nowe w innej lokalizacji.

    To je wczesniej do tej lokalizacji po prostu skopiuj a potem dopiero
    zmieniaj nazwy ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-07-21 22:14:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    januszek pisze:

    > To je wczesniej do tej lokalizacji po prostu skopiuj a potem dopiero
    > zmieniaj nazwy ;)

    E tam. FastStone to zrobi podczas konwersji wsadowej (batch conversion).
    Do tego w przeciwieństwie do TC potrafi czytać EXIF rawów. Tego niestety
    TC z PowerPack nie potrafi. W każdym razie nie czyta EXIF PEFów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-07-22 19:41:59
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał w wiadomości

    > E tam. FastStone to zrobi podczas konwersji wsadowej (batch conversion).
    > Do tego w przeciwieństwie do TC potrafi czytać EXIF rawów. Tego niestety
    > TC z PowerPack nie potrafi. W każdym razie nie czyta EXIF PEFów.

    A po co EXIF do zmiany nazw? Owszem Fast Stone tez to zrobi. Ale... Do
    zmiany nazw nie ma sensu go zaprzegac, bo to o wiele wiecej klikania.
    Total Commander to robi jednym kliknieciem, tylko trzeba podac wzorzec nowej
    nazwy. W FSV trzeba sie o wiele wiecej naklikac.