  • 11. Data: 2009-07-21 12:40:01
    Temat: Re: Przewidujemy - co jeszcze marketingowcy wymysla ?
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 lipca 2009 (23:28:30) napisano:

    > Co dalej ?

    Nowe matryce o bardzo wysokiej rozpiętości tonalnej ;]

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 12. Data: 2009-07-21 13:19:04
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Czy bedzie tak, ze robiac zdjecie pomarszczonego 80-latka
    > albo otylego zarloka otrzymamy na fotce przystojnego amanta ?

    Albo odwrotnie, tzn. algorytm postarzający.
    Trochę inaczej ale w ten deseń: robisz fotkę krajobrazu a aparat
    generuje wszystkie pory roku tego ujęcia.

    ;)

  • 13. Data: 2009-07-21 13:47:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Rafał Muszczynko" <r...@g...pl> napisał:

    > [...]
    > Myślę, że lada chwila zobaczymy w małpkach ekraniki dotykowe (będą większe
    > zastąpią część przycisków. Nie to by to komuś potrzebne było, czy bardziej
    > ergonomiczne, ale będzie jak w komórkach pewnie.
    > [...]

    To już było - w Pentaxach Optio serii T - np.
    http://www.photographyreview.com/cat/cameras/digital
    -cameras/6-to-7-megapixel/pentax/PRD_403684_5648crx.
    aspx?TabID=2

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-07-21 18:22:41
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:28:30 +0200, Adameck napisał(a):

    > Gdzie jest granica ?

    A mnie te dyskusje smiesza. Bo usilujemy oceniac przyszlosc z perspektywy
    dnia dzisiejszego. A to prowadzi do absurdow. W XIX wieku ktos "madry"
    idacy takim wlasnie liniowym tokiem rozumowania wyliczyl ze u progu XX
    wieku w Paryzu nastanie totalny paraliz komunikacyjny bo ...... konie
    ciagnace powozy beda generowaly tak duze ilosci odchodow ze nie bedzie
    mozna nadazyc z ich usuwaniem. Czy przepowiednia sie ziscila? Nie, bo
    powozy, dorozki i ciagnace je konie zastapily automobile. Czym nas zatem
    zaskocza marketoidzi? Nie wiadomo bo oni sami nie wiedza. I gdybanie na ten
    temat jest absurdalne. Postep nastepuje skokowo - sam pamietam dyskusje nad
    tym czy fotografia analogowa czy cyfrowa i jakim sam bylem sceptykiem
    wzgledem cyfry (mimo ze technologie cyfrowe to moj chleb powszedni) i to
    pod koniec lat 90'tych. A tymczasem rewolucja dokonala sie szybko i po
    cichu. Teraz powoli obserwujemy to na rynku motoryzacyjnym - jeszcze nie
    zostala przekroczona pewna wartosc krytyczna ale kula sniezna ruszyla.

    Kyniu

  • 15. Data: 2009-07-22 02:41:58
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Adameck <a...@o...pl> napisał(a):

    >... Gdzie jest granica ?

    Aparaty w przyszłości będą miały soczewki z akomodacją, jak w oku.
    Jeszcze trochę brakuje do osiągnięcia parametrów np. oka myszołowa:
    http://ww2.tvp.pl/17,20040629104952.strona

    WM

  • 16. Data: 2009-07-22 05:22:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Coraz bardziej dzikie
    > programy tematyczne portret psa, portret kota.

    To akurat juz jest. I to u szanujacego sie producenta.

    >bCo do wyścigu, to
    > murowanym kandydatem jest ISO. Podobnie jak kiedyś w kamerach wideo. Kto
    > zrobi zdjęcie przy gorszym oświetleniu. Oczywiście szumy i rozpiętość
    > tonalna będą tragiczne, ale aparat będzie miał to 1024000 ISO.

    We wszystkim, o czym tu piszemy przoduje chyba... Casio, robiacy aparaty
    malenkie, ladne, ale malo trwale, z bardzo kiepska optyka i milionem
    funkcji "poprawiajacych" zdjecia.

    > Ekrany dotykowe to oczywistość, dodatkowo pewnie będą służyły jako
    > edytor zdjęć.

    Niech sobie sluza, ale niech nie zastepuja przyciskow - ekran dotykowy to
    moim zdaniem pomylka, przyciski "dotykowe" tym bardziej, przynajmniej w
    aparatach, pmp czy komorkach. Ale i tak jestesmy na nie skazani - ich
    produkcja jest/bedzie tansza, niz klasycznych przyciskow...

    k,

  • 17. Data: 2009-07-22 06:05:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kyniu pisze:
    > Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:28:30 +0200, Adameck napisał(a):
    > zaskocza marketoidzi? Nie wiadomo bo oni sami nie wiedza. I gdybanie na ten
    > temat jest absurdalne.
    alez skad, to swietna zabawa
    chyba ze nie masz poczucia humoru.....
    a najsmieszniejsze jest wlasnie wyciagniecie po latach takich watkow,
    aby zderzyc je z rzeczywistoscia (tak jak z tymi konmi)

> [...]
    > wzgledem cyfry (mimo ze technologie cyfrowe to moj chleb powszedni) i to
    > pod koniec lat 90'tych. A tymczasem rewolucja dokonala sie szybko i po
    po cichu???? szczegolnie na grupach foto bylo cicho jak makiem zasial o
    cyfrze... :D
    Wojny analog/cyfra tocza sie do dzis (polecam aktualny watek "przejscie
    z analoga na cyfre boli") i maja po setki postow, gdzie to "po cichu"?

    > Teraz powoli obserwujemy to na rynku motoryzacyjnym - jeszcze nie
    > zostala przekroczona pewna wartosc krytyczna ale kula sniezna ruszyla.
    chodzi ci o alternatywne paliwa? o jakies konkretne? przyznam ze ja
    zadnej kuli snieznej nie widze...
    Marx

  • 18. Data: 2009-07-22 06:48:50
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    KILu napisał(a):

> [...]
    > aparatach, pmp czy komorkach. Ale i tak jestesmy na nie skazani - ich
    > produkcja jest/bedzie tansza, niz klasycznych przyciskow...

    Przyciski dotykowe mogą być znacznie wygodniejsze, szczególnie przy
    nawigacji po menu. Szybszy dostęp do odpowiednich funkcji, zmienność
    przycisków w zależności od ustawień aparatu. Gorzej, że raczej tę
    funkcjonalność skierują w kierunku edycja zdjęcia - usunięcie czerwonych
    oczu u królika w klatce.

    wer

  • 19. Data: 2009-07-22 07:01:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

> [...]
    > aparatach, pmp czy komorkach. Ale i tak jestesmy na nie skazani - ich
    > produkcja jest/bedzie tansza, niz klasycznych przyciskow...

    To nie tylko kwestia kosztów produkcji, ale i miejsca na przyciski -
    zwłaszcza w kompaktach. Ekrany LCD w aparatach staja się coraz większe (i
    dobrze - łatwiej się na nich ocenia obraz) i zajmują już często niemal całą
    tylną ściankę. Kompakty sa stosunkowo płaskie, więc na górnej ściance
    miejsca jest też niewiele. Umieszczanie przycisków na bocznych i dolnej
    sciance jest mało ergonomiczne. Przejście na obsługę przez ekran dotykowy
    jest w tej sytuacji dla projektanta aparatu kuszącym rozwiazaniem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-07-22 12:24:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    WM pisze:

    > Aparaty w przyszłości będą miały soczewki z akomodacją, jak w oku.
    > Jeszcze trochę brakuje do osiągnięcia parametrów np. oka myszołowa:
    > http://ww2.tvp.pl/17,20040629104952.strona

    A w czym akomodacja ma być lepsza od klasycznego ustawienia ostrości,
    i co to ma wspólnego z okiem myszołowa?