  • Data: 2010-07-15 21:21:42
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: kkk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Lip, 15:34, jian <j...@p...fm> wrote:

> [...]
    > to nie TURBO napędzane spalinami że trzeba najpierw "nadmuchać" w niego
    > trochę, aby doładowanie w dolocie się zwiększyło
    > a co za tym idzie w silnikach turbo występuje tzw "turbo dziura" czyli
    > lag powstający od momentu wciśnięcia "gazu" do dechy a wyraźnym
    > przyśpieszeniem
    > spaliny jak każdy gaz są ściśliwe i trochę trzeba zanim te łopatki
    > przepchną do wykonania ruchu
    >
    > w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
    > obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
    > powietrze w dolocie jest cały czas sprężone

    Wszystko bardzo pięknie, i prawie się zgadza - poza jednym szczegółem:
    nie wziąłeś pod uwagę, że w niektórych autach (np w moim) kompresor
    naprawde działa od momentu jak zostanie załączony przez sprzęgiełko, a
    dzieje się to przy określonych obrotach.

    > więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się

    Z kompresorem działającym j.w. i jest to rozwiazanie fabryczne.

    pzdr