  • Data: 2010-07-16 12:15:24
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: jian <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-16 11:17, kkk wrote:

    > W Mercedesach CLK, SLK, W202, W203, W210 tak własnie działa kompresor
    > - w innych modelach MB może również ale akurat z tymi wymienionymi w
    > wersjach z kompresorem miałem do czynienia. Typowa usterka
    > przeplywomierza w silnikach M111 i zbliżonych objawia się
    > przesunieciem progu włączenia kompresora na 3,5-4 tys obrot, auto
    > poniżej tych obrotów jezdzi jak wolnossące. Załączenie kompresora
    > slychać i czuć.

    aż będę musiał dopaść taki model i się przejechać
    bo dalej dla mnie jest to niezrozumiale robić z kompresora turbinę
    więcej wad niż zalet

    > U mnie w pierwszym z wymienionych sprzęgiełko załącza kompresor przy
    > ~2tyś obr. i od tego momentu moc jest rozwijana płynnie i właśnie przy
    > mocno wysilonej klimatyzacji w upale czuć znacznie mocniej szarpnięcie
    > dodatkowej mocy gdy kompresor zaczyna dmuchać (coś jak "lag" przy
    > turbinie), przy wyłączonej klimie jest płynnie i nie czuć w praktyce
    > żadnego "lagu" - czyli kompresor działa jak działać powinien ;)

    dla mnie to bez sensu pakowanie kompresora żeby się tak załączał
    wolał bym to sprzęgiełko wywalić i spiąć to na sztywno co by działał tak
    jak powinien z kompresorem - czyli non stop

    > 2 tyś obr. to i tak nizej niz jakakolwiek chyba turbina wiec moc
    > oddawana jest w miarę płynnie ale jednak nie można powiedzieć że
    > kompresor działa od momentu odpalenia silnika bo tak nie jest -
    > ponizej 2tys obr. też da się jechać.
    >
    > pzdr

    a to dziwne bo moja turbina wstaje przy około 1,5-1,7krpm
    i dmucha do 4,5*krpm (* - tak mam diesla)

    więc nie widzę przewagi kompresora w porównaniu twojego auta z moim a
    wręcz moja turbina ma dodatkową zaletę
    nie tracę mocy silnika na wtłoczenie powietrza do silnika
    tylko wykorzystuje skutek uboczny spalania