-
Data: 2010-07-16 12:15:24
Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Od: jian <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-07-16 11:17, kkk wrote:
> On 16 Lip, 07:44, jian<j...@p...fm> wrote:
>
>>
>> dalej nie chce mi się wierzyć w fabryczne działanie takiego kompresora
>> (patrz odp wyżej)
>> podaj co to za marka i model
>
> W Mercedesach CLK, SLK, W202, W203, W210 tak własnie działa kompresor
> - w innych modelach MB może również ale akurat z tymi wymienionymi w
> wersjach z kompresorem miałem do czynienia. Typowa usterka
> przeplywomierza w silnikach M111 i zbliżonych objawia się
> przesunieciem progu włączenia kompresora na 3,5-4 tys obrot, auto
> poniżej tych obrotów jezdzi jak wolnossące. Załączenie kompresora
> slychać i czuć.
aż będę musiał dopaść taki model i się przejechać
bo dalej dla mnie jest to niezrozumiale robić z kompresora turbinę
więcej wad niż zalet
> U mnie w pierwszym z wymienionych sprzęgiełko załącza kompresor przy
> ~2tyś obr. i od tego momentu moc jest rozwijana płynnie i właśnie przy
> mocno wysilonej klimatyzacji w upale czuć znacznie mocniej szarpnięcie
> dodatkowej mocy gdy kompresor zaczyna dmuchać (coś jak "lag" przy
> turbinie), przy wyłączonej klimie jest płynnie i nie czuć w praktyce
> żadnego "lagu" - czyli kompresor działa jak działać powinien ;)
dla mnie to bez sensu pakowanie kompresora żeby się tak załączał
wolał bym to sprzęgiełko wywalić i spiąć to na sztywno co by działał tak
jak powinien z kompresorem - czyli non stop
> 2 tyś obr. to i tak nizej niz jakakolwiek chyba turbina wiec moc
> oddawana jest w miarę płynnie ale jednak nie można powiedzieć że
> kompresor działa od momentu odpalenia silnika bo tak nie jest -
> ponizej 2tys obr. też da się jechać.
>
> pzdr
a to dziwne bo moja turbina wstaje przy około 1,5-1,7krpm
i dmucha do 4,5*krpm (* - tak mam diesla)
więc nie widzę przewagi kompresora w porównaniu twojego auta z moim a
wręcz moja turbina ma dodatkową zaletę
nie tracę mocy silnika na wtłoczenie powietrza do silnika
tylko wykorzystuje skutek uboczny spalania
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.10 20:37 kkk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)