  • Data: 2010-07-16 11:17:35
    Temat: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Od: kkk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Lip, 07:44, jian <j...@p...fm> wrote:

    > dalej nie chce mi się wierzyć w fabryczne działanie takiego kompresora
    > (patrz odp wyżej)
    > podaj co to za marka i model

    W Mercedesach CLK, SLK, W202, W203, W210 tak własnie działa kompresor
    - w innych modelach MB może również ale akurat z tymi wymienionymi w
    wersjach z kompresorem miałem do czynienia. Typowa usterka
    przeplywomierza w silnikach M111 i zbliżonych objawia się
    przesunieciem progu włączenia kompresora na 3,5-4 tys obrot, auto
    poniżej tych obrotów jezdzi jak wolnossące. Załączenie kompresora
    slychać i czuć.
    U mnie w pierwszym z wymienionych sprzęgiełko załącza kompresor przy
    ~2tyś obr. i od tego momentu moc jest rozwijana płynnie i właśnie przy
    mocno wysilonej klimatyzacji w upale czuć znacznie mocniej szarpnięcie
    dodatkowej mocy gdy kompresor zaczyna dmuchać (coś jak "lag" przy
    turbinie), przy wyłączonej klimie jest płynnie i nie czuć w praktyce
    żadnego "lagu" - czyli kompresor działa jak działać powinien ;)
    2 tyś obr. to i tak nizej niz jakakolwiek chyba turbina wiec moc
    oddawana jest w miarę płynnie ale jednak nie można powiedzieć że
    kompresor działa od momentu odpalenia silnika bo tak nie jest -
    ponizej 2tys obr. też da się jechać.

    pzdr