  • Data: 2015-08-07 11:20:03
    Temat: Re: Prowadzenie masy - raz jeszcze
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:55c45a70$0$27509$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wiem, że niby najprościej byłoby się przerzucić na płytki dwustronne,
    > ale na razie po prostu zapytam jak sytuacja powinna wyglądać w przypadku
    > płytki jednostronnej. Mamy układ, w którym wykorzystany jest układ
    > scalony w obudowie TQFP. Na każdym boku znajduje się para pinów VCC i
    > GND. Aby doprowadzić masę do jednej ze stron (i przyległości) muszę ją
    > poprowadzić dookoła, wzdłuż krawędzi płytki, bo obok biegnie "wiązka"
    > ścieżek prowadzących do modułu, który musi się znajdować przy złączu na
    > krawędzi PCB. Tak wiec masa biegnąca od tego pinu GND musi okrążyć
> [...]

    Według mnie z punktu widzenia "sztuki" płytka jednostronna jest absolutnie
    nie kompatybilna z TQFP z parami VCC/GND z każdej strony.

    Ja wszystko projektuję na dwustronnej z założeniem, że druga strona jest
    cała GND (żadnych ścieżek). Wtedy wszystkie piny GND idą od razu via na
    drugą stronę, a VCC łączę pod TQFP. Jeszcze wygodniej by było mieć warstwy
    GND i VCC i dwie warstwy na inne połączenia.
    P.G.