    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prośba o opinię o stronie i zdjęciach
    Date: Tue, 07 Apr 2009 23:23:40 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > BTW: Zna ktoś w ogóle miejsce, gdzie fotografie zbierają głównie
    > przemyślane komentarze? :))

    Trzebaby się zastanowić czy to w ogóle możliwe.
    1. Portale oferujące możliwość wystawiania i komentowania zdjęć oblegane
    są przez wszystkich, czyli każdy komentuje jak chce i w granicach swojej
    wiedzy&#8230; co jest dobre w gruncie rzeczy.
    2. Krytycy znający się na rzeczy dzielą się na
    - bezstronnych fachowców&#8230; ci jednak wolą zajmować się przemyślanymi tematami,
    poszukiwaniem ciekawych zjawisk bądź też własną twórczością.. Nie są też przy
    okazji popularni bo z reguł nic im się nie podoba.
    - stronniczych&#8230;. co bierze się z charakteru, wykształcenia, chęci zysku,
    frustracji, itd&#8230;

    Niestety jeśli autor fotografii sam nie przesiedzi setek godzin nad sobą
    jakakolwiek krytyka nie ma sensu. Poza tym styczność z różnymi osobami które w
    przemyślany sposób coś skomentują&#8230; czyli szkoła.. Ale znowu szkoły też mają
    określoną linię.. państwowe artystyczną a prywatne finansową. Z dwojga złego
    lepsza jest państwowa.
    Wracając do Twojego pytania nie ma takiego miejsca jednak czy to źle?.. Mi
    wydaje się, że nie. Bo co znaczy przemyślany komentarz? Przemyśleć to można
    jakąś rozmowę, badania, poszukiwania.. można dyskutować, ponabijać się, rzucić
    mięsem i wyciągnąć coś z tego dla siebie. Myślenie nie bierze się z
    przemyślanych komentarzy tylko z własnego upartego drążenia, negowania,
    upodobania i tak dalej. Poza tym myślenie jest z reguły niepozorne co czyni je
    niejednokrotnie niezauważalnym. Kogo to interesuje&#8230;

    Pozdrawiam
    marek