  • Data: 2009-04-08 16:49:22
    Temat: Re: Prośba o opinię o stronie i zdjęciach
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    "marek augustyński" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie ma niestety definicji niewłaściwego komentarza.

    Ścisłej nie, ale chyba wiemy o co chodzi? Zaglądam pod przypadkowe
    popularne zdjęcie na Flickrze:
    http://www.flickr.com/photos/acastellano/181730235/

    I oto wypis wybranych komentarzy tylko z pierwszej strony:

    cool
    awesome
    beatiful picture
    Very powerful...beautiful!
    Wow!
    Beautiful......fav.
    Sweet! Awesome shot!
    Just GREAT !!! i've added as my favorites in Flickr !!
    wow! great capture!
    Wow!
    Amazing! Great capture!
    OMG! Well done, really great work..
    Amazing!
    genial !
    Great!
    Spectacular shot!
    great shot !
    WOWOWOWOW!
    Spectacular
    hello
    WHOA!!!! Fantastic
    Great!
    v.nice!!^_^
    WOW!!!!!
    Powerful!
    Superb!!
    just briliant
    ohhhhh! very good moment!
    great capture!
    Awesome capture.
    Absolutely impressive!!! Great capture, really
    An instant one of my faves!
    Magnificent shot!
    Super powerful shot. Scary and beautiful.
    Beautiful shot!
    Well done, this is really fantastic!
    wow, incredible ! Very very nice shot!
    Die perfekte Welle ...
    That's AWESOME.
    Fantástica!
    holy shit.
    Wow! Excellent shot!
    Wow!
    Again........this is fantastic.
    Beautiful picture..makes me homesick :(
    fantastic. great catch.
    One word: AWESOME!
    Very good shot!!! ;-)
    Congratulation, and a fantastic capture!
    wow!
    sweet!!
    Wow - great capture - an instant fav for me.!
    instant fave !
    thanks for sharing this !
    fantastic !
    WOW!
    I would have written more... but m tired coz scrolling down to write this comment!
    well deserved!
    Powerful!
    awesome shot !!!
    excellent!!
    Wow :)
    What else can I add that hasn't already been said? Bravo!
    really kewl shot : ) thumbs up.
    stunning!
    Wow, great shot!!
    fantastic picture!

    Ludzie działają przez upodabnianie się do otoczenia. I co, myslisz,
    że komuś w takim zalewie będzie się jeszcze chciało zastanowić nad
    przemyślanym komentarzem/analizą zdjęcia? Sam start do tego będzie
    zniechęcający, a efekt i tak utonie w morzu pierwszowrażeniowych
    wykrzykników.

    > A nawet można założyć że
    > niewłąściwy znaczy bardzo często ożywczy, niestandartowy..

    I to prawda. Ale powyższe nie są ożywcze. I są bardzo standardowe.

    > Pojedynczy moderator
    [...]
    > Dokładnie to samo co z pojedyczym moderatorem dzieje się z komisją
    > [...]

    Nie chcę rozwijać tematu, bo sam wiem jakie decyzje potrafią
    podejmować komisje oraz pojedynczy nawiedzeni decydenci. Wspomniałem
    o tym tylko dlatego, by pokazać, że są możliwe rozwiązania usuwające
    nadmiar komentatorskiego szlamu.

    [...]
    > Tylko tacy ludzie musieliby istnieć w teoretycznej przestrzeni, która
    > daje im zarobić i nie wymusza na nich konkretnego toku myślenia.

    Bo też i wspomniałem o tym tylko teoretycznie - by pokazać że to
    możliwe. W praktyce czesto wygląda to gorzej, np. przypominam sobie
    mocne narzekania u nas na grupie na hunwejbinizm adminów któregoś z
    portali foto (OnePhoto?).

    > Realia są takie: Zbiera się grupa, mają
    > ideały.. i mają też ambicję, która staje się powoli przyczyną utraty
    > ideałów..
    > forsowane są określone poglądy w imie dbania o poziom, tworzy się tzw
    > środowisko z którym polemika staje się ciężka.

    O właśnie. Ale zła praktyka nie przekreśla możliwości istnienia
    przynajmniej jednego prawidłowego zastosowania. ;-)

    > Dlatego też jeśli już wybierać między grupą a pojedynczym komentatorem
    > w ostatecznym rozrachunku wychodzi, że jeden człowiek ma większe
    > szanse być mądrzejszy niż grupa. I tak dzieje się z resztą. Są wybitne
    > jednostki.. wybitnych zgromadzeń nie ma nigdy.

    Dlatego możliwe są różne warianty - np. decyduje grupa, ale każdy
    podejmuje decyzje indywidualnie i na swoje konto. Albo decydują doraźnie
    tworzące się grupy...

    Ale zupełnie odbiegliśmy od tematu. :))) A cały ten wątek
    podsumuję ponownym stwierdzeniem: uważam że jest możliwe stworzenie
    portalu fotograficznego, który gromadziłby w WIĘKSZOŚCI przemyślane,
    indywidualnie do każdego zdjęcia tworzone komentarze pod fotografiami.
    Nie powstrzymam się od ponownego rozwinięcia :)) - tym bardziej
    jest to możliwe, że znowu działa zasada upodabnianai się do otoczenia
    - komentatorzy, którzy naprawdę nie mają nic do powiedzenia poza
    wykrzyknikami szybko sami by spostrzegli, że to miejsce nie dla nich,
    dziwnie tu wyglądają w zupełnym osamotnieniu te ich puste zachwyty
    pełne wykrzykników, wracając do swoich ulubionych portali (fotka.pl?)
    i tym samym redukując napór na witrynę, o którą pytałem.

    [...]
    > Widzę raczej inny problem - tempa
    > Stare nie wróci. To pewne.

    Jasne że tak. Ale jest też nadzieja na lepsze nowe. Popatrz np. na
    rosnącą popularność filozofii/podejścia typu "slow food" - jest coraz
    większa ilość osób, która dostrzegła, że zwiększanie tempa przerobu
    dóbr/wrażeń/przeżyć nie zwiększa już poziomu jakości życia, że
    osiągnęliśmy już drugą stronę wierzchołka maksimum i dalsze
    przyspieszanie to poruszanie się po krzywej opadającej (a szybko rosnące
    niektóre problemy psychiczne/społeczne są tego najlepszym dowodem).
    Jest więc nadzieja, że to co mieliśmy do tej pory, to tylko choroba wieku
    dziecięcego, zachłyśnięcie się nowymi mozliwościami, ale przyszłość
    potrafi przywrócić jakąś równowagę, w czym właśnie muszą pomóc
    nowoczesne rozwiązania. (przykład z innej bajki: żartobliwy komentarz
    heliofizyka: potrafię dokładnie rozpisać procesy jakie zachodzą wewnątrz
    Słońca, a nie potrafię zaprogramować swojego telefonu... Dziś to już
    powoli przeszłość - rozwój techniki umożliwia bezstresową i
    bezinstrukcyjną obsługę dzięki wyświetlanym wskazówkom tekstowym lub
    coraz częściej komentarzom głosowym. Czyli przeszliśmy chorobę wielu
    dziecięcego i dalsza obsługa, powiedzmy video, mimo rosnącego
    skomplikowania urządzeń nie wymaga już doktoratu, ale staje się wręcz
    coraz prostsza. Stąd i nadzieja na rozwiązania coraz bardziej
    dostosowane do potrzeb, mimo że potencjalnie otwarte dla wszystkich
    [Internet], to jednak realizujące potrzeby tylko wybranej grupy osób).

    > Zabawię się w przepowiadanie przyszłości.
    > Pojedynczy człowiek znaczy dzisiaj tyle co żołnierz na froncie
    > pierwszej wojny światowej:) Zostało jeszcze kilku którzy
    > umierając przejdą do historii. Cała reszta choćby nie wiem jak
    > wybitna jest bezkształtną masą która zniknie bezpowrotnie...

    A czy w ogóle kiedyś było inaczej? :)) Dziś starożytni Grecy mogą
    nam się wydawać narodem filozofów, podczas gdy faktycznie w
    przytłaczającej większości byli jakimiś pastuchami i niewolnikami.

    Dzisiaj zresztą jest już jednak pod tym względem o wiele lepiej :))
    - ot, chociażby te nasze wypociny w Internecie zostaną na jeszcze
    bardzo, bardzo długo, a kiedyś z tych porozrzucanych okruchów jakaś
    Bardzo Mądra Sztuczna Inteligencja dokona pełnej rekonstrukcji naszych
    osobowości. :)) Czyli mamy szansę być już czymś więcej niż tylko
    biologicznym nawozem historii...

    > A wszystko to w momencie w którym umysł posiada najbardziej
    > rozwiniętą świadomości od początku istnienia:)

    Ale może to od początku była błędna droga? :))

    Dzięki za ciekawą dyskusję i sorry, że takie długie. Gdybym miał
    wiecej czasu, napisałbym krócej. :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]