  • 1. Data: 2009-04-07 14:49:05
    Temat: Prośba o opinię o stronie i zdjęciach
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Witam szanownych grupowiczów!

    Chciałbym prosić Was wszystkich o zaglądnięcie w wolnej chwili na moją
    stronę, gdzie zamieściłem swój pożal się Boże dorobek zdjęciowy i
    wyrażenie swoich opinii:

    1. Ogólnie o stronie (nawigacja, działanie pod Waszymi przeglądarkami
    itp.)
    2. O moich zdjęciach.

    Adres: http://www.tomaszworek.com/

    Dość długo zwlekałem z pokazywaniem swoich zdjęć gdyż oglądanie prac
    niektórych z grupowiczów wpędzało mnie w ciężką depresję i frustrację.
    Trochę czasu minęło i w końcu zdecydowałem się na ten dramatyczny
    krok. Mam nadzieję, że to co zobaczycie nie spowoduje u Was odruchów
    wymiotnych :)

    Chętnie też przeczytam wszelkie konstruktywne uwagi, opinie (czego
    unikać, co poprawić, może w ogóle dać sobie spokój?) itp.

    Aha, proszę oczywiście abyście byli podczas wyrażania swych opinii jak
    Mike Tyson, jak pitbulle, jak Tommy Lee Jones w "Ściganym" itp itd.
    (zgodnie zresztą z niepisaną tradycją grupy). Proszę mieszać z błotem,
    wybrzydzać, marudzić itd itp. Postaram się mężnie przyjąć całą krytykę
    "na tzw. klatę".

    Kurde, dawno nie byłem tak stremowny jak teraz gdy piszę tego posta,
    ufff...

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2009-04-07 14:57:53
    Temat: Re: Prośba o opinię o stronie i zdjęciach
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Jak dla mnie to efekt jest bardzo dobry.
    Lubie taką właśnie przejrzystość, ascetyzm i białe tło.
    Dałbym tylko jaśniejsze ramki zdjęć coś w okolicach #ebebeb.

    Zdjęcia dobrze wyselekcjonowane i nie za dużo.

    Gratulacje.

    adam

  • 3. Data: 2009-04-07 15:03:44
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 16:49, Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dość długo zwlekałem z pokazywaniem swoich zdjęć gdyż oglądanie prac
    > niektórych z grupowiczów wpędzało mnie w ciężką depresję i frustrację.

    znam to uczucie
    wczoraj posluchalem tego obrazu i tez wpadlem w gleboka depresje - na
    szczescie na krotko

    http://www.youtube.com/watch?v=wyDTJ_86XJM&feature=r
    elated
    .
    wzialem sax do reki i przeszlo
    ale trza robic swoje i sie nie lamac.
    moim zdaniem jest dobrze , powiem wiecej - wiecej niz dobrze :-)

    XXX

  • 4. Data: 2009-04-07 15:09:16
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wyrażenie swoich opinii:
    >
    > 1. Ogólnie o stronie (nawigacja, działanie pod Waszymi przeglądarkami

    Czesc :)

    Zdjecia niektore bardzo fajne.
    W innych za duzo PSucia co mi sie nie podoba.

    Ale generalnie ok :)

  • 5. Data: 2009-04-07 15:20:39
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Adres: http://www.tomaszworek.com/

    Galerie tematyczne (czyli tam gdzie masz kilka miniaturek z jednego tematu)
    sa zbyt chaotyczne. Trzeba by je jakos lepiej ulozyc. W tej chwili skacza,
    piony poziomy nie tworza zadnej linii, zadnej kompozycji. Foty z huty szkla
    sa zbyt jednostajnie. Tak naprawde, to jest jedno i to samo zdjecie (ta sama
    kompozycja) powielone 8 razy.

    Zennon

  • 6. Data: 2009-04-07 19:06:11
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Witam szanownych grupowiczów!

    eeee, ble ble:)

> [...]

    > Trochę czasu minęło i w końcu zdecydowałem się na ten dramatyczny
    > krok. Mam nadzieję, że to co zobaczycie nie spowoduje u Was odruchów

    Nie biczuj się tak.. Nie ma ani podstaw ani sensu. Fotograficzny poziom
    grupowiczów jest dramatyczny, ale nie o to chyba chodzi na tej grupie wiec
    luz:)

> [...]
    > (zgodnie zresztą z niepisaną tradycją grupy). Proszę mieszać z błotem,
    > wybrzydzać, marudzić itd itp. Postaram się mężnie przyjąć całą krytykę

    No wiesz, komentować można to na różne sposoby. Że ładne bo ładne, że głupie
    bo głupie, ze sprzeda się (w sesie oglądalności) lub że nie o to tutaj
    chodzi...
    Będąc opatrzony z obrazkami i interesując się sztuką umarłbyś ze wstydu
    pokazując take zdjęcia. Jednocześnie mógbyś robić sobie jaja... jak podobno
    robi Doda;)..
    Podchodzisz jednak do tego poważnie jak w miarę normalny autor więc... te
    fotki są ok. Pracowałbym na Twoim miejscu nad warsztatem, uspokoił go trochę,
    skupiłbym się na czymś konkretnym... na krótki moment chociaż.

    > Kurde, dawno nie byłem tak stremowny jak teraz gdy piszę tego posta,
    > ufff...

    Zestresowanym to mozna być przy niej a nie przy jakejś tam grupie;)
    http://images.google.pl/images?
    hl=pl&lr=&ei=T53bSb_zIpPIMv6ZlMEI&resnum=0&q=aishwar
    ya+rai&um=1&ie=UTF-
    8&ei=U53bSbHpIpe-tAPTua25Bw&sa=X&oi=image_result_gro
    up&resnum=1&ct=title

    pozdrawiam
    marek

  • 7. Data: 2009-04-07 20:48:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Tomasz Worek" <t...@g...com> wrote:

    [...]

    No, no, stworzyłeś takie arcydziełko skromnego wycofania
    i bezpretensjonalności, że aż grzech nie zajrzeć... :))

    > 1. Ogólnie o stronie (nawigacja, działanie pod Waszymi przeglądarkami
    > itp.)

    No to szę bardzo (całość ogólnie absolutnie o'kay, dlatego wytykam
    tylko drobne niedoróbki):

    1. Brak zakodowanego tła - na ogół jest to niezauważalne, ale np. w
    moim przypadku oznacza oglądanie wszystkich stron w witrynie na tle
    dominujacego pięknego jasnego błękitu :)) Irytujące! a przy okazji
    fałszuje mi oczny balans bieli. ;-)

    2. Strona główna - niby nie ma jakichś funkcji użytkowych, ale
    sztuczka z przeskakiwaniem obrazka do następnego okienka tylko miga po
    oczach - człowiek skupia się na tym, co tam widać, a tu myk! i traci
    orientację gdzie patrzeć. Proponowałbym albo wydłużyć okres
    przeskakiwania 3-4x albo w ogóle z tego zrezygnować i ładować komplet
    obrazków co 4x dłuższy czas.

    3. Klik w foto - mam zakodowane, że oznacza powiększenie miniaturki,
    tu na stronie głównej i w liście galerii oznacza tylko przejście do
    kolejnej strony z miniaturkami - mnie to trochę myli. Chyba wolałbym,
    gdyby kliknięcie w nazwę powodowało przejście do strony, natomiast
    kiliknięcie w miniaturkę otwierało powiększone zdjęcie, ew. z
    możliwością normalnego zdjęciowego nawigowania po danym zbiorze.

    > 2. O moich zdjęciach.

    No, z tym trudniej, bo niestety, to wymaga czasu, czasu i jeszcze
    raz czasu (no i odrobiny namysłu, ale jak dla kogoś to nie jest wąskie
    gardło, to nawet nie zauważy, kiedy wnioski same przyjdą do głowy :))

    Zdjęcia są całkiem w porzadku, ale doznałem lekkiego ukłucia
    zawodu - po przeczytaniu posta liczyłem na jeszcze bardziej
    prawdziwe-bezpretensjonalne, a tu kolorki trochę sfałszowane
    (przynajmniej na moim błękitnym tle! :)) a w kilku przypadkach mocniej
    podkręcone (+ kontrasty; + HDRlike).

    Np.
    http://www.tomaszworek.com/galleries/tokio/IMGP1352_
    53_54_55_56_57.jpg
    (brrr)

    Ale powtórzę - w większości przypadków to dobre zdjęcia, staranne,
    przemyślane kompozycje, zarzuciłbym na siłę, że może aż za bardzo - są
    tak poprawne i grzeczne, że aż niewidoczne - ciut brakuje jakiegoś
    szaleństwa i eksperymentu. Trochę statyw nad nimi ciąży - musiał
    ciężki być ;-)

    > Dość długo zwlekałem z pokazywaniem swoich zdjęć gdyż oglądanie prac
    > niektórych z grupowiczów wpędzało mnie w ciężką depresję i frustrację.

    BTW: Zna ktoś w ogóle miejsce, gdzie fotografie zbierają głównie
    przemyślane komentarze? :)) BTW_2: Może jest, albo dopiero przydałby
    się portal, gdzie użytkownicy mieliby bardzo ograniczone ilościowo
    możliwości komentowania, wystawiania ocen i dodawania do ulubionych.
    Np. nie więcej niż trzy edytowalne komentarze na dzień, a np. max. 10
    na tydzień?

    > Trochę czasu minęło i w końcu zdecydowałem się na ten dramatyczny
    > krok. Mam nadzieję, że to co zobaczycie nie spowoduje u Was odruchów
> [...]

    Skoro proponujesz? :)) Ale spoko, nie jestem przejedzony... :))

    [...]
    > Kurde, dawno nie byłem tak stremowny jak teraz gdy piszę tego posta,
    > ufff...

    Oj, dokładnie też tak mam, ale myślę, że to całkiem zdrowa reakcja -
    errare humanum est, a tu można zostać psychicznie i wizerunkowo
    zglanowanym za drobne niedopatrzenie, bądź choćby chwilowe tkwienie w
    jakimś drobnym błędzie/niedoczytaniu czyjejś grupowej wypowiedzi w
    mętliku innych nieprecyzyjnie wyrażonych.

    Niestety - nieprzyjemne osobniki, mimo że bardzo nieliczne, potrafią
    jednak skutecznie zwarzyć humor - złośliwe, pozbawione wyobraźni bądź
    psychotyczne jednostki w ten patologiczny sposób próbują tu na grupie na
    chwilę poprawić swoją niską samoocenę. Dlatego lepiej aż tak bardzo się
    nie przejmować... :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 8. Data: 2009-04-07 21:23:40
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > BTW: Zna ktoś w ogóle miejsce, gdzie fotografie zbierają głównie
    > przemyślane komentarze? :))

    Trzebaby się zastanowić czy to w ogóle możliwe.
    1. Portale oferujące możliwość wystawiania i komentowania zdjęć oblegane
    są przez wszystkich, czyli każdy komentuje jak chce i w granicach swojej
    wiedzy&#8230; co jest dobre w gruncie rzeczy.
    2. Krytycy znający się na rzeczy dzielą się na
    - bezstronnych fachowców&#8230; ci jednak wolą zajmować się przemyślanymi tematami,
    poszukiwaniem ciekawych zjawisk bądź też własną twórczością.. Nie są też przy
    okazji popularni bo z reguł nic im się nie podoba.
    - stronniczych&#8230;. co bierze się z charakteru, wykształcenia, chęci zysku,
    frustracji, itd&#8230;

    Niestety jeśli autor fotografii sam nie przesiedzi setek godzin nad sobą
    jakakolwiek krytyka nie ma sensu. Poza tym styczność z różnymi osobami które w
    przemyślany sposób coś skomentują&#8230; czyli szkoła.. Ale znowu szkoły też mają
    określoną linię.. państwowe artystyczną a prywatne finansową. Z dwojga złego
    lepsza jest państwowa.
    Wracając do Twojego pytania nie ma takiego miejsca jednak czy to źle?.. Mi
    wydaje się, że nie. Bo co znaczy przemyślany komentarz? Przemyśleć to można
    jakąś rozmowę, badania, poszukiwania.. można dyskutować, ponabijać się, rzucić
    mięsem i wyciągnąć coś z tego dla siebie. Myślenie nie bierze się z
    przemyślanych komentarzy tylko z własnego upartego drążenia, negowania,
    upodobania i tak dalej. Poza tym myślenie jest z reguły niepozorne co czyni je
    niejednokrotnie niezauważalnym. Kogo to interesuje&#8230;

    Pozdrawiam
    marek

  • 9. Data: 2009-04-07 22:26:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Trzebaby się zastanowić czy to w ogóle możliwe.

    Możliwe, możliwe - wystarczyłby operator kasujący niewłaściwe
    komentarze... (wersja max.: nie operator, a cała komisja... :))

    > 1. Portale oferujące możliwość wystawiania i komentowania zdjęć oblegane
    > są przez wszystkich, czyli każdy komentuje jak chce i w granicach
    > swojej wiedzy&#8230; co jest dobre w gruncie rzeczy.

    I wcale im tego nie zabraniam (sobie bym zabronił :) Mam tylko na
    myśli komentarze, które można przeklejać pod każde zdjęcie (i niektórzy
    na pewno tak robią).

    [...]
    > Niestety jeśli autor fotografii sam nie przesiedzi setek godzin nad
    > sobą jakakolwiek krytyka nie ma sensu.

    Bardzo słuszna uwaga! Dodam do niej jednak drobne rozszerzenie -
    czasem autora gryzą wątpliwości godzinami, tygodniami zmienia zdanie,
    nie potrafi się zdecydować w którą pójść stronę (lub przeciwnie! - z
    pełnym przekonaniem miesiącami brnie w jakieś
    pomysły/techniki/rozwiązania), a wystarczy nawet szybkie, ale świeże
    spojrzenie paru osób o innym podejściu, innym doświadczeniu, kilka słów
    komentarza, by sprawa stała się o wiele bardziej jednoznaczna! I wcale
    to nie znaczy, że jest koniecznie jednoznaczna po myśli komentujących!
    Przeciwnie, po ich wypowiedziach autor może stwierdzić, że tak, że swoim
    podejściem wykroczył poza horyzonty komentujących i nie ma już
    wątpliwości - miał rację, teraz tylko musi być konsekwentny w tym co robi.
    W każdym bądź razie obcy, przemyślany komentarz może wiele wyjaśnić
    i zaoszczędzić czasu, niepotrzebnych rozterek, niepewności.

    Tu zresztą muszę dodać o czym zapomniałem w poprzednim wpisie: by
    ograniczyć też ilość wrzucanych fot, np. 3/dzień; 10/miesiąc :)) - coż
    po ograniczeniu komentarzy, skoro portal by zalewało morze badziewia?

    > Poza tym styczność z różnymi osobami które w
    > przemyślany sposób coś skomentują&#8230; czyli szkoła..

    No, Internet nie zabrania kontynuowania starych rozwiązań... :))
    Np. relacji uczeń-mistrz. :)) To ja ograniczyłem moje propozycje
    wyłącznie do rozwiązań sieciowych.

    [...]
    > Wracając do Twojego pytania nie ma takiego miejsca jednak czy to
    > źle?.. Mi wydaje się, że nie. Bo co znaczy przemyślany komentarz?

    Moja definicja P.K.: to komentarz, który powstał po zastanowieniu
    się nad widzianym obrazem, powstał w mentalnym związku z nim, zatem już
    na zawsze jest związany z komentowanym zdjęciem, stąd "genetyczne
    pokrewieństwo" jakie się między nimi zawiązało uniemożliwia jego
    przeszczep pod inny obraz.
    To trochę maksymalistyczne podejście, ale zarysowuję kierunek.

    Aha: może dobrym ułatwieniem do pisania przemyślanych komentarzy
    byłby gotowy zestaw pytań (i rubryk/okienek) z typowymi pytaniami, na
    jakie zazwyczaj odpowiadają recenzenci: "Co na tak?"; "Co na nie?", itp.
    A do tego dodać typowo informatyczny automat
    antyspamowy/antyplagiatowy zapobiegający przeklejaniu komentarzy ew. z
    drobnymi modyfikacjami... :))

    > Przemyśleć to można
    > jakąś rozmowę, badania, poszukiwania..

    No i przemyśleć można też daną fotografię, zastanowić się jak na
    mnie oddziaływuje i dlaczego, co mi się w niej podoba, co drażni, co
    możnaby zrobić lepiej lub tylko tak się wydaje. A następnie przelać to
    na klawiaturę.

    [...]
    > Poza tym myślenie jest z reguły niepozorne co czyni je
    > niejednokrotnie niezauważalnym. Kogo to interesuje&#8230;

    Oj, na pewno by się tacy znaleźli. Widzę raczej inny problem - tempa
    naszych czasów (które Inernet jeszcze znakomicie przyspieszył, czyli
    jest trucizną zawartą w lekarstwie które zaproponowałem :)) W
    uproszczony sposób, za to od lat, mierzy się to, badając jak szybko
    ludzie przechodzą na drugą stronę ulicy i jak szybko chodzą po mieście -
    dziś już robią to co najmniej dwa razy szybciej niż kiedyś! A w sprawie
    namysłu można to obserwować po czytelnictwie książek, których percepcja
    wymaga czasu, skupienia, spokojnego zastanowienia. Widzę to po sobie! W
    dawnych czasach (letarg prlu) byłem w stanie przeczytać kilkadziesiąt
    nowych książek rocznie. W ostatnich czasach umysł nakręcony telewizją "w
    poetyce MTV", a przez ostatnich kilkanaście Internetem, nie jest w
    stanie skupić się na lekturze książki, która wymaga większego wysiłku!
    Widać to po reszcie - większość już niczego nie czyta. Stąd może zresztą
    taki sukces fotografii? Ale fakt jest faktem - przy internetowym
    hipernadmiarze bodźców nie jesteśmy już w stanie nie tylko czytać
    wielkich dzieł myśli ludzkiej, ale nawet zwolnić i zatrzymać się nad
    jedną fotografią, a następnie, po przemyśleniu, odpowiednio ja
    skomentować. Stąd może warto myśleć o rozwiązniach, które
    ponownie spowolnią nasze umysły i pozwolą ilość zastąpić jakością. :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 10. Data: 2009-04-08 00:00:54
    Od: "marek augustyński" <h...@p...onet.pl>

    > Możliwe, możliwe - wystarczyłby operator kasujący niewłaściwe
    > komentarze...

    Nie ma niestety definicji niewłaściwego komentarza. A nawet można założyć że
    niewłąściwy znaczy bardzo często ożywczy, niestandartowy.. Pojedynczy
    moderator najprawdopodobniej ulegnie swojej wiedzy którą posiada, a co za tym
    idzie będzie stronniczy, nie będzie potrafił wykoleć swojego toku myślenia i
    ugrzężnie.

    > (wersja max.: nie operator, a cała komisja... :))

    Dokładnie to samo co z pojedyczym moderatorem dzieje się z komisją. Idealna
    sytuacja to grono ludzi wykształconych, zaineteresowanych tematem i w jakimś
    stopniu pokręconych... takich pozytywnych świrów wiedzących że życie to
    komedia a nie tragedia;) czyli zdystansowanych. Tylko tacy ludzie musieliby
    istnieć w teoretycznej przestrzeni, która daje im zarobić i nie wymusza na
    nich konkretnego toku myślenia. Realia są takie: Zbiera się grupa, mają
    ideały.. i mają też ambicję, która staje się powoli przyczyną utraty ideałów..
    forsowane są określone poglądy w imie dbania o poziom, tworzy się tzw
    środowisko z którym polemika staje się ciężka.

    Dlatego też jeśli już wybierać między grupą a pojedynczym komentatorem w
    ostatecznym rozrachunku wychodzi, że jeden człowiek ma większe szanse być
    mądrzejszy niż grupa. I tak dzieje się z resztą. Są wybitne jednostki..
    wybitnych zgromadzeń nie ma nigdy.

> [...]
    > W każdym bądź razie obcy, przemyślany komentarz może wiele wyjaśnić
    > i zaoszczędzić czasu, niepotrzebnych rozterek, niepewności.

    No cóż, to wszystko prawda:)

    > Tu zresztą muszę dodać o czym zapomniałem w poprzednim wpisie: by
    > ograniczyć też ilość wrzucanych fot, np. 3/dzień; 10/miesiąc :))

    Nie jestem pewien czy jakiekolwiek ograniczenia mają jakikolwiek sens

> [...]

    > mnie oddziaływuje i dlaczego, co mi się w niej podoba, co drażni, co
    > możnaby zrobić lepiej lub tylko tak się wydaje. A następnie przelać to

    Ale teraz mówisz o jednostkach, które nie potrzebują portali... to znaczy nie
    porzebują ich żeby korzystać z nich z taką pasją z jaką piszesz:) Tacy ludzie
    podejrzewam korzysają z kilkudziesięciu różnych źródeł pobudznia świadomości
    które w dodatku ciągle się zmieniają. I genaranie mają wszystko w dupie:)

> [...]
    > skomentować. Stąd może warto myśleć o rozwiązniach, które
    > ponownie spowolnią nasze umysły i pozwolą ilość zastąpić jakością. :)

    Stare nie wróci. To pewne.
    Zjawisko jest dokładnie takie jak opisujesz jednak popatrz na tempo
    dezaktualizowania się chociażby tych dzieł myśli. Niejednokrotnie literatura
    nagrodzona sweg czasu noblem dzisiaj jest do niczego. Ważne żeby robić swoje i
    poszerzać swój horyzont i to w zasadzie tyle. Pytanie czy obecny świat
    potrzebuje czyichś horyzontów. Może ważniejsza jest świadomość zbiorowa będąca
    dzisiaj jedynym rzeczywistym twórcą i swoim własnym krytykiem.

    Zabawię się w przepowiadanie przyszłości.
    Pojedynczy człowiek znaczy dzisiaj tyle co żołnierz na froncie pierwszej wojny
    światowej:) Zostało jeszcze kilku którzy umierając przejdą do historii. Cała
    reszta choćby nie wiem jak wybitna jest bezkształtną masą która zniknie
    bezpowrotnie... A wszystko to w momencie w którym umysł posiada najbardziej
    rozwiniętą świadomości od początku istnienia:)

    pozdrawiam
    marek