    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prośba o opinię o stronie i zdjęciach
    Date: Tue, 7 Apr 2009 21:48:29 +0100

    "Tomasz Worek" <t...@g...com> wrote:

    [...]

    No, no, stworzyłeś takie arcydziełko skromnego wycofania
    i bezpretensjonalności, że aż grzech nie zajrzeć... :))

    > 1. Ogólnie o stronie (nawigacja, działanie pod Waszymi przeglądarkami
    > itp.)

    No to szę bardzo (całość ogólnie absolutnie o'kay, dlatego wytykam
    tylko drobne niedoróbki):

    1. Brak zakodowanego tła - na ogół jest to niezauważalne, ale np. w
    moim przypadku oznacza oglądanie wszystkich stron w witrynie na tle
    dominujacego pięknego jasnego błękitu :)) Irytujące! a przy okazji
    fałszuje mi oczny balans bieli. ;-)

    2. Strona główna - niby nie ma jakichś funkcji użytkowych, ale
    sztuczka z przeskakiwaniem obrazka do następnego okienka tylko miga po
    oczach - człowiek skupia się na tym, co tam widać, a tu myk! i traci
    orientację gdzie patrzeć. Proponowałbym albo wydłużyć okres
    przeskakiwania 3-4x albo w ogóle z tego zrezygnować i ładować komplet
    obrazków co 4x dłuższy czas.

    3. Klik w foto - mam zakodowane, że oznacza powiększenie miniaturki,
    tu na stronie głównej i w liście galerii oznacza tylko przejście do
    kolejnej strony z miniaturkami - mnie to trochę myli. Chyba wolałbym,
    gdyby kliknięcie w nazwę powodowało przejście do strony, natomiast
    kiliknięcie w miniaturkę otwierało powiększone zdjęcie, ew. z
    możliwością normalnego zdjęciowego nawigowania po danym zbiorze.

    > 2. O moich zdjęciach.

    No, z tym trudniej, bo niestety, to wymaga czasu, czasu i jeszcze
    raz czasu (no i odrobiny namysłu, ale jak dla kogoś to nie jest wąskie
    gardło, to nawet nie zauważy, kiedy wnioski same przyjdą do głowy :))

    Zdjęcia są całkiem w porzadku, ale doznałem lekkiego ukłucia
    zawodu - po przeczytaniu posta liczyłem na jeszcze bardziej
    prawdziwe-bezpretensjonalne, a tu kolorki trochę sfałszowane
    (przynajmniej na moim błękitnym tle! :)) a w kilku przypadkach mocniej
    podkręcone (+ kontrasty; + HDRlike).

    Np.
    http://www.tomaszworek.com/galleries/tokio/IMGP1352_
    53_54_55_56_57.jpg
    (brrr)

    Ale powtórzę - w większości przypadków to dobre zdjęcia, staranne,
    przemyślane kompozycje, zarzuciłbym na siłę, że może aż za bardzo - są
    tak poprawne i grzeczne, że aż niewidoczne - ciut brakuje jakiegoś
    szaleństwa i eksperymentu. Trochę statyw nad nimi ciąży - musiał
    ciężki być ;-)

    > Dość długo zwlekałem z pokazywaniem swoich zdjęć gdyż oglądanie prac
    > niektórych z grupowiczów wpędzało mnie w ciężką depresję i frustrację.

    BTW: Zna ktoś w ogóle miejsce, gdzie fotografie zbierają głównie
    przemyślane komentarze? :)) BTW_2: Może jest, albo dopiero przydałby
    się portal, gdzie użytkownicy mieliby bardzo ograniczone ilościowo
    możliwości komentowania, wystawiania ocen i dodawania do ulubionych.
    Np. nie więcej niż trzy edytowalne komentarze na dzień, a np. max. 10
    na tydzień?

    > Trochę czasu minęło i w końcu zdecydowałem się na ten dramatyczny
    > krok. Mam nadzieję, że to co zobaczycie nie spowoduje u Was odruchów
    > wymiotnych :)

    http://www.tomaszworek.com/galleries/tokio/IMGP1352_
    53_54_55_56_57.jpg

    Skoro proponujesz? :)) Ale spoko, nie jestem przejedzony... :))

    [...]
    > Kurde, dawno nie byłem tak stremowny jak teraz gdy piszę tego posta,
    > ufff...

    Oj, dokładnie też tak mam, ale myślę, że to całkiem zdrowa reakcja -
    errare humanum est, a tu można zostać psychicznie i wizerunkowo
    zglanowanym za drobne niedopatrzenie, bądź choćby chwilowe tkwienie w
    jakimś drobnym błędzie/niedoczytaniu czyjejś grupowej wypowiedzi w
    mętliku innych nieprecyzyjnie wyrażonych.

    Niestety - nieprzyjemne osobniki, mimo że bardzo nieliczne, potrafią
    jednak skutecznie zwarzyć humor - złośliwe, pozbawione wyobraźni bądź
    psychotyczne jednostki w ten patologiczny sposób próbują tu na grupie na
    chwilę poprawić swoją niską samoocenę. Dlatego lepiej aż tak bardzo się
    nie przejmować... :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]