    From: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net>
    Subject: Re: Programista C/C++
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 10 Aug 2009 18:00:06 +0200

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 17:47:55 +0200, Michal Kleczek napisał(a):

    > W zasadzie sam sobie odpowiedziales ponizej.

    > Dokladnie. Dlaczego niby pracodawca (strona w negocjacjach) ma potencjalnemu
    > pracownikowi (drugiej stronie) ulatwiac zadanie?
    > Jak sie targujesz o (oops - znaczy negocjujesz) cene worka ziemniakow, to
    > chlop tez ci nie poda przeciez ile moze najmniej za taki worek wziac.

    No właśnie, że na targu pytasz go ile kosztuje:

    - Po ile te pyry? (wielkopolska)
    - Po 40.
    - Za 30 wezme.
    - Panie, wiesz ile nawozy kosztują? 30 to za mało. Za 37 i niech bedzie
    moja strata.
    - Dobra, to 32 i biore 4 worki. Pasuje?
    - Pasuje.

    Ogólnie, to istotny jest drugi myślnik. Sprzedawca podał cenę wyjściową. I
    dalej trwały negocjacje. Rozumiem, że jeden pracownik nie zaoferuje swoich
    klonów, ale może się zgodzić na np.

    - przyjęcie telefonu komórkowego,
    - co 2 sobota pracująca,
    - zdobycie określonych certyfikatów w pewnym czasie,
    - itp. itd.

    Ludzie są różni i podejścia są różne:

    Dasz kwotę za małą niż faktycznie umiesz, to powiedzą, że się nie cenisz,
    więc jesteś wadliwy.

    Dasz kwotę za dużą, to powiedzą, że wolą parunastu studentów w to miejsce.

    Gdyby pracodawca zasugerował chociaż punkt wyjścia, to byłoby łatwiej
    rozmawiać.

    pzdr.