  • Data: 2019-05-19 13:04:02
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 May 2019 11:56:55 +0200, Ewa wrote:
    > Ja też byłam zaskoczona efektem zmiany dla procesora ze 100% na 99%.

    Bo wbrew pozorom, taka operacja wcale nie ogranicza niczego o 1%, tylko o
    jakieś 45%. Jak mniemam zaniżenie (jakiekolwiek, nawet 1%) mocy procesora
    skutkuje wyłączeniem Turbo Boost, i stąd tak drastyczna różnica. Zapewne
    ten sam efekt można uzyskać wyłączając Turbo Boost w BIOS - jeśli taka
    opcja w ogóle jest dostępna.

    Jeśli dobrze kojarzę, to ten laptop ma i5 8300H - dla niego Intel podaje
    częstotliwość pracy 2.30 GHz, z możliwością turbo boostu dla pojedyńczego
    rdzenia na poziomie 4 GHz.

    Mateusz