  • Data: 2010-12-05 23:27:45
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 22:30:02 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Schemacik instalacji poproszę, bo we wszystkim, co do tej pory miałem,
    > wyraźnie było widać, że nawet przy deficycie energii (np.: wolne obroty,
    > włączone światło i jeszcze mu BACH ogrzewanie szyby włączyć - robi się
    > ciemniej; przy wyższych obrotach - już nie) kontrolka alternatora milczała.

    Banalnie. W alternatorze masz 1,5 prostownika. Czyli pełny, 6-cio diodowy
    mostek główny, z którego idzie prąd na instalację oraz połówkę 3 diodową,
    która zasila regulator napięcia.

    Żarówka jest włączona między wyjście tego pomocniczego, a + po stacyjce.

    Dlatego też po włączeniu stacyjki żarówka się zapala - masz obwód + aku,
    stacyjka, żarówka, regulator, uzwojenie wzbudzenia, masa auta, - aku.

    Jednak ta żarówka nie pokaże, że alternator nie wydala. Czemu? Bo jeśli
    alternator nie wydala, to znaczy, że na jego uzwojeniach SEM spada, czyli
    napięcie na wyjściu też. Tylko że siada również napięcie na prostowniku
    pomocniczym w efekcie żarówka ma z jednej strony i drugiej obniżone
    napięcie.

    To również powód, dla którego lampka nie zasygnalizuje, że się szczotki
    skończyły - obwód nei zostanie zamknięty.

    I dlatego chwaliłem sobie amperomierz, jaki był w Granadzie.

    --