  • Data: 2010-12-06 00:09:00
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mozesz jeszcze napisac jak to dziala? ;)
    > 1. co i jak "wykrywa" regulator
    > 2. jak "sie daje" 100A na akumulator? ;)
    >
    > WS
    >
    > hinty:
    > 1.regulator utrzymuje stale napiecie w instalacji
    > 2. prad ladowania aku wynika z roznicy SEM aku i zasilania oraz oporu
    > wewn. - jek mozna zwiekszyc ten prad, jesli nie mozemy zwiekszyc
    > napiecia w instalacji?

    Jak nie byleś na tej lekcji to nie wymagaj żebym udzielał darmowych korepetycji.
    Ale niech Ci będzie w wersji skróconej. Regulatory automatyczne, a takim jest
    regulator napięcia w samochodzie, działają w ten sposób ze posiadają wartość
    zadaną. W przypadku samochodu zn instalacją 12V jest to ok 14,5V. I wykrywają
    uchyb od wartości zadanej. W przypadku akumulatora po rozruchu jest to ok 2,5V.
    Element wykonawczy wymusza taki prąd wzbudzania alternatora żeby zniwelować
    uchyb do zera. Akumulator to obciążenie dynamiczne. W zależności od stopnia
    naładowania zmienia się w nim napięcie i oporność wewnętrzna. Policz teraz jaką
    ma oporność wewnętrzną pełnosprawny akumulator 12V mogący dostarczyć prąd 500A i
    na jego zaciskach napięcie nie spada pod takim obciążeniem poniżej 10V. Policz
    również jaką ma oporność wewnętrzną alternator mogący dostarczyć 50A. Znajdź w
    necie prąd zwarcia alternatora o mocy 1 kW i oblicz oporność wewnętrzną
    alternatora. W zasadzie powinno się również policzyć impedancję bo to maszyna
    prądu przemiennego. Ale możesz sobie to darować. Błąd bez impedancji będzie
    niewielki nie będzie przekraczał kilku procent. I jak już bedziesz mial oporność
    wewntęrzną akumulatora i alternatora to je zsumuj i z prawa Ohma policz jaki
    popłynie prąd w obwodzie przy różnicy napięć 2,5V. Regulator stosowany w
    samochodach jest regulatorem dwustanowym. On nie reguluje napięcia tylko nie
    dopuszcza do wrostu ponad typowe 14,5V. Jak się daje 100A na akumulator.
    Zwyczajnie Oprność wewnętrzną akumulatora można pominąć bo pełnosprawnego jest
    bardzo mała. Podlącza się akumulator do żródłą prądu mogące w danych warunkach
    wymusić prąd w obwodzie na poziomie 100A. Można i 200A i 500A. Żródło prądu o
    oporności wewnętrzenej 0,01oma przy rożnicy napięć 1V da 100A. Jak będzie mialo
    0,005oma to w takich warunkach da 200A albo 100A przy rożnicy 0,5V. A takie co
    ma oporność wewnętrzną 0,001 przy rożnicy napięć 0,1V da 100A. Oczywiśćie tylko
    w warunkach gdy oporność obciążenia jest pomijalnie mala. Prawo Ohma to dobre
    prawo. Sprawdza się zawsze. Masz jeszcze jakieś pytania? Widać ze w twmacie nie
    jesteś zbyt mocny bo zamiast pokazać wyliczenia dotyczące tego co wześniej
    napisalem próbujesz udowodnić ze glupi jestem. Nie udało ci sie to. Ot
    przykrość. Tyle że nie po mojej stronie. Teraz pozostało Ci napisać ze nie
    potrafię cytować albo że mam źle skonfigurowany czytnik bo są krzaki. Co do tego
    drugiego. Czytnik mam dobrze skonfigurowany. Ale to nic nie daje bo ktoś
    wcześniej ma źle poustawiane te ISA i inne pierdoły. Bo odpisywalęm na tekst z
    krzakami. Żeby byla jasność. Ja też widzialem krzaki zanim odpisalęm.