-
Data: 2010-12-06 00:09:00
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 5 Gru, 23:01, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>
> > Typowy
> > wsp czesny alternator da w sytuacji w kt rej regulator napi cia wykryje spadek
> > napi cia w instalacji tyle ile mo e. czyli i 100A mo e da . Niech da 40A, B g
> > widzi moj krzywd . To po dw ch minutach uzupe ni brakujac amperogodzin i
> > jeszcze troch zostanie. Tyle matematyka. Masz jeszcze jakie argumenty?
>
> mozesz jeszcze napisac jak to dziala? ;)
> 1. co i jak "wykrywa" regulator
> 2. jak "sie daje" 100A na akumulator? ;)
>
> WS
>
> hinty:
> 1.regulator utrzymuje stale napiecie w instalacji
> 2. prad ladowania aku wynika z roznicy SEM aku i zasilania oraz oporu
> wewn. - jek mozna zwiekszyc ten prad, jesli nie mozemy zwiekszyc
> napiecia w instalacji?
>
>
Jak nie byleś na tej lekcji to nie wymagaj żebym udzielał darmowych korepetycji.
Ale niech Ci będzie w wersji skróconej. Regulatory automatyczne, a takim jest
regulator napięcia w samochodzie, działają w ten sposób ze posiadają wartość
zadaną. W przypadku samochodu zn instalacją 12V jest to ok 14,5V. I wykrywają
uchyb od wartości zadanej. W przypadku akumulatora po rozruchu jest to ok 2,5V.
Element wykonawczy wymusza taki prąd wzbudzania alternatora żeby zniwelować
uchyb do zera. Akumulator to obciążenie dynamiczne. W zależności od stopnia
naładowania zmienia się w nim napięcie i oporność wewnętrzna. Policz teraz jaką
ma oporność wewnętrzną pełnosprawny akumulator 12V mogący dostarczyć prąd 500A i
na jego zaciskach napięcie nie spada pod takim obciążeniem poniżej 10V. Policz
również jaką ma oporność wewnętrzną alternator mogący dostarczyć 50A. Znajdź w
necie prąd zwarcia alternatora o mocy 1 kW i oblicz oporność wewnętrzną
alternatora. W zasadzie powinno się również policzyć impedancję bo to maszyna
prądu przemiennego. Ale możesz sobie to darować. Błąd bez impedancji będzie
niewielki nie będzie przekraczał kilku procent. I jak już bedziesz mial oporność
wewntęrzną akumulatora i alternatora to je zsumuj i z prawa Ohma policz jaki
popłynie prąd w obwodzie przy różnicy napięć 2,5V. Regulator stosowany w
samochodach jest regulatorem dwustanowym. On nie reguluje napięcia tylko nie
dopuszcza do wrostu ponad typowe 14,5V. Jak się daje 100A na akumulator.
Zwyczajnie Oprność wewnętrzną akumulatora można pominąć bo pełnosprawnego jest
bardzo mała. Podlącza się akumulator do żródłą prądu mogące w danych warunkach
wymusić prąd w obwodzie na poziomie 100A. Można i 200A i 500A. Żródło prądu o
oporności wewnętrzenej 0,01oma przy rożnicy napięć 1V da 100A. Jak będzie mialo
0,005oma to w takich warunkach da 200A albo 100A przy rożnicy 0,5V. A takie co
ma oporność wewnętrzną 0,001 przy rożnicy napięć 0,1V da 100A. Oczywiśćie tylko
w warunkach gdy oporność obciążenia jest pomijalnie mala. Prawo Ohma to dobre
prawo. Sprawdza się zawsze. Masz jeszcze jakieś pytania? Widać ze w twmacie nie
jesteś zbyt mocny bo zamiast pokazać wyliczenia dotyczące tego co wześniej
napisalem próbujesz udowodnić ze glupi jestem. Nie udało ci sie to. Ot
przykrość. Tyle że nie po mojej stronie. Teraz pozostało Ci napisać ze nie
potrafię cytować albo że mam źle skonfigurowany czytnik bo są krzaki. Co do tego
drugiego. Czytnik mam dobrze skonfigurowany. Ale to nic nie daje bo ktoś
wcześniej ma źle poustawiane te ISA i inne pierdoły. Bo odpisywalęm na tekst z
krzakami. Żeby byla jasność. Ja też widzialem krzaki zanim odpisalęm.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 00:23 kogutek
- 06.12.10 00:28 Filip KK
- 06.12.10 00:32 Filip KK
- 06.12.10 00:40 Filip KK
- 06.12.10 00:45 Andrzej Lawa
- 06.12.10 00:46 Filip KK
- 06.12.10 00:50 Filip KK
- 06.12.10 00:55 Filip KK
- 06.12.10 00:54 kogutek
- 06.12.10 01:04 Filip KK
- 06.12.10 01:12 Filip KK
- 06.12.10 01:14 Filip KK
- 06.12.10 01:17 Filip KK
- 06.12.10 01:26 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.12.10 01:23 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=