-
Data: 2010-12-06 00:54:38
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>
> > Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> > wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> > pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
>
> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> rownolegle z akumulatorem)
>
> WS
>
> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> sytuacji...
>
Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora. Możesz go potraktować
jako gruby kabel miedziany. Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie. I
jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba. Masz jeszcze
jakieś pytania?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 01:04 Filip KK
- 06.12.10 01:12 Filip KK
- 06.12.10 01:14 Filip KK
- 06.12.10 01:17 Filip KK
- 06.12.10 01:26 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.12.10 01:23 kogutek
- 06.12.10 01:32 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.12.10 01:33 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:35 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:36 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:39 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:53 Filip KK
- 06.12.10 01:56 kogutek
- 06.12.10 02:17 kogutek
- 06.12.10 03:00 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje