-
Data: 2010-12-06 00:54:38
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
>
> > Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
> > wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
> > pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
>
> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
> rownolegle z akumulatorem)
>
> WS
>
> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
> sytuacji...
>
Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora. Możesz go potraktować
jako gruby kabel miedziany. Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie. I
jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba. Masz jeszcze
jakieś pytania?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.10 01:04 Filip KK
- 06.12.10 01:12 Filip KK
- 06.12.10 01:14 Filip KK
- 06.12.10 01:17 Filip KK
- 06.12.10 01:26 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.12.10 01:23 kogutek
- 06.12.10 01:32 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 06.12.10 01:33 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:35 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:36 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:39 Andrzej Lawa
- 06.12.10 01:53 Filip KK
- 06.12.10 01:56 kogutek
- 06.12.10 02:17 kogutek
- 06.12.10 03:00 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=