eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 316

  • 311. Data: 2010-12-19 21:47:37
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Gru, 13:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne czasu nie ma.
    > Poza tym nie jestem przekonany czy to mu naprawde szkodzi.
    > Zobacz np na komorki - co prawda zupelnie inne aku, ale ladowane w
    > godzine do dwoch i jakos znosza kilkaset glebokich cykli.

    Czy szkodzi to szczerze mowiac nie wiem, producenci zalecaja 0,1C, w
    samochodzie przy glebokim rozladowaniu laduje sie znacznie wiekszym...
    pojedyncze przypadki rozladowania na full i ladowania alternatorem
    przezywa, wiec trudno powiedziec...

    A w komorkach sa oczywiscie inne, LiPo mozna ladowac ~ 1C, LiFe(w
    modelarstwie sie uzywa, w komorkach nie wiem) nawet 4C, ale do
    samochodow sie nie nadaja, bo wymagaja porzadnych ladowarek ;) -
    przeladowanie grozi pozarem


    >
    > >No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    > >wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    > >aku 8Ah, astra 45Ah)
    >
    > No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
    > miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
    > do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
    > maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.

    Specjalnie ladowalem maly, bo mial sie niby ladowac full pradem
    alternatora-
    od tego zaczela sie dyskucja: Kogutek napisal:

    "Po rozruchu jak tylko alternator zacznie pracować prądy na
    amperomierzu dochodzą do maksymalnych prądow jakie może dać
    alternator."

    Wiec usilowalem udowodnic, ze to nie jest prawda...


    WS


  • 312. Data: 2010-12-19 22:03:34
    Temat: Re: Nie dyskutuje z klamcami i oszustami
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 19 Gru, 21:35, WS <L...@c...pl> wrote:
    > przy ladowaniu wyjdze ZNACZNIE wiekszy...

    ...i od razu dodam, ze tak do konca nie wiem dlaczego tak jest ;) ,
    ale jest...
    ladowanie aku jest procesem skomplikowanym, w gre wchodzi polaryzacja
    galwaniczna, lokalna zmiana gestosci elektrolitu...

    WS


  • 313. Data: 2010-12-19 22:32:54
    Temat: Re: Nie dyskutuje z klamcami i oszustami
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 19 Gru, 21:35, WS <L...@c...pl> wrote:

    > Twierdze tylko, ze w TYM samym stanie rozladowania te dwa pomiary
    > dadza calkiem inny wynik: przy ladowaniu wyjdze ZNACZNIE wiekszy...(co
    > bylo widac na zalczonych wykresach z ladowarki)

    Czyli jeszcze raz "po ludzku"
    Mam akumulator (niech bedzie tom motocyklowy), odpalam rozrusznik na
    kilka sekund, aku daje ~40A przy spadku napiecia 1V, i teraz: jak nie
    odpalil, to aku znow jest w stanie dac te ~40A/1V, ale jesli do
    ladowania doloze mu tez 1V ponad SEM (a nawet ~2V jak to robi
    alternator), to prad nie bedzie 40A (nawet przy zrodle 0om) tylko
    powiedzmy 8A ... Jesli policzyc opor aku w obu sytuacjach wyjdzie
    zupelnie co innego!!!

    I tylko o tym pisalem...

    WS


  • 314. Data: 2010-12-20 07:37:00
    Temat: Re: Nie dyskutuje z klamcami i oszustami
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 13:32:54 -0800 (PST), WS wrote:
    >Czyli jeszcze raz "po ludzku"
    >Mam akumulator (niech bedzie tom motocyklowy), odpalam rozrusznik na
    >kilka sekund, aku daje ~40A przy spadku napiecia 1V, i teraz: jak nie
    >odpalil, to aku znow jest w stanie dac te ~40A/1V, ale jesli do
    >ladowania doloze mu tez 1V ponad SEM (a nawet ~2V jak to robi
    >alternator), to prad nie bedzie 40A (nawet przy zrodle 0om) tylko
    >powiedzmy 8A ... Jesli policzyc opor aku w obu sytuacjach wyjdzie
    >zupelnie co innego!!!

    Ano niestety wyjdzie.
    W dodatku podlacz oscyloskop albo choc patrz na woltomierz - obciazysz
    stalym pradem, a napiecie zacznie szybko spadac.

    J.



  • 315. Data: 2010-12-20 07:41:42
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 12:47:37 -0800 (PST), WS wrote:
    >On 18 Gru, 13:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> >No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
    >> >wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
    >> >aku 8Ah, astra 45Ah)
    >>
    >> No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
    >> miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
    >> do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
    >> maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.
    >
    >Specjalnie ladowalem maly, bo mial sie niby ladowac full pradem
    >alternatora-
    >od tego zaczela sie dyskucja: Kogutek napisal:
    >"Po rozruchu jak tylko alternator zacznie pracować prądy na
    >amperomierzu dochodzą do maksymalnych prądow jakie może dać
    >alternator."
    >Wiec usilowalem udowodnic, ze to nie jest prawda...

    No i jak wezmiesz maly to nie prawda, a jak wezmiesz duzy i podlaczysz
    bezposrednio to juz moze byc prawda.

    Odnotowales 16A, na duzym byloby powiedzmy 40A, bez dodatkowego oporu
    kabelkow moze i 80 .. i altek tyle nie wydoli..

    J.



  • 316. Data: 2010-12-20 09:26:14
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Gru, 07:41, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i jak wezmiesz maly to nie prawda, a jak wezmiesz duzy i podlaczysz
    > bezposrednio to juz moze byc prawda.
    >
    > Odnotowales 16A, na duzym byloby powiedzmy 40A, bez dodatkowego oporu
    > kabelkow moze i 80 .. i altek tyle nie wydoli..

    alez ja sie z tym calkowicie zgadzam od samego poczatku, napisalem
    nawet:

    dyskusja zeczela sie mniej wiecej od tego (6 XII)

    "> To typowe dla całkowicie naładowanego. Ale weź taki sprawny, dobry,
    ale rozładowany
    > choćby w połowie (nie mówię nawet, że całkiem) i spróbuj wymusić na nim 16V
    > a zobaczysz, ile amperów będziesz potrzebował :)

    WS:
    >>Caly czas twierdze, ze aku moze byc ladowany duzym pradem ale tylko
    >>jesli jest (prawie)calkowicie rozladowany...
    >>Nie widze tylko mozlowosci doladowania aku po rozruchu pradem
    >>100-500A, czyli tego, co usiluje mi udowodnic m.in. Kogutek...
    >>Niezaleznie jaka moc ma alternator prad ladowania bedzi taki sam
    >>(oczywiscie zaczynajac od "wystarczajacej" mocy alternatora) "

    WS

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 31 . [ 32 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: