    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Sun, 19 Dec 2010 12:47:37 -0800 (PST)

    On 18 Gru, 13:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne czasu nie ma.
    > Poza tym nie jestem przekonany czy to mu naprawde szkodzi.
    > Zobacz np na komorki - co prawda zupelnie inne aku, ale ladowane w
    > godzine do dwoch i jakos znosza kilkaset glebokich cykli.

    Czy szkodzi to szczerze mowiac nie wiem, producenci zalecaja 0,1C, w
    samochodzie przy glebokim rozladowaniu laduje sie znacznie wiekszym...
    pojedyncze przypadki rozladowania na full i ladowania alternatorem
    przezywa, wiec trudno powiedziec...

    A w komorkach sa oczywiscie inne, LiPo mozna ladowac ~ 1C, LiFe(w
    modelarstwie sie uzywa, w komorkach nie wiem) nawet 4C, ale do
    samochodow sie nie nadaja, bo wymagaja porzadnych ladowarek ;) -
    przeladowanie grozi pozarem

    > No i tym kruczek - wez wiekszy aku, nie dodawaj w szereg opornosci
    > miernika i chinskiego kabla - to ciekawe ile poplynie i jak to sie ma
    > do wydajnosci alternatora na malych obrotach. Moze zawadzic o
    > maksymalna wydajnosc. Co prawda jak widac juz po chwili prad spada.

    Specjalnie ladowalem maly, bo mial sie niby ladowac full pradem
    alternatora-
    od tego zaczela sie dyskucja: Kogutek napisal:

    "Po rozruchu jak tylko alternator zacznie pracować prądy na
    amperomierzu dochodzą do maksymalnych prądow jakie może dać
    alternator."

    Wiec usilowalem udowodnic, ze to nie jest prawda...

    WS