    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Prędkość łącza i parę pokrewnych spraw
    Date: Thu, 05 May 2011 19:09:26 +0200

    W dniu 2011-05-05 17:11, Użytkownik pisze:
    (...)
    > A czy są jakieś powody by sygnał odbierany za pośrednictwem modemu gsm usb
    > był gorszy niż w przypadku używania komórki jako modemu (BT lub kabelek
    > USB)?

    Nie powinien być - HSDPA to w zasadzie u nas max 3.6 Mbit/s (nie wierz
    w napis 7,2), Bluetooth (2/+) to max 3 Mbit/s (w teorii), a USB 2 to
    480 Mbit/s - czytaj przez BT bedzie wolniej niż przez USB (przynajmniej
    w teorii).

    > Bo z komórką jest to zupełnie satysfakcjonujące jeśli chodzi o sam Internet
    > na komputerze stacjonarnym.

    Przez komórkę połączoną przez BT mam transfer na poziomie 100kB/s
    (dość stabilnie), prze jakieś huawei mam w porywach do 300kB/s,
    ale częściej oscyluje poniżej 150kB/s. Przed chwilą nawet to
    sprawdzałem na potrzeby dyskusji: lapek - komórka to SE C702,
    modem to Huawei E220. Ciągnąłem debianowe ISO. Nie sprawdzałem
    podłączenie komórki bezpośrednio po USB, ponieważ mi się nie chce
    i jest niewygodne. Orange Free, prepaid :)

    > Natomiast komórka jako taka jest niewygodna bo do rozmów trzeba podmieniać
    > kartę SIM.

    Mam inne zdanie - mimo zalet modemu z zakresie prędkości (czasem się
    przydaje) jednak częściej używam komórki, ponieważ nie jest fizycznie
    związana z lapkiem i do tego mogę przy okazji wygadywań nadwyżkę z
    doładowań :)

    > Stąd moje zainteresowanie modemem gsm usb. Cena takiego modemu zależy
    > głównie od szybkości transferu,

    Eeee - co masz na myśli? Ceny modemów HSDPA nie zależą od prędkości
    - ta zależy w zasadzie od miejsca/warunków i operatora.

    > dlatego chcę sprawdzić jaki mam obecnie
    > w przypadku komórki jako modemu i wybrać modem o podobnych parametrach..

    Komórka podłączona przez USB pewnie będzie miała podobną prędkość, no
    chyba że jakaś emulacja rs coś tu przytnie (nie sprawdzałem).