    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 31 Aug 2015 10:54:32 -0700 (PDT)
    <mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
    <55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <mrqg6v$kug$1@dont-email.me>
    <2...@p...pl.invalid>
    <mrs618$hdc$1@dont-email.me> <mrs84r$sjn$1@speranza.aioe.org>
    <mrsbvo$7i5$1@dont-email.me>
    <1...@p...pl.invalid>
    <mrshs4$tvn$1@dont-email.me> <ms21b1$c3c$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    From: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 19:02:26 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski
    napisał:

    > No ale to w końcu co ma zrobić? Zainstalować, skonfigurować, czy
    > używać? Bo z pierwszymi dwiema rzeczami powinien sobie poradzić,
    > to tylko kwestia czasu, ale po co od razu ma używać?
    >
    > Ja jestem informatykiem zawodowym, zajmuję się głównie programowaniem
    > niskopoziomowym kodu dla instytucji finansowych, w tym w oparciu
    > o obliczenia na kartach graficznych, ale myśl o używaniu Linuksa,
    > zwłaszcza w domu, zdecydowanie przekracza moje potrzeby w dziedzinie
    > sadomasochizmu. W pracy mam dostatecznie dużo grepowania gzipów i nie
> [...]

    Chyba przesadzasz. Przenoslem się na noobuntu właśnie ze względów
    okołozawodowych (zabawa w numerki jest po prostu wygodniejsza,
    nie trzeba się z każdą pierdołą męczyć) i wychodzi na to, że
    przez większość czasu to ubuntu jest włączone. Do oglądania filmów,
    szperania w necie czy pisania postów niczym wielkim się od windowsa
    nie różni. Nie konsigurowałem nic, spacem od linuksa nigdy nie byłem,
    włożyłem pandrive w gniazdko i zainstalowało się w sposób idiotoodporny,
    i nadal działa nie wymagając odemnie wiedzy o bebechach systemu.

    Windowsa włączam od czasu do czasu odpalić wieśmina czy inną gierkę.

    20 lat temu, jasne, trzeba było się wykazać wiedza tajemną,
    ale teraz to desktopowy system operacyjny z pudełka jak każdy inny.
    Jest parę rzeczy odnośnie interfejsu, które IMHO w windowsie sa znacznie
    lepiej zrobione, ale nie są to różnice uniemożliwiające wygodne
    użytkowanie (myśle np o tym, że ikonki w menu start pod prawoklikiem mają
    'properties', a unity tylko 'przypnij do paska' czy o tym, że exploer, choć
    nie ma kart, jest bardziej rozbudowany niż nautilus, który nie ma sortowania
    pod prawoklikiem).

    A, jeden poważny zgryz miałem. CUDA i wine nie umiały się dogadać,
    któreś z nich źle nazwało swój plik i był konflikt. Ale to pierwsze
    nie jest raczej towarem pierwszej potrzeby dla Z.U. ;-)

    pozdrawiam
    bartekltg