    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Date: Sat, 25 Sep 2010 01:40:47 +0200

    "jwzw" i7hjb3$5b9$...@m...internetia.pl

    > Przeprowadzasz jakieś badania nad ludzkim muzgiem czy co? ;-)

    Jeśli to ma być serwer plików, musi być jakiś nośnik plików. :)

    Ten nośnik to rzecz jasna dysk HDD, bo jest stosunkowo tani.

    Jakoś trzeba połączyć ten dysk z resztą. Można poprzez USB
    połączyć dysk 2.5calowy, a można podłączyć 3.5calowy nie
    poprzez USB (bo z USB nie można już takiego dysku zasilić,
    gdyż taki dysk żre za dużo energii -- mikrofon na 48 woltach
    ponoć można) lecz poprzez interfejs dyskowy -- SATA lub PATA,
    z tym że preferuję PATA, bo mam niepotrzebne mi dyski PATA.

    Gdy zrezygnujemy z portów USB, nie będzie możliwości podpięcia
    kamerki poprzez USB. Gdy podłączymy dysk 3.5calowy to raczej
    nie będzie to dysk zewnętrzny, lecz wewnętrzny, a zatem
    i obudowa takiego serwera musi wzrosnąć.

    Oblałeś test badający Twuj muzg.

    Ja zaś idąc za radami rzuciłem okiem na ruterbordy...
    Ceny i możliwości zachęcają i do budowania mostku,
    i do budowania serwera plików opartego o ruterbord. :)

    Mając ten mostem, mógłbym postawić serwerek tutaj, bo
    wówczas korzystałbym z ,,własnego dostępu do internetu''.

    I teraz głupie pytanie... Może dałoby się połączyć serwer z mostkiem?
    Taki mostek asymetryczny, który po jednej stronie (po mojej) miałby serwerek...

    Obudowy i zasilacze kosztują. :) Nadto być może jakaś ruterbord
    mogłaby pracować jako APCek i jako serwerek jednocześnie. :)

    Mniej obudów, mniej kabelków, mniej zasilaczy (niby PoE też to daje)
    i jedyną wadą byłby długi kabelek antenowy -- toż dysku nie wywalę na
    balkon. :) Mógłbym wszystko wywalić na zewnątrz poza dyskiem 2.5calowym
    łączącym się z resztą (serwerek, apcek, antena) za pomocą USB -- kabelek
    USB nie boli ani siejąc, ani chłonąć, ani tracąc...

    -=-

    Jedną obudowę już mam -- kupiłem golarkę z dwiema obudowami za 15 złotych. :)
    Golarka świetna (szkoda, że nie kupiłem dwóch -- tylko tyle było w sklepie)
    ale po co mi aż dwie (wewnętrzna i zewnętrzna) obudowa do tej golarki, skoro
    wewnętrzna jest świetna i świetnie chroni ,,złożoną'' golarkę?...

    Czy komuś szajba nie odbija? -- obudowy do malutkich RB411 po 45 złotych?!?!??!
    Ale za to same RB711 są stosunkowo tanie. :) (obok samej RB mają i kartę radiową?)
    Dwa takie RB711 plus dwie anteny i mam mostek na piątkę. Do tego jeszcze serwerek
    we wspólnej obudowie z jedną z tych RB711.

    A może po jednej stronie gotowe Ubiquiti Networks NanoStation Loco5?
    Może po stronie serwerka (mojej) Ubiquiti Networks WispStation5, 22 dBm, 5 GHz, 1x
    LAN?
    Jeden lan to trochę mało w tym miejscu... Któraś RB ma nawet USB -- akurat bez
    gniazdek USB. ;)

    Ja akurat miałem na myśli nie port USB bez gniazdek USB,
    ale: ,,preferuję z portem USB, choć bez portu USB też może być''. :)

    A że napisałem po swojemu (nieco dowcipnie) więc musiałem to
    (tłumacz musiał) pozamieniać przed wysłaniem na język zrozumiały
    ogółowi... No i jakoś niejednorodne pozmieniał... Jak to głupi tłumacz..
    (tłumacz -- czyli inne moje ja) ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'