  • 1. Data: 2010-09-24 00:33:04
    Temat: Potrzebny mi serwer plików
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Potrzebny mi serwer plików:

    -- podpinany do ,,internetu'' poprzez RJ45 lub poprzez WiFi
    -- widziany przez FTP i HTTP
    -- z portami USB, do których mogę podpiąć dysk USB lub kamerkę USB
    -- może być duży, z miejscem na dysk 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)
    -- może nie mieć gniazdek USB

    Oczywiście PeCet (z linuksem czy czymkolwiek na swym pokładzie)
    w roli takiego serwera odpada. To ma być małe, zwarte, niezawodne
    i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
    i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-09-24 05:09:01
    Temat: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-24 02:33, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > i ma żreć mało prądu. Najlepiej, żeby nie miał żadnego wentylatora
    > i nie kosztował wiele. :) Nie musi być szybki. :)

    Nie rozumiem zdania 'oczywiście PC odpada'.

    System oparty na miniITX Intel D510MO
    - zwarty, niezawodny bez wentylatora
    - nie jest szybki :> /ale wydajny na tyle, ze da Ci 30MB po SMB i moze
    40 po FTP/
    - z cena - kwestia wzgledna
    - pradu je tyle co pare enerooszczednych zarowek
    - w odpowiedniej obudowie zajmie z 18 x 18 x kilka cm (z jednej strony
    moze byc duzy, z drugiej ma byc maly... nie łapie, na siłe wrzucisiz
    miniITX do obudowy fullATX)

    a ze to nieszczesny pecet, zainstalujesz tam pierwsza lepsza dystrybucje
    linuxa pod x86, tzn najszerszt z mozliwych wybor binarek i dystrybucji

    Ujme to inaczej, zawsze mozesz sobie utrudnic zycie bardziej jeżeli
    oczywiście chcesz ;), miniITX jest na tyle malo popularne w PL, ze za
    ekstra obudowami trzeba sie troche nabiegac, ale da rade :)

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2010-09-24 05:38:43
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 02:33:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > -- z portami USB, do których mogę podpiąć dysk USB lub kamerkę USB
    > -- może być duży, z miejscem na dysk 3.5 cala (najlepiej PATAlogiczny)

    Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-09-24 06:09:39
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

    Mysle ze za godziwa oplata sprytny elektronik wylutuje gniazda USB a
    zostawi same porty.

  • 5. Data: 2010-09-24 06:54:05
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    > Potrzebny mi serwer plików:

    eTRAYz

    http://xtreamer.net/etrayz/overview.aspx

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek

  • 6. Data: 2010-09-24 07:05:32
    Od: Marx <M...@n...com>

    Po co chcesz podpinac kamere USB do NAS? Czy spotkales sie z NASem ktory
    obsluguje taka kamere?
    Marx

  • 7. Data: 2010-09-24 07:13:35
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    napisał w wiadomości news:i7grk5$ojq$1@inews.gazeta.pl...

    > "z portami USB" ale "może nie mieć gniazdek USB"
    > "może być duży" ale "To ma być małe, zwarte"

    Przeprowadzasz jakieś badania nad ludzkim muzgiem czy co? ;-)

  • 8. Data: 2010-09-24 07:19:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 09:05:32 +0200, Marx napisał(a):

    > Po co chcesz podpinac kamere USB do NAS? Czy spotkales sie z NASem ktory
    > obsluguje taka kamere?

    Nie testowałem osobiście, ale ponoć OpenWRT obsługuje.

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2010-09-24 12:02:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yakhub" s...@w...pl

    > Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

    Chcę podpinać do tego dysk (serwujący pliki) poprzez USB, ale
    jeśli brak USB miałby być jedynym odstępstwem, może być bez USB.
    Oczywiście wówczas nic z kamerki a dysk musiałby być połączony inaczej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-09-24 12:14:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 24.09.2010 Yakhub <y...@g...pl> napisał/a:

    > Trudno będzie znaleźć urządzenie z portami USB bez gniazdek USB.

    Port usb - serwer jako host, można podpiąć kolejne dyski
    Gniazdko usb w sensie serwer podpięty do pc jako wymienny hdd - tego
    może nie mieć (bo ma wifi/eth)

    tak to zrozumiałem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".