  • 21. Data: 2010-07-20 09:29:31
    Temat: Re: Porysowany ekran w D90
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 19 Lip, 23:57, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    > : obiektyw wyrwało ;P O!
    >
    > Mój aparat ma ponad dwa lata (25 miesięcy) i jakoś ta szybka nie wykazuje
    zarysowań.
    > Pod ,,zwykłą'' lupa nie widać. Trzeba by porządnej lupy -- albo i mikroskopu. :)
    >
    > Kiedyś byłem w sanatorium z powodu trądziku młodzieńczego. :)
    > (w czasach PRLi -- gdy z powodu trądziku ówczesny NFZ nikomu
    > nie pokrywał wakacji nad morzem czy w górach, ale mnie udało
    > się fuksem) Razem ze mną odpoczywali ludzie chorzy na poważne
    > dolegliwości -- na przykład na nieuleczalne wówczas łuszczyce

    Masz chłopie szczęście, że się od nich nie zaraziłeś.

  • 22. Data: 2010-07-20 10:54:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mroziu" <m...@h...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Udało mi się tego dokonać przy pomocy sprzączki od plecaka. Nie ważne.
    > Rysy są niezbyt głębokie, patrząc na wprost ekranu ich prawie nie widać,
    > gorzej pod światło. Pytanie co robić:
    >
    > a) przeboleć i nic nie robić
    > b) nakleić folię ochronną i może mniej będzie to widoczne
    > c) traktować jakimiś środkami do usuwania rys (i pewnie usunąć z rysami
    > powłokę anty refleksyjną)
    > d) wymieniać tą szybkę (ciekawe ile to może kosztować).
    >
    > Najbardziej skłaniam się na razie do wersji (a) ale jak pewnie wiecie
    > łatwo nie jest. Jakby ktoś miał do czynienia z metodami z punktów b-d to

    Na fotelu i pilocie tez folie trzymasz? To jest aparat, a nie chinska
    porcelana z XIII wieku.

    Jesli tak Ci przeszkadza, kup paste tempo i wypoleruj. Traktowalem tak juz
    zegarki, ekran PSP i ekran cyfrowki.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2010-07-20 13:41:58
    Od: Marek <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-19 17:14, Mroziu pisze:
> [...]
    >
    > Najbardziej skłaniam się na razie do wersji (a) ale jak pewnie wiecie
    > łatwo nie jest. Jakby ktoś miał do czynienia z metodami z punktów b-d to

    To ja wrócę do początku wątku -
    Prawie dwa lata temu kupiłem telefon Omnia. Jako że zawsze noszę
    telefony w kieszeni razem z monetami, kluczami i scyzorykiem,
    pomyślałem, że muszę ekran czymś okleić. Ale tylko pomyślałem. Kilka dni
    później ekran zdobiła dwucentymetrowa dość głęboka rysa. I wtedy kupiłem
    folię poliwęglanową. Nakleiłem na ekranik - rysy nie widać. Folię
    zmieniam gdzieś co pół roku.

    Tylko uwaga - postaraj się kupić folię przyciętą na odpowiedni wymiar.
    Cięcie jej samodzielnie, nawet bardzo ostrym nożykiem spowoduje, że
    będzie miała skłonności do odklejania się przy tej krawędzi, przy której
    była cięta. No i samodzielnie nie zaokrąglisz rogów tak, żeby nie
    zahaczały się i nie odklejały.

    Powodzenia,
    Marek

  • 24. Data: 2010-07-20 15:30:48
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Anonymouse wrote:

    > Jesteś przedstawicielem typowego onanisty sprzętowego.
    > Sprzedaj stary aparat i kup nowy bez rysek, postaw go na ołtarzyku i
    > oddawaj mu należytą cześć. Broń Boże nie używaj go do robienia zdjęć
    > bo to byłaby profanacja.

    Przekonałeś mnie tak właśnie zrobię ;)

    Mroziu

  • 25. Data: 2010-07-20 20:21:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anonymouse" 8...@d...goo
    glegroups.com

    : Masz chłopie szczęście, że się od nich nie zaraziłeś.

    Grzybicą się ponoć człowiek nie zaraża. Po prostu jest się na nią podatnym albo nie.
    :)
    Nie wiem, jak z łuszczycą. W szpitalu skórnym też nikt mnie nie zaraził niczym. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2010-07-20 20:32:57
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:21:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Nie wiem, jak z łuszczycą.

    Genetyczna - nie można się tym zarazić.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2010-07-20 21:52:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Henry(k)" 260v4dc7b0pm.1i70nu4qg53jd$....@4...net

    > Genetyczna - nie można się tym zarazić.

    Dzięki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Po głębokich ;) przemyśleniach mogę chyba stwierdzić,
    że poza kolorem niewiele różnią się wiadome owce. :)
    (do tych, którzy nie są w temacie -- chodzi o różnice pomiędzy
    RAWkami i resztą pikselowatych/bitmapowych zapisów typu JPG czy
    TIFF; "Henry(k)" ubgb4e0ch0vd.axpg3cidhh6d$....@4...net)

  • 28. Data: 2010-07-20 21:56:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R" 4c456614$0$17088$6...@n...neostrada.pl

    > Od lat trzymam piloty zafoliowane i bardzo to sobie chwalę. Może nie wygląda to
    bardzo elegancko, ale łatwiej wymienić raz w
    > miesiącu folię, niż szukać pilota do nieprodukowanego już urządzenia, bo starły się
    napisy.

    Nie łatwiej naciskać bez papieru ściernego na rękach?

    Ja mam piloty używane latami i nie mam startych napisów. :)
    Mogę wręcz powiedzieć -- napisy jak nowe!! (ale nie każdy
    pilot potrafi latać; no... latają bez trudu, ale lądowanie
    na twardej podłodze daje różne efekty, w tym po prostu złe,
    lecz żadna folia tego nie odmieni)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-07-20 21:58:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" i23va1$lab$...@i...gazeta.pl

    : Na fotelu i pilocie tez folie trzymasz? To jest aparat, a nie chinska
    : porcelana z XIII wieku.

    Porcelana jest odporna. Ale wrzucanie do zlewu noży (stukających
    w porcelanowe filiżanki) nie jest wskazane. ;) Bywa, że powstają
    wtedy delikatne pęknięcia ,,polewy''. :)

  • 30. Data: 2010-07-20 22:18:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mroziu" 4c45c125$...@n...home.net.pl

    > Przekonałeś mnie tak właśnie zrobię ;)

    Nie rób tak! To nie jest profesjonalne podejście! Oddaj ten nowy :)
    sprzęt w dobre męce -- komuś, kto będzie go stale pilnował!!! Ja mogę
    na ochotnika zaopiekować się. ;) Za darmo, jeśli sprzęt spełni moje
    oczekiwania. ;)

    -=-

    Kiedyś podrapałem kineskop w monitorze iiyama. :)
    Też prosiłem o rady. No i szukam rozwiązania do dzisiaj -- mimo upływu
    10 lat, monitor jest nadal ślicznie zadrapany i jakoś nie umarłem od tego. :)
    (choć żal za serce ściska)

    -=-

    Płyty (CD i DVD) szlifowałem, szybkę w kasku kleiłem nawet, ale monitor bym
    zostawił w spokoju i cieszyłbym się tym, że jest tylko ryska. Akurat wczoraj,
    we wtorek, spadły mi okulary, gdy myłem (suszyłem) ręce w galerii. Dmuchnięcie
    z suszarki było tak silne, że okulary w mgnieniu oka spadły na podłogę -- zanim
    zdążyłem zastanowić się nad tym, jak spadły, już je trzymałem w łapkach, a że
    słabo widziałem (byłem zmęczony) wyciągając rękę, kierowałem się słuchem. :)

    Nie mam zwyczaju odmawiania różańca, ale gdybym czasami odmawiał, to chyba
    bym odmówił ze 20 razy -- tak cieszyłem się tym, że nie potłukły się. :)
    (a mogłem rozpaczać -- na pewno porysowały się!! BTW, zaraz sprawdzę pod
    lupą ich stan; soczewki mają zaledwie dwa lata a oprawy chyba siedem lat)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'