  • 31. Data: 2010-07-20 22:25:55
    Temat: Re: Porysowany ekran w D90
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nb" i22uko$7md$...@n...dialog.net.pl

    > To nie jest sprawa zerojedynkowa, że możemy się skupić idealnie
    > albo w ogóle nie. Dobro fotka to taka za 101 punktów obok
    > wielu fotek za 99 punktów. Cokolwiek rozprasza ogólnie,
    > rozprasza szczególnie. Znam wiele osób, które zakładają
    > okulary kiedy maja rozmawiać przez telefon (ja też).

    Ja wtedy chętnie zdejmuję. :)

    Ale coś w tym jest -- gdy człowiek jest rozproszony masą nieważnych detali
    (rysą na monitorku; zadrapaniem na zderzaku; wzięciem do ręki czasopisma
    w EMPIKu (być może ktoś przede mną brał je brudnymi rękami) pacnieciem
    monitora w notebooku) może popełnić jakiś głupie błędy, których nie
    powinien popełnić. :)

    > Chodzi o to, że niedowidząc jest się ogólnie zdekoncentrowanym,
    > co osłabia skupienie się na rozmowie.

    Moim zdaniem widzenie jest potrzebne w prowadzeniu samochodu, nie
    w prowadzeniu rozmowy. :) Nawet do pisania niekoniecznie potrzebne
    jest dobre widzenie; do czytania -- owszem. :) (ja teraz bardzo
    źle widzę, bo mam zmęczone oczy -- ale w pisaniu to nie przeszkadza)

    > Ryski nie wpływają na koncept ani koncept na ryski.
    > Ale nie fotografuje się konceptem czy wspinaczką
    > do punktu widokowego, tylko aparatem, okiem, ręką
    > i mózgiem, który tym steruje. Osłabienie każdego
    > ogniwa w łańcuszku osłabia efekt końcowy.

    Nie jest to prawdą. :) Oczęta widzą niewyraźnie. Dopiero
    reszta wzroku przerabia to niewyraźne widzenie na wyraźne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2010-07-20 22:26:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" i24934$cq5$...@n...task.gda.pl

    > To ja wrócę do początku wątku -
    > Prawie dwa lata temu kupiłem telefon Omnia. Jako że zawsze noszę
    > telefony w kieszeni razem z monetami, kluczami i scyzorykiem,
    > pomyślałem, że muszę ekran czymś okleić. Ale tylko pomyślałem.
    > Kilka dni później ekran zdobiła dwucentymetrowa dość głęboka rysa.
    > I wtedy kupiłem folię poliwęglanową. Nakleiłem na ekranik - rysy
    > nie widać. Folię zmieniam gdzieś co pół roku.

    Lubię spodnie z masą kieszeni. :) (kupuję je po 5 złotych lub po
    10 -- nawet z ośmioma kieszonkami po 5 złotych za bawełnianą ,,parę'')
    I staram się rozkładać wszystko tak, aby nie drapać kluczami telefonu
    czy pilota -- i bez tego starania wszystko drapie się doskonale. :)

    > Tylko uwaga - postaraj się kupić folię przyciętą na odpowiedni wymiar.
    > Cięcie jej samodzielnie, nawet bardzo ostrym nożykiem spowoduje, że
    > będzie miała skłonności do odklejania się przy tej krawędzi, przy
    > której była cięta. No i samodzielnie nie zaokrąglisz rogów tak,
    > żeby nie zahaczały się i nie odklejały.

    Przyklejam taśmę samoprzylepną (przeźroczystą, czasami nawet matową)
    do zegarka czy do telefonu -- zawsze muszę ją przycinać, a czasami
    nawet sztukować w ,,połowie'' wyświetlacza. Trzeba niechlujstwa, aby
    podrapać wyświetlacz (ja czasami lekko zadrapię -- stąd wiem, że aż
    trzeba niechlujstwa i niebywałej niestaranności, aby tego dokonać,
    nawet pech niewiele zmienia) czy źle przyciąć. :) Bywa, że przycinam
    nie ostrym nożykiem czy żyletką (chyba nigdy żyletką nie przycinałem)
    ale szpilką z opakowania koszuli...

    -=-

    Moja matka nie okleja. Po dwóch latach oddała mi telefon z nieporysowanym
    wyświetlaczem. To w moich rękach powstała pierwsza rysa -- akurat czyściłem
    telefon z pudru... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2010-07-20 23:03:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-20 11:02, R wrote:
    > Od lat trzymam piloty zafoliowane i bardzo to sobie chwalę. Może nie wygląda
    > to bardzo elegancko, ale łatwiej wymienić raz w miesiącu folię, niż szukać
    > pilota do nieprodukowanego już urządzenia, bo starły się napisy.

    Już dawno nie ma pilotów z napisami na gumie, poza tym naprawdę Cię
    podziwiam jeśli męczysz się w imię piękności przycisków. Nota bene nowy
    pilot uniwersalny to wydatek kilkudziesięciu zł. Wiele z nich można uczyć
    kodów z starego pilota.
    A co do dostępności pilotów to ojciec kupił sobie do telewizora który miał
    jakieś 15 lat, jak nie więcej. Nowy pilot, identyczny z oryginalnym, za
    grosze.. Telewizor już nie pierwszej młodości, ale chciał komuś go dać i
    głupio było z poobijanym pilotem.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 34. Data: 2010-07-20 23:18:49
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 21-07-2010 o 01:03:41 dominik <u...@d...net.pl> napisał(a):

    > Już dawno nie ma pilotów z napisami na gumie, poza tym naprawdę Cię
    > podziwiam jeśli męczysz się w imię piękności przycisków.

    To nie jest kwestia podziwu a do współczucia.. Prawdą jest że kazdy niech
    sobie

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 35. Data: 2010-07-21 05:36:00
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

    > [...]
    > Już dawno nie ma pilotów z napisami na gumie, [...]
    > [...]

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? W ubieglym roku kupowałem dwa telewizory
    Sharpa i oba mają piloty z napisami na gumowych przyciskach. W tym roku
    mikrowieżę Philipsa - i też napisy na gumie. I nie byly to jakieś leżaki
    magazynowe, tylko sprzęt z aktualnej oferty producentów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    P.S. Pilotów w woreczki foliowe nie wkładam - zbyt wstrętnie to wygląda:-)

  • 36. Data: 2010-07-21 17:57:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2010, kamil wrote:

    > Jesli tak Ci przeszkadza, kup paste tempo i wypoleruj.

    Gwarantuję, że brak warstwy przeciwodblaskowej da mu w kość.
    Właśnie z tego powodu (starcia warstwy) mam folię (przeciwodblaskową).

    A tak w ogóle - nie ma lepszego rozwiązania niż uchylny *i* *obracalny*
    LCD: o ile ktoś tego nie uzywa bez sensu jak "zwykłego" (obróconego
    i "przyłożonego" do obudowy), praktycznie rysuje się mniej od obiektywów :|

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-07-21 21:39:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:56:45 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ja mam piloty używane latami i nie mam startych napisów. :)

    Ja też. Ale moi rodzice załatwili w kilka miesięcy - musiałem im
    przeprogramować kanały naziemnej bo w pilocie działają tylko przyciski od 6
    do 9 ;-) Pilot dekodera opiera się bardziej bo rzadziej używają :-)
    Szczerze powiem że im to bym zafoliował pilota :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 38. Data: 2010-07-21 21:53:17
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-21 07:36, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > mikrowieżę Philipsa - i też napisy na gumie. I nie byly to jakieś leżaki
    > magazynowe, tylko sprzęt z aktualnej oferty producentów.

    Wszelkie moje (z pięć czy sześć) mają już przyciski bez nadruku. Na jednym
    podwójny przycisk ma wytłoczenie. Za to właśnie takie piloty kojarzą mi
    się z RTV z lat 90 :) Sądziłem że to zanika :)

    Dzisiaj chyba taniej zrobić nadruk nad przyciskami. Wystarczy tak naprawdę
    naklejka + folia. A to się raczej tak łatwo nie zetrze. Te starsze piloty
    miały podkład metalowy, a z tego się owszem ścierała farba. Dzisiaj
    plastik przyjmie wszystko.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_